Поділитись:

Штучний інтелект, який контролює здоров’я астронавтів, слідкуватиме за пацієнтами вдома

Середа, 25 листопада 2020, 01:37
Штучний інтелект, який контролює здоров’я астронавтів, слідкуватиме за пацієнтами вдома

Програмне забезпечення, яке контролює стан здоров’я космонавтів у космосі, відстежує зараз пацієнтів з високим фактором ризику вдома. Коли хронічний біль загострюється, подорож від дверей дому до кабінету лікаря може здатися настільки складною, як шлях із Землі на Марс. Те ж саме можна сказати й про труднощі, на які натрапляють  літні бабуся та дідусь, що йдуть на післяопераційні огляди. У такі моменти скафандр може стати в пригоді.

Про це пише ІА "Конкурент" із посиланням на  technology.org.

Перед тим як вийти у відкритий космос астронавти одягають скафандри, що  містять численні датчики, які контролюють температуру тіла, частоту серцевих скорочень, тощо. Ці дані автоматично надсилаються до НАСА та передаються льотному хірургу, біомедичним інженерам та іншим фахівцям. Наземний екіпаж використовує цю інформацію для узгодження зусиль щодо медичної підтримки: вони можуть порадити випити трохи води, щоб уникнути зневоднення або зробити невелику перерву для зниження частоти серцевих скорочень. Аналогічний віддалений моніторинг стану здоров’я використовується на нашій планеті в системі під назвою Ejenta.

«Ми застосували цю технологію до різних ситуацій моніторингу здоров'я, і ​​вона функціонує подібно системі НАСА», - розповідає Рахна Дамія, генеральний директор Ejenta Inc.

  За її словами, система, що базується на складних алгоритмах і машинному навчанні за стандартами НАСА,  здатна «зчитувати дані про пацієнта за  допомогою носимих та бездротових пристроїв, додаючи інформацію до медичних записів».

Медсестри та лікарі, як і наземний екіпаж НАСА, отримують звіти, що включають оцінку ризику та кроки, необхідні для пом'якшення будь-якої другорядної проблеми, перш ніж вона стане серйозною. Пацієнт може отримати нагадування приймати ліки в певний час або виконувати щоденні фізичні вправи.

Ejenta також може інтегрувати нотатки до діаграм, клінічні записи, результати лабораторних досліджень, тощо, щоб підготувати всебічну історію хвороби, яка сприятиме зменшенню зайвих хвилювань  та запобігатиме спотворенню інформації.

Ejenta використовує Bluetooth, Wi-Fi або стільниковий зв’язок для передачі інформації щодо стану здоров’я в спеціальний моніторинговий додаток на смартфоні. Дані автоматично надсилаються через зашифроване з'єднання до інтелектуального агента людини. Цей поточний потік інформації замінює візит до офісу телефонним або відео дзвінком для обговорення останніх рис функціонування організму. Крім того, пацієнти можуть у будь-який час перевірити рівень покращень.

Маартен Сіерхус – головний технічний директор Ejenta. Сіерхус допомагав розробляти програми, що збирають, оцінюють та розповсюджують дані, коли працював у Дослідницькому центрі Еймса під егідою  НАСА в Силіконовій долині. Ця робота переросла в систему моніторингу адаптерів орбітальних комунікацій НАСА, яка використовується з 2008 року.

«Система надсилає всі дані на Міжнародну космічну станцію та у зворотному напрямку, разом з будь-якими  медичними даними», - говорить Сіерхуйс.

 Ejenta домовилася з НАСА про ексклюзивну світову ліцензію на програмне забезпечення, яке NASA назвало Брамсом, і на всі пов'язані з ним програми, розроблені агентством у період з 2000 по 2012 рік. Компанія, що базується в Сан-Франциско, є єдиним дистриб'ютором програми для комерційного, державного, дослідницького та академічного використання поза агенцією.

Додаток для моніторингу обробляє всю інформацію, що надходить до пацієнтів та від них, але компанія працює над розробкою голосового інтерфейсу, щоб полегшити доступ до інформації. Питання «Що мені потрібно робити далі?» може спонукати пацієнтів приймати ліки в певний час або виконувати фізичні вправи. «Як справи у мами?» –  просити оновлену інформацію в новопризначеної доглядальниці.

Системи з голосовою активацією вже існують, але вони не відповідають законодавчим вимогам щодо конфіденційності даних пацієнта».

«Ми співпрацюємо з Amazon, щоб отримати відповідного голосового агента, з яким пацієнт зможе говорити. Компанія також продовжує вдосконалювати систему, використовуючи найсучасніші та найкращі медичні практики. Щодо кожної хвороби, за якою спостерігає програма, медичні працівники в цих областях вносять інформацію в базу даних знань. Цей постійний розвиток програми штучного інтелекту означає, що групи допомоги мають, на додачу до власного досвіду, вичерпні довідкові дані», - додає Дамія.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів