Як кефір впливає на організм: 8 причин пити його щодня

Корисні властивості кефіру були відомі з давніх часів. Сучасні медики рекомендують пити кефір при захворюваннях шлунково-кишкового тракту, печінки, підшлункової, при ожирінні. Причина, з якої кефір вважається корисним для здоров'я, – це вміст пробіотиків та інших корисних речовин.
Про те, кому і чим корисний кефір та в чому полягає його вплив на здоров'я, пише «Молочний альянс».
Кефір допомагає при проблемах з травленням
Відомо, що кефір корисний для шлунково-кишкового тракту: в кефірі містяться корисні мікроорганізми, які позитивно впливають на травлення і допомагають при захворюваннях шлунково-кишкового тракту. Дослідження показали, що споживання пробіотиків (які у великих кількостях містяться в кефірі) допомагає при діареї, а також при порушеннях роботи травлення, викликаних прийомом антибіотиків, і для відновлення після курсу антибіотиків.
Завдяки антибактеріальним властивостям, кефір рекомендується при порушеннях шлунково-кишкового тракту, викликаних бактерією Helicobacter pylori, таких як виразка шлунка і дванадцятипалої кишки. Крім того, кефір варто пити при таких захворюваннях як синдром роздратованого кишечника, виразковий коліт і хвороба Крона.
Підсумок: дані по впливу кефір на органи травлення не остаточні і вимагають додаткових досліджень, однак практика показала, що кефір допомагає при багатьох захворюваннях шлунково-кишкового тракту – це відбувається в основному завдяки наявності пробіотиків. Водночас кефір не рекомендується людям, що страждають від підвищеної кислотності. Варто пам'ятати і про те, що свіжий кефір має проносні властивості, тоді як «старий» має протилежний ефект.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Які хвороби лікує мед і скільки його можна їсти
Кефір має антибактеріальні властивості
Оскільки кефір – сильний пробіотик, в ньому міститься багато корисних бактерій. Деякі з цих бактерій допомагають захистити організм від інфекцій, викликаних шкідливими мікроорганізмами. Наприклад, клас корисних бактерій Lactobacillus kefiri стримує ріст кишкової палички, бактерій і сальмонели.
Кефір знижує ризик остеопорозу
Одна з основних проблем, особливо серед літніх жінок, – це остеопороз. Щоб його уникнути, необхідно забезпечити достатній рівень кальцію, який в надлишку міститься в кефірі. Крім того, в кефірі є вітамін K2, який бере участь в кальцієвому метаболізмі, а також фосфор, який необхідний для здоров'я кісток.
Кефір ефективний для захисту від раку
Рак – одна з найнебезпечніших і важких хвороб, причини якої залишаються нез'ясованими до кінця. Водночас існують продукти, які мають захисні властивості, що перешкоджають виникненню і розвитку ракових клітин. Кефір входить до числа таких продуктів.
Пробіотики, які містяться в кефірі, не тільки підвищують захисні сили організму, але і знижують рівень вироблення канцерогенних речовин. Подібний ефект перешкоджає розвитку злоякісних пухлин. За даними дослідження, опублікованого в Journal of Medicinal Foods, пробіотики, що містяться в кефірі, перешкоджають росту клітин, які викликають рак молочних залоз.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кому не можна їсти яйця: хто в зоні ризику
Кефір ефективний при алергії та астмі
На жаль, алергія сьогодні – дуже поширене захворювання. За деякими даними, кефір допомагає запобігти появі алергії завдяки наявності такого елементу як полісахарид. Дослідження, проведені на тваринах, підтвердили, що кефір корисний при алергіях і астмі, оскільки допомагає усунути запальні процеси.
Кефір добре переноситься людьми з непереносимістю лактози
Люди з непереносимістю лактози не можуть споживати молоко, тому, що це може викликати нудоту, діарею, і навіть блювоту. В цьому випадку замінити молоко можна кисломолочними продуктами, такими як йогурт і кефір.
В одному дослідженні людям, що страждають непереносимістю лактози, давали молоко, кефір і йогурт. При споживанні кефіру здуття живота було на 71% менше, ніж при споживанні молока. Серед учасників дослідження, які споживали йогурт замість молока, відсоток здуття живота був на 54% менше.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Сало знижує рівень холестерину і регулює гормональний фон
Кефір незамінний при схудненні й очищенні організму
При травленні в результаті метаболізму утворюються побічні продукти, які накопичуються в організмі і можуть погано позначатися на загальному самопочутті, викликаючи головний біль, втому і навіть алергію. Регулярне споживання кефіру, завдяки вмісту в ньому корисних бактерій, забезпечує постійний і безперебійний процес очищення організму від шкідливих речовин.
Крім того, кефір корисний при схудненні: в ньому міститься мало калорій, водночас він прекрасно насичує. Одна з найбільш ефективних дієт для схуднення – це гречка з кефіром.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Що буде, якщо пити кефір на ніч
Кефір цілюще впливає на стан серцево-судинної системи
Мікрофлора кишківника важлива для того, щоб організм був здоровим, і всі процеси протікали добре. Зміни в мікрофлорі кишечнику можуть позначатися на роботі всіх органів тіла, в тому числі серця і судин. Вітамін K2, який є в кефірі, допомагає запобігти накопиченню тромбоцитів в артеріях і запобігати захворюванню серця, а полісахарид допомагає знизити рівень кров'яного тиску і сироваткового холестерину.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: Кому категорично не можна їсти банани: перелік, який здивує
Що ще необхідно знати про кефір
- Маленьким дітям можна давати кефір тільки після досягнення 8 місяців, і то тільки спеціальних «дитячих» марок.
- Не рекомендується кефір вагітним жінкам і матерям, що годують, через вміст в ньому етилового спирту.
Наостанок, варто зазначити, що кефір – дійсно унікальний за своїми якостями кисломолочний продукт. Проте користь і шкода кефіру для кожної окремої людини можуть відрізнятися, залежно від індивідуальних особливостей організму. Якщо у вас є сумніви щодо користі чи шкоди кефіру для вашого здоров'я, обов'язково проконсультуйтеся з вашим лікарем.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
На сайті використовуються файли cookie. Для згоди, будь ласка, натисніть «Прийняти». Докладну інформацію можна знайти на сторінці Політика конфіденційності.