Поділитись:

Психолог порадила, як правильно спілкуватися з діловими людьми

Четвер, 21 червня 2018, 15:50
Психолог порадила, як правильно спілкуватися з діловими людьми

Ділове спілкування – це складний багатоплановий процес встановлення і розвитку контактів між людьми, що виникає з потреби їхньої спільної діяльності і містить в собі сприймання й розуміння іншої людини; обмін інформацією і досвідом; вироблення єдиної стратегії взаємодії та досягення певної мети і вирішення конкретних питань.

Психолог, консультант-експерт з психологічного забезпечення, поліграфолог Ольга Саган дає рекомендації, як правильно спілкуватися діловим людям.

При організації зустрічей потрібно враховувати деякі психофізіологічні аспекти:

  • в холодні й сухі дні людина краще працює, тоді як занадто гаряча або волога погода помітно " притуплюють" інтелект;
  • зустрічі на "природі", внаслідок дії свіжого повітря, результативні для проведення цілеспрямованих бесід;
  • там, де небагато людей і тиха музика, легше придати бесіді довірливий характер;
  • в 19:00 нервово-психічний стан людей стає досить нестійким, що може проявлятись у надмірній роздратованості та вибуховості. Недоцільно призначати зустрічі та наради на цей час;
  • зміст фраз більше, ніж із 13 (за іншими джерелами із 7) слів, свідомість не сприймає, тому немає сенсу їх вживати;
  • не поспішайте, коли говорите. Мова сприймається при швидкості не більше 2-3 слів у секунду;
  • фраза, що вимовляється без паузи протягом 5-6 секунд, не усвідомлюється;
  • людина висловлює 80 % із того, що хоче повідомити, слухачі сприймають 70% від почутого, розуміють – 60%, запам'ятовують - від 10 до 25%;
  • пам'ять, краще за все, працює між 8-12 годинами ранку і після 21.00, гірше за все – після обіду;
  • найкраще запам'ятовується остання часть інформації, дещо гірше – перша, середня – частіше за все забувається;
  • перервані з будь-яких причин дії запамятовуються в два рази краще, ніж закінчені;
  • пам'ять людини здатна зберегти 90% з того, що людина робить, 50% - з того, що бачить, 10% - з того, що чує;
  • занадто великий об'єм інформації є перепоною для її переробки;
  • щоб партнер зміг сприйняти необхідну для Вас інформацію, потрібно постійно повторювати головні думки та положення (рефрен);
  • інформації, що отримують першою, довіряють значно більше, ніж тій, що почують пізніше;
  • будь-яке емоційне збудження (але не співчуття!) зазвичай ускладнюють розуміння інших;
  • при імпульсивному, емоційному реагуванні сприймається третина інформації, оскільки стрес блокує аналітичну роботу мозку;
  • щоб нейтралізувати раптовий гнів партнера, його доцільно розсмішити;
  • людина, в середньому, слухає інших уважно 10-15 секунд, , а потім починає думати, що йому додати до предмету розмови;
  • люди, як правило, бувають розумнішими і розважливішими о 8 годині ранку;
  • інтелект краще за все працює в положенні людини сидячи, гірше – стоячи, погано – лежачи;
  • людина, що стоїть, має деяку психологічну перевагу над тим, що сидить;
  • літні люди краще міркують вранці; молоді – ввечері;
  • жінки розглядають розмову як спосіб встановлення контакту, висловлювання почуттів, а головне – як спосіб розвязання різних проблем;
  • чоловіків турбує особистий статус, оцінка оточуючих, тому він дивиться на спілкування, як на можливість обміну інформацією, а не переживаннями; він прагне ствердити свою власну позицію;
  • чоловіки люблять більше говорити про свої власні успіхі; жінки – навпаки, про досягнення інших;
  • жінки орієнтуються на внутрішній зміст бесід (думки, наміри, почуття, стосунки); тому в будь-яких звичайних репліках можуть почути образу, натяки.
Надрукувати
мітки:
коментарів
26 квітня 2024
25 квітня 2024
03 квітня 2024
12 березня 2024
29 січня 2024
02 січня 2024
09 вересня 2023
04 вересня 2023
03 липня 2023
12 квітня 2023