Поділитись:

Податкова служба онлайн доступна і домогосподарці, і топменеджеру, – Світлана Савчук

Понеділок, 23 листопада 2020, 08:10
Податкова служба онлайн доступна і домогосподарці, і топменеджеру, – Світлана Савчук

Щоб дізнатися про сплачені податки, подати звітність, отримати інформацію з реєстрів чи адміністративну послугу, подати заяву та запит не обов’язково йти до державної податкової інспекції. Чимало можливостей для отримання інформації зі свого персонального комп’ютера передбачено в рамках цифровізації послуг Державної податкової служби.

Про те, кому та як податкова служба сьогодні  доступна онлайн – наша розмова з начальником Головного управління ДПС у Волинській області Світланою Савчук.

– Світлано Павлівно, останні місяці внесли чимало коректив в організацію роботи більшості підприємств та установ. Велика кількість відвідувачів державної установи  у період світової пандемії, звісно ж, створює сприятливі умови для поширення коронавірусної хвороби. Яку альтернативу візиту до податкової інспекції пропонує ДПС сьогодні?

– Максимальна цифровізація взаємовідносин держави та платників податків – першочерговий пріоритет для податкової служби. Зважаючи на сумну статистику втрат від COVID-19, навіть найбільш запеклі противники «цифри» погодяться, що електронна взаємодія  - ефективний спосіб уберегтися від хвороби і при цьому отримати необхідну довідку чи інформацію.

Сьогодні коло користувачів електронних послуг податкової служби - від мами-домогосподарки до топменеджера великого підприємства. На Волині – найбільш активні користувачі Електронного кабінету – це юридичні особи. Але кожен, хто потребує інформації про стан розрахунків з бюджетом чи хоче отримати адміністративну послугу, може скористатися  для цього Електронним кабінетом, що працює на вебпорталі Державної податкової служби України за адресою http://cabinet.tax.gov.ua

Кожен із нас, окрім того, що громадянин держави, ще й  платники податків, і від нашої податкової дисципліни залежить фінансова безпека країни. Щоб орієнтуватися у податкових новаціях, своєчасно подавати звіти, отримувати послуги без візиту до податкової інспекції іншої альтернативи, як стати активним користувачем пропонованих Державною податковою службою сервісів, не існує.

– Щодо топменеджерів чи працівників фінансових служб підприємств, то безумовно їх професійна діяльність вимагає активної роботи в Електронному кабінеті чи бодай елементарної обізнаності про можливості отримати інформацію від ДПС в електронному вигляді. Яка користь від Електронного кабінету, наприклад, мамі-домогосподарці?

– Щонайменше тричі на рік може виникнути ситуація, коли звичайна сім’я потребує певної податкової інформації чи адміністративної послуги.

По-перше, найбільш популярна наша послуга для пересічних громадян – це отримання Реєстраційного номера облікової картки платника податків, Це той документ, який вже багато років люди називають «ідентифікаційним кодом». Щоб його отримати спочатку треба заповнити заявку-форму, тобто сформувати запит, так звану Облікову картку фізичної особи-платника податків за формою  1-ДР. Це можна зробити у паперовому варіанті у Центрі обслуговування платників чи через Електронний кабінет. Якщо заяву для присвоєння реєстраційного номера подати в електронному вигляді, то згодом із документами треба підійти в Центр обслуговування платників, щоб отримати підготовлену інформацію.

По-друге, чимало сімей отримують соціальну допомогу від держави, в тому числі субсидії на оплату комунальних послуг. У цьому випадку не обійтися без відомостей з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків про суми/джерела виплачених доходів та утриманих податків. Усі зразки заяв про отримання адмінпослуг, зокрема відомостей про доходи, розміщені в розділі «Адміністративні послуги» на субсайті територіальних органів ДПС у Волинській області. Таку заяву можна спрямувати до податкової служби теж через Електронний кабінет.

По-третє, щоб подати декларацію про доходи з тим, щоб отримати податкову знижку за оплату навчання чи користування іпотечним кредитом теж не обов’язково відвідувати Центр обслуговування платників при державній податковій інспекції. Всі необхідні документи до декларації в Електронному кабінеті прикріплюються як скановані додатки.

Якщо ж сім’я має у власності нерухомість, земельну ділянку чи транспортний засіб, то саме через Електронний кабінет можна  дізнатися про суми нарахованих майнових податків. Більш того, не відвідуючи банківську установу саме через Електронний кабінет можна сплатити ці податки.

Як бачите, кожна родина, незалежно від місця проживання чи професійної діяльності, потребує послуг податкової служби. Щоб не наражати на небезпеку своїх рідних у період світової пандемії краще їх отримувати в електронному вигляді.

– Побутує думка, що електронний формат отримання послуг досить складний та вимагає особливих навичок. Які перші кроки варто зробити тому, хто вирішив стати активним користувачем податкових сервісів?

– Робота в Електронному кабінеті під силу кожному, хто володіє мінімальними знаннями роботи з комп’ютером чи має елементарні навички користування програмами у смартфоні. Рівень покриття Інтернет теж дозволяє скористатися електронними податковими сервісами навіть у найвіддаленіших районах.

