Поділитись:

Основні напрямки і перспективи розвитку ринку мобільних ігор в Україні

Вівторок, 25 квітня 2023, 16:46
Основні напрямки і перспективи розвитку ринку мобільних ігор в Україні

Ринок мобільних ігор у світі давно вийшов за межі сфери розваг і перетворився на серйозний бізнес, який приносить розробникам мільярдні прибутки.

Лідером у сегменті є Азійсько-Тихоокеанський регіон. Найбільші прибутки за кілька попередніх років отримали Китай, США, Японія. А ось перші місця за кількістю завантажень «тримають» Китай, США та Індія – статистика приголомшлива: так, наприклад, за 2021 рік користувачі загалом завантажили майже 83 мільярди ігрових додатків на свої пристрої, а в 2022 – усі 90 мільярдів.

Свідченням активного розвитку сегменту є і прибутки, які отримують App Store та Google Play. Вже сьогодні левова частка доходу надходить від ігрових додатків, а до 2025 року експерти прогнозують значне зростання. В 2025 році очікують, що в App Store та Google Play 42% і 71% відповідно будуть приносити саме мобільні ігри та реклама в них. Водночас варто зазначити, що в Google цифри зростають швидше порівняно з магазином додатків для «яблучних» смартфонів.

Чого очікувати в майбутньому

Експерти Ua1 стверджують, що ринок мобільних ігор продовжить розвиватися та підтримувати інтерес геймерів різних вікових категорій, соціального статусу, національності тощо. Адже саме універсальність, простота механіки та доступність є основними перевагами, які цінують користувачі ігор для смартфонів.

Основні тенденції розвитку мобільних ігор:

  • Гіпер-казуальні ігри – на сьогодні є найбільш популярними та затребуваними через зрозумілий інтерфейс, прості правила, цікаві ідеї, що знаходять відгук у максимально широкої аудиторії користувачів. Розробники продовжать створювати продукт цього жанру, намагаючись дивувати клієнтів оригінальними рішеннями та новими технологіями.

  • VR і AR – вже стали звичними в мобільних іграх, але розробники продовжують використовувати можливості віртуальної й доповненої реальності, розуміючи їх перспективи. Не варто забувати і про хмарні технології, які вже стали одним із найпопулярніших трендів в створенні мобільних ігор. Хмарні ігри мінімізують ресурси та час для доступу до гри, спрощують процес, дозволяють грати в «живі» ігри.

  • Інтеграція з соціальними мережами та створення метавсесвітів – вже сьогодні мобільні ігри продукують появу іншого контенту, пов’язаного з їх сюжетами та геймплеєм. Створюється простір для спілкування з однодумцями, продовження ідей, розкритих в грі, проведення змагань, додаткових заходів та ін.

  • Поява конкурентів відомих магазинів – зараз монополістами є Google Play та App Store, які беруть чималий комісійний збір за розміщення ігор. Деякі розробники намагаються протистояти гігантам – так, наприклад, був прецедент з компанією Epic Games та створенням нею власного магазину ігрового контенту. Можливо, що в майбутньому ця тенденція матиме продовження.

  • Монетизація ігор для смартфонів – приносить величезні кошти розробникам та магазинам, включає кілька способів отримання доходу: оплата за саму гру чи додаткові опції, за розміщення контенту в магазині чи рекламу в додатках тощо. Найближчими роками очікують розвиток вказаних методів та появу нових, які зможуть підвищити прибутковість гри, в той же час не відлякуючи потенційних користувачів.

  • Зростання ринків, що розвиваються – так, в минулому році прибутки від мобільних ігор значно зросли на Близькому Сході, в Латинській Америці та Африці, демонструючи високі темпи розвитку економіки та приросту користувачів.

Певні зміни в жанрах та демографії користувачів мобільних ігор

Найближчими роками експерти прогнозують збереження головних тенденцій у вподобаннях користувачів, зміни будуть незначними. Популярними залишаться такі жанри, як МОВА, екшени, Battle Royal, MMORPG, головоломки, симулятори та ін. Проте гіпер-казуальні ігри, скоріш за все, відходитимуть на другий план через складнощі з їх монетизацією та втрату актуальності. Імовірно, що розробники сконцентруються на гібридно-казуальних іграх, які змогли б зберегти головні риси жанру, але дати більше простору для розвитку.

Також очікують на появу мультиплатформових ігор та нових портів хітів, що вже встигли себе зарекомендувати. В цілому ринок ростиме і лідерами залишатимуться країни Азійсько-Тихоокеанського регіону. Китай та США продовжать створювати популярний контент, отримуючи великі прибутки.

Що стосується геймерів, то тут основною тенденцією стане розширення аудиторії. Вже сьогодні середній вік гравців складає 32-36 років, а не 10-15, як це було раніше. Серед геймерів стає більше жінок, людей похилого віку. В майбутньому є сенс створювати продукт для представників всіх вікових категорій та залучати нові соціальні пласти гравців актуальними саме для них темами та технологіями.

Багатонаціональна студія розробки ігор UA1 Lviv Games запрошує на роботу спеціалістів, надаючи їм можливість працювати в Україні чи на Мальті. За посиланням можна знайти вичерпну інформацію про вакансії та умови.

Надрукувати
мітки:
коментарів