Як у Луцьку ремонтують двигуни військових літаків (фото)

Середа, 01 березня 2017, 21:00

Державне підприємство "Луцький ремонтний завод "Мотор" працює в обласному центрі Волині з 1945 року та є одним з найкращих в Східній Європі в галузі авіаремонтів. Спеціалізується "Мотор" на двигунах до трьох типів літаків: Су-24, Су-27 і Міг-29, які становлять основу Повітряних сил ЗСУ. Очолює підприємство Володимир Маракулін.

Ділове видання Волині "Конкурент" отримало можливість відвідати стратегічно важливий завод та на власні очі побачити, як у Луцьку ремонтують двигуни військових літаків.

Заступник директора "Мотору" Валерій Царук, якому доручили роль фахового екскурсовода, в першу чергу показує музей підприємства. Тут в око відразу впадає схема території, яка наочно демонструє надзвичайно великі масштаби виробництва.

Далі прямуємо на виробництво. Все починається в цеху № 1, де двигун повністю розбирають та збирають, проводять дефектацію та ремонтують окремі його частини, зокрема вузли.

Цех № 1: тут відбувається розбирання-збирання двигунів...

...дефектація та ремонт окремих частин.

Зняті з двигуна агрегати направляють в цех №2, де працівники проводять їхню дефектацію та ремонт, замінюють необхідні деталі. Після цього агрегат за допомогою спеціального обладнання регулюють та випробовують, імітуючи його роботу на двигуні.

Цех №2: тутзаймаються агрегатами, які знімаються з двигунів і прибувають сюди з першого цеху...

...працівники проводять їхню дефектацію...

...ремонт...

...та заміну необхідних деталей.

Якщо все відповідає технічним нормам, то агрегат повертається в перший цех, його приєднують до двигуна, який після збірки відправляється в цех № 3.

Цех № 3 – випробувальний. Тестування проводиться на спеціальних стендах. Для кожного двигуна – своя модифікація. Весь процес фіксується на відеокамери та проводиться за принципом: від простого до складного – від підладки двигуна до максимальних форсажних режимів та перевірки помпажних систем. Після всіх перевірок двигун запаковують та готують до відправлення.

Цех №3 – випробувальний. Тестування проводиться на спеціальних стендах...

...Для кожного двигуна – своя модифікація...

...Після всіх перевірок, двигун запаковують та готують до відправки.

Останньою зупинкою під час екскурсії "Мотором" став цех № 4, де відбувається виготовлення деталей для авіаційної техніки.

Цех №4: тут виготовляють деталі для авіаційної техніки...

Він оснащений потужним, високоточним обладнанням, завдяки якому вже освоєно 4 480 найменувань запасних частин. Всього за місяць виготовляється 75 000 деталей. Працює в цеху 165 людей і планується розширення до 195. Середня заробітна плата – 9 300 гривень.

...він оснащений сучасним, високотехнологічним...

...та високоточним обладнанням...

...на цій дільниці працюють над гумово-технічними виробами.

...все оснащення, працівники виготовляють самі...

...для прикладу ось такі форми...

...цей італійський станок використовується на дільниці з виготовлення трубопроводів..

P.S. Повертаючись до прохідної, ми зустріли директора підприємства Володимира Маракуліна в компанії генерала-полковника Збройних сил України, командувача Повітряних сил ЗСУ Сергія Дроздова. Користуючись нагодою, передав фотоапарат своєму "екскурсоводу" Валерію Царуку та підійшов взяти коментар у військового. Сергій Семенович зазначив, що співпраця повітряних сил з "Мотором" – дуже плідна.

Зліва-направо: журналіст Руслан Пилипчук, генерал-полковник Сергій Дроздов, директор заводу Володимир Маракулін

"Скажу відверто: як керівник повітряних сил я бажаю більшого. Проте це залежить не лише від мене, але й від можливостей державного бюджету, які не зовсім дозволяють реалізувати всі амбітні проекти", – зауважив командувач.

"Ми не можемо обійтися без луцького "Мотору" і маємо велику надію, що це підприємство завжди займатиме свою нішу", – резюмував Дроздов свою промову та візит нашого видання на "Луцький ремонтний заводи "Мотор".