Поділитись:

Пильне око в грозовому небі: безпілотник контролюватиме навколишнє середовище

П'ятниця, 20 листопада 2020, 01:20
Пильне око в грозовому небі: безпілотник контролюватиме навколишнє середовище

фото ілюстративне

Смерчі можуть перевертати авто при швидкості вітру 195 км/год, а виверження вулканів, у свою чергу, не тільки токсичні, але й руйнівні.  Дослідники наполегливо працюють над вдосконаленням методів прогнозування та систем більш раннього виявлення первинних ознак  тих чи тих екстремальних стихій, але їм не вистачає інформації.  

Про це повідомляє ІА "Конкурент" з посиланням на technology.org.

За погодними умовами можна стежити із землі, але вимірювання, зроблені в повітрі на різних висотах, додають ще більше деталей. Дистанційно керований літальний апарат, оснащений відповідними датчиками, може суттєво зменшити ризики для дослідників. Крім того, його вартість менша, ніж оренда вертольота чи літака, так само як і шкода, завдана навколишньому середовищу.

Але безпілотник повинен бути міцним, щоб ефективно працювати в екстремальних умовах. Такий дрон з’явився завдяки партнерству НАСА з компанією Black Swift Technologies. Літальний апарат Black Swift S2 був спеціально розроблений за фінансування та підтримки НАСА для роботи в складних умовах, які є перешкодою для інших малих безпілотників – від вулкана до лісових пожеж або повсякденної арктичної погоди.

«Багато реалізованих можливостей нашої авіаційної системи стали наслідком співпраці з НАСА», –  повідомляє Джек Елстон, генеральний директор Black Swift. – Необхідність проводити дослідження на місцевості поставило перед компанією завдання розробити літальний апарат з надійним обладнанням,  можливістю швидкого запуску та легким для використання пілотним інтерфейсом з чіткими показниками датчиків і точністю даних». 

Унікальний дизайн корпусу містить сенсорні системи всередині носового конуса, щоб захищає їх від екстремальних умов, а також дозволяє користувачам легко замінювати датчики в польових умовах. Інститут арктичних та альпійських досліджень Університету Колорадо використовує цей міцний безпілотник для взяття проб атмосфери над Гренландією.

 «Компанія INSTAAR запустила S2 минулого року над тим місцем, де були взяті проби крижаних кернів, з метою проаналізувати стан атмосфери на висоті близько 4 км при мінус 28 градусах за Цельсієм», - пояснює Елстон.

Усвідомлюючи, наскільки складними можуть бути польові умови, компанія Black Swift доклала максимум зусиль, щоб зробити користувацький інтерфейс зручним. Окрім змінних мініатюрних датчиків, що можуть налаштовуватися вручну,  S2 також здатний здійснювати автономний запуск, політ та посадку, що полегшує координацію польотів. 

Пілотний інтерфейс, який називається системою управління польотом SwiftCore, є оригінальною програмою, доступною для розпізнавання та керування діями  безпілотника. Досконалий та перевірений простий інтерфейс допомагає оператору зосередитись на карті польоту та конкретних даних, пов’язаних з технічним станом дрона. Щоб не відволікати пілотів від важливих завдань, на основному дисплеї не відображаються допоміжні ресурси, такі як час автономної роботи та алгоритми профілактичного обслуговування, що працюють у фоновому режимі.

S2 також може бути використаний для більш ефективних візуальних перевірок ліній електропередач та проведення геологічних досліджень. Однак такі функції будуть реалізовані тоді, коли Федеральне авіаційне управління США (FAA)  не оновить правила, що регулюють всі польоти у повітряному просторі країни, у тому числі літаків, керованих дистанційно.

До того моменту, поки правила не будуть змінені,  апарат завжди має бути в полі зору пілота. НАСА проводить дослідження, щоб допомогти FAA розробити правила, що дозволятимуть здійснювати дистанційні та автономні операції поза зоною видимості. Black Swift також бере участь у цьому дослідженні та інтегрує результати в системи управління безпілотників, необхідні для польотів за межами видимості оператора.

«Більшість польотів, здійснених в наукових цілях, отримали б від цього велику користь». І багато наших комерційних партнерів теж матимуть переваги. Крім того, вдосконалення правил польотів допоможе в  інспекцій інфраструктури, наприклад, ліній електропередач. Готовність Black Swift співпрацювати з іншими суб’єктами, чи то з університетом, чи то з представниками малого бізнесу має важливе значення для їхнього успіху», - стверджує він.

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

 

Надрукувати
мітки:
коментарів