Що таке велошерінг і як це може працювати у Луцьку
Нещодавно журналісти ІА "Конкурент" питали лучани, як вони оцінюють стан велоінфраструктури в місті. У соцмережах було багато коментарів, що в Луцьку треба розвивати велосипедний рух та велопрокат.
Голова факції Громадянського Руху "СВІДОМІ" Тарас Шкітер розповів на свої сторінці у фейсбуці про це детальніше.
Що таке велошерінг і як це працює?
Велошерінг – це можливість орендувати велосипед на деякий час за певну суму та використовувати в межах міської мережі велостоянок. Він відрізняється від звичайного прокату тим, що зазвичай використовується для коротких спонтанних поїздок в межах міста, які часто поєднуються з іншими видами транспорту.
Трошки історії Google каже, що перша спроба юзати велошерінг у великих містах була в Амстердамі в 1965 році. Тоді активні мешканці пофарбували велосипеди у білий колір та залишали їх у будь-яких місцях столиці для безкоштовного користування всіма охочими. Цю акцію назвали White Bicycle Plan. У 90-х до ідеї велошерінгу повернулися, але вже за грошову заставу, яку можна було забрати при поверненні неушкодженого транспортного засобу. Окрім того, велосипеди стояли вже у визначених місцях із механічними замками. І так воно пішло-поїхало.
З чого складається система велошерінгу?
- Велосипед.
- Велопарковка.
- Термінал / мобільний додаток для оплати.
- Комп’ютер, закріплений на велосипеді із GPS для відстеження місцезнаходження велосипеда.
Як це працює?
Спершу потрібно зареєструватися в системі за допомогою сайта, додатка чи телефонного дзвінка. Зробити собі користувацький акаунт, до якого прив’язати платіжну банківську картку. Оплатити. Потім можна орендувати велосипед, сканувавши QR-код. Після поїздки треба повернути велосипед на офіційну станцію-велопарковку. Таких по місту, де запроваджений велошерінг, зазвичай вдосталь.
Для кого це?
Брати на прокат двоколісні може будь-хто: немає значення, чи це мешканець міста чи його гість. Це швидко, зручно і суперекологічно. А зараз це ще й можливість уникати зайвих контактів з людьми в маршрутках чи тролейбусах. І на велосипеді можна їздити без маски.
Нагадаємо, голова факції "СВІДОМІ" Тарас Шкітер взяв участь у Zoom-конференції зі співзасновником компаній Nextbike та Bikenow Остапом Буденкевичем щодо запуску прокату велосипедів та електросамокатів в Луцьку.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Луцький священник УПЦ «МП» зробив пропозицію «матушці» в піцерії після 23 років шлюбу
Скільки треба відкладати, щоби купити однокімнатну квартиру в Луцьку
Зарплата, гаражі та авто: що у декларації голови Волиньради Григорія Недопада
Як Поліщук покриває земельне шахрайство Палиці (фото)