Поділитись:

Знижує «поганий» та підвищує «хороший»: назвали овоч, який нормалізує холестерин

Субота, 17 травня 2025, 09:06
Фото ілюстративне
Фото ілюстративне

Високий рівень холестерину підвищує ризик розвитку потенційно небезпечних для життя станів, таких як інсульт і серцево-судинні захворювання. Тому дуже важливо підтримувати рівень загального холестерину в крові в межах норми.

Про це пише видання health digest, – повідомляє УНІАН.

Підтримка здорової ваги, регулярні фізичні вправи та мінімальне вживання алкоголю – це кілька способів, за допомогою яких ми можемо захистити себе від підвищення рівня холестерину.

Дієта також є ключовим фактором. Вживання продуктів з високим вмістом клітковини, таких як квасоля, вівсянка та авокадо, може допомогти знизити рівень «поганого» холестерину та підвищити рівень «хорошого».

Виявляється, є овоч, який може зробити те саме. Це цибуля.

Знижує «поганий» та підвищує «хороший»: назвали овоч, який нормалізує холестерин 

Цибуля може знизити рівень шкідливого холестерину і підвищити рівень хорошого

В 1 склянці вареної цибулі без солі міститься 349 мг калію, 73,5 мг фосфору, 46,2 мг кальцію і трохи понад 23 мг магнію.

Цибуля також містить флавоноїд, відомий як кверцетин. Автори дослідження 2017 року, опублікованому в журналі Lipids in Health and Disease, поставили собі за мету краще зрозуміти взаємозв'язок між кверцетином і його потенційним впливом на зворотний транспорт холестерину, або процес, в ході якого організм виводить холестерин з клітин. На прикладі мишей, яких тримали на дієті з високим вмістом жирів, виявлено, що кверцетин посилює перенесення холестерину, знижує рівень поганого холестерину.

Навіть альтернативні форми цибулі мають ті ж переваги в плані зниження рівня холестерину. В ході 8-тижневого дослідження, опублікованого в 2015 році в журналі Plant Foods for Human Nutrition, вчені виявили, що вживання цибульного соку, багатого кверцетином, значно знижує рівень поганого холестерину в пацієнтів з помірно високим рівнем холестерину.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Назвали овоч, який одночасно знижує тиск і високий холестерин та нормалізує цукор у крові

Чи можуть цибульні добавки знизити рівень холестерину

Якщо вам не подобається їсти цибулю, цибульні добавки також можуть потенційно знизити рівень холестерину. Автори дослідження, опублікованого в 2021 році в журналі Food Science & Nutrition, вивчили десять різних клінічних випробувань і прийшли до висновку, що цибульні добавки знижують рівень поганого холестерину, підвищують рівень хорошого холестерину і регулюють загальний рівень холестерину. Однак зв'язку між прийомом цибулі і поліпшенням рівня тригліцеридів не спостерігалося, і вчені підкреслили, що необхідно провести додаткові дослідження.

Певні фактори можуть підвищити ризик розвитку гіперхолестеринемії. Сюди входять вживання продуктів, багатих трансжирами або насиченими жирами, малорухливий спосіб життя, куріння, генетика, вік тощо. Наявність альтернативних захворювань також може бути фактором ризику, наприклад, діабету 2 типу або ожиріння.

Цей текст має винятково інформаційний характер і не призначений для встановлення діагнозів або самостійного лікування.

Сайт новин Луцька та Волині «Конкурент» не несе відповідальності за будь-які діагнози, поставлені на основі прочитаного. У разі виникнення питань щодо здоров’я рекомендуємо звернутися до кваліфікованого медичного фахівця та не займатися самолікуванням.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів