Чи спрацювала в Україні пільга на імпорт вживаних автомобілів

Вівторок, 21 лютого 2017, 13:41

Незважаючи на пільги для вживаних автомобілів, торік їхній імпорт суттєво впав.

До 2016 року в Україну приїхало близько 87 тис легкових автомобілів. Цей показник виріс на 41 % щодо 2015 року, – пише "Новое время".

Частка вживаних машин з цієї кількості, незважаючи на лібералізацію умов ввезення, впала з 39 % у 2015 році до 25 % минулого року. З 22 тис ввезених іномарок з пробігом левова частка (близько 90 %) була імпортована з країн Євросоюзу за середньої митної вартості $7,8 тис за машину.

У перші вісім місяців минулого року ввезення іномарок з пробігом було значно нижчим, аніж за аналогічний період 2015 року, – зазначає директор департаменту маркетингу та економічного аналізу асоціації Укравтопром Георгій Овсянников. І в загальному обсязі імпорту легкових автомобілів займало близько 20 %. Пов'язано це було, зі слів Овсянникова, з тим, що з 1 січня набула чинності норма, яка забороняє ввезення в країну автомобілів, які не відповідають екологічному стандарту Євро-5. Або тих, що старші 2010 року.

"Тільки після зниження ставок акцизного збору в разі ввезення вживаних іномарок стали ввозити більше, і за підсумками четвертого кварталу вони вже становили третину імпорту", – говорить він. Нагадаємо, що законопроект про зниження ставок акцизного збору при ввезенні автомобілів з пробігом набув чинності в серпні 2016 року.

Важливим фактором, який знизив попит на іномарки з пробігом, став масовий ввіз автомобілів з іноземною реєстрацією. Зі слів начальника відділу продажу автомобілів з пробігом Das Welt Auto Сергія Федчуна, якщо власник не хоче законно привозити машину з Європи за 12-14 тис євро, то купує якийсь старіший автомобіль за 4 тис євро і чекає, коли депутати узаконять його перебування на території України на цілий рік.

"Це і знижувало попит на імпортні вживані іномарки", – пояснює він.

ЧИТАТИ ТАКОЖ: ЯК В УКРАЇНІ ЛЕГАЛЬНО ЇЗДИТИ НА ІНОЗЕМНИХ НОМЕРАХ

Нагадаємо: минулого року в Україні вдалося реалізувати близько 64 тис нових машин. Цей показник виріс на 40 % до 2015 року, в якому був зафіксований найнижчий обсяг продажів за останні 10 років.

Старший аналітик ІК АРТ Капітал Олексій Андрейченко прогнозує, що цього року імпорт нових автомобілів в Україну зросте на 25 %, а загальний обсяг ввезення, з урахуванням іномарок з пробігом, збільшиться більш ніж у півтора разу.

Овсянников зазначає, що в цьому році частка вживаних може становити до половини імпорту легкових автомобілів. Оскільки цього року, на відміну від минулого, можна буде ввозити не шестирічні, а семирічні іномарки. А значить, на ринку з'являться дешевші моделі. Попит на б/у також зросте, оскільки покупці будуть прагнути придбати автомобіль, що відповідає Євро-5 до 1 січня 2018 року, коли набуде чинності стандарт Євро-6, – пояснює Овсянников.

Зі слів Федчуна, цьогоріч частка іномарок з пробігом буде однозначно зростати. За його підрахунками, за 12 місяців 2017 року в країну буде імпортовано близько 120 тис легкових і комерційних автомобілів. Серед них з пробігом буде близько 30-35 тис машин.