Поділитись:

BeyZot: у Луцьку створюють одяг, який показує світу волинян (фото)

П'ятниця, 15 січня 2021, 16:00

Їхній бренд формально існує всього три місяці. Однак оригінальні волинські сувеніри вперше побачили світ ще влітку минулого року. Відтоді учасниця АТО Майя Москвич та громадська активістка Юлія Грищук роблять волинян помітними. 

Футболки, світшоти, прапор та навіть шкарпетки з волинськими принтами активно набирають популярність серед волинян далеко за межами області. Для читачів ІА "Конкурент" власниці бренду "BeyZot" розповіли про свій асортимент, локальну айдентику та культ великої Волині. 

Ця ідея у захисниці України Майї Москвич виникла у 2016 році. Її побратими-волиняни хотіли ідентифікувати себе. Сказати світу, хто вони і звідки. Шукали символ, якусь футболку. У Луцьку тоді не було можливості купити таку футболку, і жінка почала малювати принти самотужки. Після АТО Майя закінчила курси графічного дизайну. Так з'явилися її перші малюнки, які зараз гордо носять на грудях захисники України на Сході. 

"Ми хочемо зігрівати душі волинян. Передусім тих, які за межами Волинської області. Бо коли я була в АТО, мені дуже хотілося казати всім, що я з Волині. Волиняни, які служать десь, вони постійно чіпляють свій прапор, пишуть на лобі "я волинянин". Так ми потребуємо того. Тому наш бренд народжений скоріше потребою. Я не думала, що в нас все вийде, але коли ми запустилися, то за межами області почали купувати наші речі. Мені здається, існує такий культ Волині. Бо велика Волинь має велику історію", – говорить Майя. 

Показово, що теми їхніх сувенірів – це боротьба, патріотизм та любов до малої батьківщини. Найпопулярнішим є принт "Волинь моя". Також чималим попитом користується чоловічий принт "Хрестоносець". Зараз він має і жіночу версію. Ще один доволі відомий – принт із космічними волинянами "Де би ми не були". 

"Сенс цього космічного принту у тому, що де би ми не були, ми там будемо волинянами. Бо куди би волинянин не бігав, він тягне з собою прапор. Навіть якби наші були у складі космічної місії на місяць, 100%, крім прапора України, вони би тягли із собою прапор Волині. Це ідентифікація роду. Єдність, родинність, вона дуже спостерігається далеко від дому", – кажуть дівчата. 

Вони дуже довго думали над ім'ям бренду. Хотіли, щоб воно несло якийсь зміст, але заразом було звучним, не попсовим і не шарованим. 

"Стільки вимог було до назви, що небагато всього нам підходило. Все ж у нас є цілий нотатник, де зібрані всі варіанти. І "White Shirts", і "Північ", і "Велика Волинь"... Одного ранку Юля спитала, як мені назва "BeyZot". Це звучало дуже дивно.  Виявляється, це псевдо члена ОУН Ніла Хасевича, малюнки якого ми використовуємо. Він малював на тему української повстанської армії. Його малюнок "Волинь в боротьбі" – один із перших наших принтів. А ще це просто круто звучить. Як от "Зара", "БейЗот", "Кензо". Дуже фешн (сміється, – К.)". 

Громадська активістка Юлія Грищук прийшла у цю справу рік тому. Поки Майя займається концепцією, Юля бере на себе менеджмент і логістику. 

"Коли Майя підготувала перший принт, вона зробила тестову футболку жіночу, надрукувала її у Києві. Я була в Литві і чекала, поки вона мені її передасть. І коли я вже приїхала, Майя запропонувала: давай, спробуємо цю справу. Ми це не називаємо бізнесом, тому що бізнес - дуже гучне слово. І стартапом не називаємо - бо всі стартапи провальні. Ми це називаємо "наша маленька справа", – розповідає Юлія. 

Їхня "маленька справа" офіційно працює з жовтня 2020 року. Найважче, кажуть, було знайти хорошу друкарню, щоб надрукувати якісні принти. Вони не мають мати вигляд плівки, нанесеної на тканину, і не повинні швидко змиватися. Зараз бренд працює як онлайн-крамничка – сторінка у фейсбуці та інстаграмі. Пропонують футболки, світшоти, чашки, шкарпетки і листівки. І прапори Волині. 

"З футболками ми дуже ризикували, бо запускати на зиму футболки – для чого? Я не дуже сильно в це вірила, але насправді це зайшло. Люди сприймають це не просто як одяг – купити і ходити в ньому. Це більше як подарунок, сувенір. Практика показує, що люди дійсно купують асортимент "BeyZot" на подарунок для себе чи для своїх близьких", – пояснює Юля.

"Доставкою" займаються вони з Майєю. Збирають замовлення, друкують, а потім розвозять по місту. Жартують, що навіть зараз у них можна знайти "дефіцитні" заборонені шкарпетки. Карантин суттєво не впливає на логістику, та все ж найкращим майданчиком для себе дівчата бачать різні патріотичні фестивалі. На них можна розповісти про бренд і наживо показати речі, які вони пропонують. 

Їхній бренд займає нішу, яка надто довго була вакантною. Адже, зі слів Юлі, на Волині немає якісного асортименту локальної сувенірної продукції. Є хіба "Волинські солодощі". Дівчата ж пропонують дещо довговічніше, ніж цукерки. 

"Це наш регіональний  патріотизм. Як футбольні фанати вболівають за свою команду, так волиняни стоять за свій край. Ми популяризуємо історію тощо. В планах є зробити принт про урочище Вовчак, де була база української повстанської армії. Крім того, ми завжди намагаємося розповідати. Про прапор Волині, про Ніла Хасевича, про якісь визначні місця. Це набагато більше, ніж просто продавати футболки. Для людей це цінніше", – пояснює Юля.

Про найближчі плани говорити вони не поспішають. На весну готуватимуть нову лінійку з новими принтами. Бо, зрештою, будь-яка справа має вистоятися для того, щоб перевіритися на міцність. Юля та Майя впевнені: якщо надто швидко рухатися, можна не зрозуміти, чого від тебе хоче світ. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів