Поділитись:

Людяність – «чарівна паличка» для вашого бізнесу

Четвер, 21 жовтня 2021, 07:40

Я вже не застав радянського періоду нашої історії. Але з дитинства, з 90-х років, пам’ятаю порожні полиці магазинів і «совєцьких продавщиць», які звикли вважати себе «королевами життя». Бо в часи радянського дефіциту могли торгувати «по-блату» з-під прилавку. Тож були своєрідною «кастою» і дозволяли собі відверто хамити покупцям в державних магазинах, в яких вважали себе повноправними господарями.

Але в 90-х роках все швидко почало змінюватися, відкривалися приватні магазини та й інші заклади. А «совєцькі продавщиці» або змінювали свою манеру спілкування з клієнтами або дочасно відправлялися «на пенсію».

фото ілюстративнефото ілюстративне
 

Висока конкуренція на ринку дає нам право вибору. В мене такий характер, що коли мені щось дуже не сподобалося у закладі, то я туди більше ніколи не піду, тим більше – нікому не порекомендую. На щастя, сьогодні у Луцьку таких закладів і таких спеціалістів, які дозволяють собі зухвало поводитися з клієнтами чи надавати послуги вкрай не якісно, практично немає. Або ж вкрай мало, настільки, що мені не попадалися, за винятком одного чи двох випадків, що, швидше, виняток із правила.

Впізнаваний бренд, помірні ціни, якість, оперативність, широкий асортимент товарів і послуг давно стали невід’ємною складовою хорошого сервісу. Але сьогодні цього вже мало, щоб стати найкращим на ринку. Потрібна своя особливість, якась «фішка», те, що відрізняє від інших, від конкурентів.

Я помітив, що давно став у Луцьку постійним клієнтом тих чи інших закладів або окремих спеціалістів. Чому? Та тому, що є заклади і спеціалісти, до яких хочеться повертатися, бо вони дають більше, аніж зобов’язані. Наприклад, я постійно стрижуся в одній і тій же перукарні. Не тільки тому, що там відмінні майстрині, а тому, що вони там змогли створити таку атмосферу, куди приходиш, щоб відпочити.

фото ілюстративнефото ілюстративне
 

Я був дуже здивований, коли через місяці три після попереднього візиту прийшов до перукарні, а майстриня згадала тему, про яку ми говорили минулого разу, і ми продовжили спілкування. Ось це я розумію клієнтоорієнтованість! Тому туди хотітиметься повертатися знову і знову, і, звісно ж, радити друзям і знайомим. Бо й майстри стають друзями чи знайомими.

Та якщо в перукарні є час на спілкування клієнта і майстра, то в закладах харчування спілкування гостя і офіціанта зведене до мінімуму – це прийом замовлення і його видача. Але один із луцьких пабів, куди я іноді можу зайти перекусити, нещодавно теж приємно здивував своєю клієнтоорієнтованістю. Я вже розрахувався, а у відповідь почув: «Давненько ви до нас не заходили! Приходьте частіше!».

За день офіціантка обслуговує десятки людей, і запам’ятати в обличчя навіть відносно постійних клієнтів, мені здається, дуже важко. Але, виходить, можна, якщо сильно захотіти! І, звісно, ж я ще не раз прийду у цей паб, хоча, є десятки інших з такими ж цінами і кухнею. Але саме цей особливий, бо саме тут приділяють увагу таким дрібницям, які спонукають приходити ще і ще.

фото ілюстративнефото ілюстративне
 

Таких прикладів можу назвати безліч: це і моя сімейна лікарка, готова спілкуватися, навіть коли у відпустці, це і мій дантист, який знає мої 32 зуби, як свої п’ять пальців, це і моя психологиня, яка дає мудрі поради у питаннях, що лежать далеко за межами психології, це і мій тренер, до занять з яким я все ніяк не можу повернутися, і відчуваю, як цього бракує.

Насправді, це дуже круто, що наш бізнес, від дрібного до великого, почав успішно освоювати ці базові основи, які за кордоном формувалися століттями. Це називають «клієнтоорієнтованістю», хоча, я б назвав це звичайною «людяністю». Як на мене, цей фактор сьогодні справді стає «чарівною паличкою», яка в умовах гострої конкуренції цілком може стати вирішальним фактором, і перетворити звичайного клієнта у постійного.

Тому секрет успіху досить простий: потрібно любити справу, якою ти займаєшся, і давати трішечки більше, ніж зобов’язаний. І це конвертуватиметься не лише у моральне задоволення від улюбленої праці, а в потік постійних вдячних клієнтів, а отже – і в потік прибутків.

Рубрика СІМ_СОРОК є формою блогу, в якій журналісти виступають як вільні дописувачі та висловлюють своє бачення тих чи інших ситуацій.Редакція може не поділяти думку автора. Якщо в публікації вказана інформація, з якою Ви не погоджуєтесь, зв'яжіться з редакцією.

 

 

  

  

 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
29 листопада 2022
15 листопада 2022
14 листопада 2022
11 листопада 2022
02 листопада 2022
23 жовтня 2022
10 жовтня 2022
04 жовтня 2022
26 вересня 2022
09 вересня 2022
08 вересня 2022
06 вересня 2022
02 вересня 2022