Поділитись:

В Україні банки штрафуватимуть за брехню у рекламі

Вівторок, 01 вересня 2020, 14:31

З 1 вересня запрацювали введені Національним банком України вимоги до розкриття банками вичерпної інформації про послуги та їхню повну вартість для клієнтів.

Відтепер на вебсайтах та у рекламі банків має бути достатня за обсягом, правдива та актуальна інформація про умови депозитів та споживчих кредитів: їхню вартість, повні витрати клієнта, включені додаткові послуги, спосіб оплати, санкції у випадку невиконання клієнтом умов тощо, – інформує пресслужба НБУ. 

"Відносини банку з клієнтом мають бути максимально прозорими, а умови банківських послуг – простими та зрозумілими для споживача. Від цього виграють усі. Клієнт зможе легко порівняти умови різних фінустанов, а банки здобудуть лояльність споживачів та зменшать ризики невиконання умов договорів. Спільно з банками ми забезпечимо прозорість фінансових послуг та орієнтованість на клієнта", – наголосила начальник Управління захисту прав споживачів фінансових послуг Національного банку Ольга Лобайчук.

Відповідні вимоги до банків були затверджені ще у травні 2020 року. У банків було достатньо часу для приведення своєї роботи відповідно до вимог Національного банку.

Інформація про кредити та депозити на вебсайтах: що змінюється?

Усі банки повинні надавати повну інформацію про споживчі кредити та депозити для громадян на вебсайті в єдиному уніфікованому форматі. Насамперед банки зобов’язані вказувати реальну річну ставку за кредитом, наявність додаткових послуг (наприклад, страхової компанії, державного реєстратора, нотаріуса, оцінювача) та їхню вартість для клієнта, строк послуги, орієнтовну загальну вартість кредиту, періодичність погашення кредиту, попередження про можливі наслідки у випадку прострочення виплат за кредитом, умови дострокового зняття грошей із депозиту та інші.

Клієнт, зайшовши на вебсайт будь-якого банку, повинен мати змогу завантажити файл у стандартному вигляді з вичерпною інформацією про повну вартість, умови отримання послуги, ризики для себе тощо.

Також на вебсайтах банків мають працювати калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитом чи доходів від розміщення коштів на депозит.

Інформація про кредити та депозити у рекламі: що змінюється?

Реклама споживчих кредитів та депозитів для громадян не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації про послугу.

Також у рекламі обов’язково повинні бути вказані основні характеристики послуги:

  • для кредиту – реальна річна процентна ставка, максимальна сума кредиту та його строк;
  • для депозиту – річна процентна ставка, строк вкладу, валюта та мінімальна сума.

Ці вимоги стосуються телевізійної реклами, радіореклами, реклами на білбордах та на інтернет-банерах. Вимоги стосуються лише реклами конкретних продуктів або послуг для громадян, проте не розповсюджуються на рекламу послуг для бізнесу та фізичних осіб-підприємців, а також не застосовуються до іміджевої та категорійної реклами банків.

Як Національний банк контролюватиме дотримання вимог до розкриття банками інформації?

Від сьогодні Національний банк здійснюватиме щоденний моніторинг вебсайтів і реклами банків та контролюватиме дотримання вимог до розкриття інформації. За порушення прав споживачів передбачено штрафні санкції від 300 до 800 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян за кожне порушення (за Законом України "Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг").

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 жовтня 2020
03 жовтня 2020
29 вересня 2020
12:55
28 вересня 2020
27 вересня 2020
31 серпня 2020
20 серпня 2020
16 серпня 2020
12 серпня 2020
08 серпня 2020
01 серпня 2020
27 липня 2020
07 липня 2020