Щоб зареєструватися і працювати в Електронному кабінеті спочатку треба отримати кваліфікований сертифікат відкритого ключа, тобто електронний цифровий підпис. Це можна зробити у будь-якого кваліфікованого надавача електронних довірчих послуг, наприклад під час візиту до податкової служби чи дистанційно за допомогою Приват 24.

Саме за допомогою електронного підпису користувач реєструється і отримує  можливість працювати в Електронному кабінеті зі свого персонального комп’ютера.

 – Як часто Електронний кабінет стає в пригоді волинським платникам податків під час спілкування з податковою службою? Хто лідери та аутсайдери електронного діалогу?

– Оскільки Податковий кодекс зобов’язує певні групи платників звітуватися лише в електронному вигляді, то цілком виправдано, що юридичні особи, насамперед платники ПДВ, податку на прибуток і акцизного податку,  спілкуються з податківцями винятково через Електронний кабінет. Понад 90 відсотків від усіх звітних документів від юридичних осіб Волині ми отримуємо для опрацювання через Електронний кабінет.

Приємно відзначити, що підприємці-фізичні особи останнім часом дедалі активніше долучаються до процесу електронного звітування. 73 відсотки від усіх декларацій підприємців - фізичних осіб подано через Електронний кабінет. Від моменту запровадження карантинних обмежень щомісяця  кількість охочих здати звіт до податкової дистанційно зростає.

На жаль, громадяни демонструють прихильність до традиційного способу отримання необхідної  інформації, тобто відвідати Центр обслуговування платників, написати паперову заяву і згодом отримати паперову довідку. Звичайно ж, певні адмінпослуги передбачають видачу саме паперового документа.

Однак, листування з податковою службою через Електронний кабінет – це ефективний спосіб запобігти поширенню COVID-19, замовити послугу і отримати необхідну інформацію в електронному вигляді.

Наприклад, за останніми даними 570 волинян подали річні податкові декларації про майновий стан і доходи в електронному вигляді. Це лише 7 відсотків від загальної кількості громадян, котрі прозвітувалися.

Якщо порівняти з представниками підприємництва, то, на жаль, громадяни не надто активні в освоєнні сучасних інформаційних рішень, пропонованих ДПС для спілкування з податковою.

– Можливо, громадяни відчувають дефіцит інформації, зокрема наочних матеріалів щодо роботи в Електронному кабінеті?

– Про кожну новацію у податковій сфері, зокрема нові податкові сервіси, ми активно інформуємо, в першу чергу через мережу Інтернет.

Наприклад, тематичні відеоуроки https://vl.tax.gov.ua/media-ark/videogalereya/prezentatsii-ta-inshi-materiali/ з покроковими детальними інструкціями щодо отримання електронного підпису, заповнення декларації, роботи в Електронному кабінеті розміщені на субсайті територіальних органів ДПС у Волинській області та на нашій сторінці у мережі FACEBOOK.

Ці відеоматеріали будуть корисними як для початківця–користувача податковими сервісами, так і більш досвідченого спеціаліста, оскільки доступно пояснюють алгоритм роботи в Електронному кабінеті.

– Інколи виникають ситуації, коли інформацію, зокрема податкового характеру, потрібно отримати негайно.  А часом таку інформацію вкрай потрібно отримати у визначені терміни, щоб, наприклад,  не потрапити до переліку боржників бюджету. Що порадите у цьому випадку?

– Якщо мова йде про стан розрахунків з бюджетом, реєстраційні та облікові дані, результати обробки податківцями звітів та строки подання звітності і сплати податків, то така інформація вже доступна кожному користувачу Електронного кабінету завдяки новому електронному сервісу «InfoTAX» .

Це перші напрацювання для максимально швидкого інформування платників через месенджери Telegram та Viber, які найчастіше використовують власники мобільних пристроїв.  

Наступний етап сервісу «InfoTAX» буде запроваджено з січня 2021 року та надаватиме такі можливості для  заповнення звітності для платників єдиного податку,  переходу до сплати податків у «два кліки», – оповіщення про виникнення податкового боргу, а також про можливість виникнення податкового боргу у разі несвоєчасної сплати.

Тож рекомендуємо волинянам скористатися можливостями цього сервісу, а задля  покращення його роботи можна надавати пропозиції та зауваження  на адресу [email protected].

Для доступу до сервісу необхідно у відповідному месенджері (наприклад, Telegram) знайти «InfoTAX» , в якому перейти за посиланням до Електронного кабінету для ідентифікації та завершення налаштування нового сервісу.

Як бачите, податкова служба налаштована на максимально дистанційне спілкування з платниками податків та якісно новий рівень послуг.

Ми розуміємо, що добровільна сплата податків неможливе без зручного процесу звітування та сплати податків, якісних послуг та ефективного адміністрування.

Зручність і простота, сучасність і технологічність – це ті моменти в процесі надання послуг платникам, над вдосконаленням яких податкова служба працює системно.  Всі електронні новації податкової – це відповідь на запит наших платників щодо мобільності та комфорту податкового обслуговування.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
10 листопада 2023
31 жовтня 2022
28 грудня 2021
21 грудня 2021
12 серпня 2021
12 липня 2021
29 червня 2021
14 червня 2021
14:00
02 червня 2021
31 травня 2021