Поділитись:

Обмеження пересування на Волині має винятково рекомендаційний характер, – журналіст

П'ятниця, 10 квітня 2020, 15:36
Обмеження пересування на Волині має винятково рекомендаційний характер, – журналіст

Усі заяви про суворе обмеження пересування на Волині мають винятково рекомендаційний характер. 

На цьому наголошує головний редактор ІА "Конкурент" Андрій Лучик і пояснює, чому так. 

У протоколі засідання регіональної комісії з питань техногенно-екологічної безпеки та надзвичайних ситуацій сказано: "Головам РДА, міським головам та головам ОТГ запровадити, відповідно до законодавства, додаткові обмежувальні заходи на період карантину, зокрема щодо пересування та перебування громади в громадських місцях у період вихідних і святкових днів з 13 год 01 хв суботи до першого робочого дня після вихідних (святкових) днів, починаючи з 11 квітня 2020 року. Строки 11-12 та 18-20 квітня 2020 року". 

Андрій Лучик зауважує, що комісії, яка немає взагалі жодних владних, доручили місцевим органам влади зробити все, що було написано вище в межах законодавства. Проте в межі законодавства все це не влазить, тому органи місцевого самоврядування нічого додатково не ухвалювали.

"Наприклад, точно можу сказати за Луцьк. Ані міський голова, ані виконком, ані рада не ухвалювали жодного рішення на виконання цього протоколу засідання комісії ТЕБ. Все, що можуть зробити місцеві органи влади, це добровільно закликати людей не виходити на вулиці. ВСЕ! Тобто ці всі старшні слова, які ви сьогодні почули про режими пересування мають винятково РЕКОМЕНДАЦІЙНИЙ ХАРАКТЕР", – зазначає журналіст. 

Ситуацію також прокоментував і юрист: 

"Аналізуючи рішення комісії, воно має вигляд такого, що не відповідає законодавству України. Стаття 33 Конституції України гарантує кожному, хто на законних підставах перебуває на території України, свободу пересування, за винятком обмежень, які встановлюються законом. Комендантські години можна вводити під час надзвичайного або воєнного стану. Режим надзвичайної ситуації таких обмежень не передбачає. Він дозволяє лише обмежувати доступ в зону надзвичайної ситуації".

Як зазначив експерт, комісія посилається на закон "Про захист населення від інфекційних хвороб", а саме ст. 29,30,32. Однак у ст. 29 зазначено, що у рішенні про встановлення карантину зазначаються обставини, що призвели до цього, визначаються межі території карантину, затверджуються необхідні профілактичні, протиепідемічні та інші заходи, їх виконавці та терміни проведення, встановлюються тимчасові обмеження прав фізичних і юридичних осіб та додаткові обов'язки, що покладаються на них.

А рішення про карантин ухвалює лише Кабмін. 

Своєю чергою, у ст. 30 місцевим органам виконавчої влади та органам місцевого самоврядування в умовах карантину надано такі права:

  • залучати підприємства, установи, організації незалежно від форм власності до виконання заходів з локалізації та ліквідації епідемії чи спалаху інфекційної хвороби;
  • залучати для тимчасового використання транспортні засоби, будівлі, споруди, обладнання, інше майно підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, необхідне для здійснення профілактичних і протиепідемічних заходів, із наступним повним відшкодуванням у встановленому законом порядку його вартості або витрат, пов'язаних з його використанням;
  • установлювати особливий режим в'їзду на територію карантину та виїзду з неї громадян і транспортних засобів, а у разі необхідності - проводити санітарний огляд речей, багажу, транспортних засобів та вантажів;
  • запроваджувати більш жорсткі, ніж встановлені нормативно-правовими актами, вимоги щодо якості, умов виробництва, виготовлення та реалізації продуктів харчування, режиму обробки та якості питної води;
  • установлювати особливий порядок проведення профілактичних і протиепідемічних, у тому числі дезінфекційних, та інших заходів;
  • створювати на в'їздах і виїздах із території карантину контрольно-пропускні пункти, залучати в установленому порядку для роботи в цих пунктах військовослужбовців, працівників, матеріально-технічні та транспортні засоби підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, частин та підрозділів центральних органів виконавчої влади, що реалізують державну політику у сферах оборони і військового будівництва, охорони громадського порядку.

"Тобто навіть у місцевих органів немає права встановлювати обмеження на години пересування. Не говорячи про комісію", – наголошує юрист. 

Також, зауважує він, у ст. 32. "Обмежувальні протиепідемічні заходи" вказано, що обмежувальні протиепідемічні заходи встановлюються місцевими органами виконавчої влади та органами місцевого самоврядування за поданням відповідного головного державного санітарного лікаря у разі, коли в окремому населеному пункті, у дитячому виховному, навчальному чи оздоровчому закладі виник спалах інфекційної хвороби або склалася неблагополучна епідемічна ситуація, що загрожує поширенням інфекційних хвороб. Обмеженням підлягають ті види господарської та іншої діяльності, що можуть сприяти поширенню інфекційних хвороб. Види і тривалість обмежувальних протиепідемічних заходів встановлюються залежно від особливостей перебігу інфекційної хвороби, стану епідемічної ситуації та обставин, що на неї впливають.

"Тобто також немає права обмежувати пересування", – додає правник. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ БІЛЬШЕ ПРО Коронавірус на Волині

Надрукувати
мітки:
коментарів