Поділитись:

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Понеділок, 27 листопада 2023, 17:10
У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

З боку Польщі, перед пунктом пропуску «Ягодин-Дорогуськ», чекають на перетин кордону орієнтовно 700 вантажівок.

Ваговозам з гуманітарною допомогою, товарами, що швидко псуються, і цистернам з пальним теж доводиться стояти у черзі, що утворилася унаслідок блокади кордону польськими перевізниками, – розповів Суспільному заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач.

«В черзі сотні палевовозів і інших неьезпечних вантажів, які мали б пропускатися і ми недоотримуємо ту кількість пального, яка необхідна зараз, — говорить замміністра. — Що можна зробити, щоб розблокувати кордон – це повернутися до дозволів і відмінити угоду. Ми не можемо відмінити рішення. Воно було прийняте Євросоюзом, Європейською комісією і буде тривати до 30 червня наступного року».

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Як розповів представник Державного фонду підтримки волонтерів Олександр Голінчак, наразі порахувати кількість гуманітарних вантажів, які застрягли на кордоні із Польщею – неможливо.

Що кажуть українські водії

Один із тих, хто стоїть у черзі перед пунктом пропуску «Ягодин – Дорогуськ» – водій автоцистерни Віталій Моргун. Чоловік везе газ, каже: скільки ще буде стояти – не знає.

«Може неділю, може і п'ять днів ми самі собі організували чергу по списках. Я – 27-й.Кажемо, що газ закінчується, паливо закінчується в Україні. Добре-добре, будемо вирішувати і так нічого», – зазначив водій.

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Водій вантажівки з Волині Олександр Грищак стоїть у черзі із 14 листопада. Говорить: умови перебування водіїв — важкі.

«Санітарні умови: якщо проїхати, то один туалет від іншого туалету — десь в кілометрі і то лишу у населених пунктах, а так немає.Можна простояти і 16 годин, а можна 25 і за цей час просунутися на кілометр», — каже водій.

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Цистерну із газом везе в Україну водій з Чернігова Андрій Крис. З його слів у водіїв закінчується їжа та вода. Її привозять представники Штабу допомоги українським водіям.

«Вони (протестувальники — ред.) кажуть, що ми перебиваємо ринок. Але наші вантажівки їздять лише у Польщу і лише у декого є тристоронні дозволи, що вони можуть вантажитися у Європі і везти по Європі. Цих дозволів мало. Ми можемо товар загрузили в Європі і веземо назад в Україну. Вони можуть і в Німеччину, і в Італію, і де завгодно», — вважає чоловік.

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Позиція протестувальників

Польські протестувальники облаштували пост одразу за пунктом пропуску у Дорогуську. Зі слів віцепрезидента Західнопоморського товариства перевізників у Щеціні Петра Кшижанкєвіча, вимагають, аби українським перевізникам повернули дозвільну систему для роботи на території країн ЄС.

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

«Гуманітарні вантажі їдуть, скільки є, стільки і їдуть. Аби були документи в порядку», — говорить одна із протестувальниць. Її слова про пропуск важливих вантажів водії і представники Міністертсва інфраструткури заперечують.

25 листопада під час візиту на пункт пропуску Сергій Деркач майже годину спілкувався з групою польських перевізників, які блокують кордон. З його слів, розмова результатів не дала, і протестувальники повідомили, що страйк триватиме до 3 січня 2024 року.

У черзі стоять цистерни із пальним і гумвантажі: що робиться у пункті пропуску «Ягодин-Дорогуськ»

Що відомо про страйк польських перевізників

6 листопада близько 14:00 за українським часом польські перевізники почали блокувати рух вантажівок у пунктах пропуску «Краківець — Корчова», «Ягодин — Дорогуськ» та «Рава-Руська — Гребенне». Учасник страйку Томаш Борковський розповів, що до блокади долучились представники транспортних компаній. Вони вимагають, аби повернули дозволи на комерційні перевезення для України.

Протестувальники заявили, що не будуть блокувати рух для автобусів, легкових авто, а також вантажівок, які перевозять гуманітарну допомогу Україні, або тварин чи швидкопсувні вантажі. Однак 20 листопада повідомлялося, що поляки попри свої обіцянки не пропускають в Україну гуманітарну допомогу та цистерни з паливом.

Асоціація «Укравтопром» із посиланням на Міжнародну транспортну асоціацію України зазначила, що причина страйків — надмірна конкуренція після лібералізації міжнародних перевезень між Україною та країнами ЄС.

Голова «Укртрансбезпеки» Євген Зборовський розповідав, що вимови страйкарів — створити окрему чергу для машин під номерами ЄС та обмежити кількість дозволів на вантажні перевезення до 180 тисяч із кожної сторони, як було до повномасштабної війни.

Станом на 22 листопада збитки України через блокаду вже становили 400 млн євро.

Вранці 23 листопада польські страйкарі розпочали блокаду четвертого пункту пропуску — «Медика», який суміжний з українським ПП «Шегині». Рух вантажного транспорту ускладнений.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
27 квітня 2024
26 квітня 2024
25 квітня 2024
24 квітня 2024
22 квітня 2024
19 квітня 2024
18 квітня 2024
15 квітня 2024
11 квітня 2024