Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото)

Середа, 14 вересня 2022, 12:04

У Луцькому підприємстві «ЕВОДА ТРЕЙД» провели день депутата, під час якого обранцям громади пояснювали, як працює підприємство. 

Захід для депутатів Луцькради відбувся у вівторок, 13 вересня у офісі підприємства на вулиці Винниченка. 

Говорили про особливості роботи підприємства в умовах війни, а також з'ясовували, як для лучан формують єдину квитанцію за комунальні послуги від Муніципального сервісного центру, та чому там досі нема платежів за газ, постачання газу, електроенергію і утримання будинку. 

 

Довідково:
Дочірнє підприємство «ЕВОДА ТРЕЙД» комунального підприємства «Луцькводоканал» є динамічною компанією, яка створена з метою здійснення ліцензованої діяльності в сфері постачання електричної енергії та природного газу на території України. Філією підприємства є «Муніципальний сервісний центр», який формує для лучан Єдину квитанцію за комунальні послуги. 

Під час презентації роботи підприємства депутат від Громадянського руху «СВІДОМІ» Михайло Наход поцікавився, чому у 2021 році підприємство продало 127,6 млн кіловат-годин, а за перше півріччя цього року тільки 28 млн кіловат-годин. Очевидний спад пояснили тим, що більшість споживачів електроенергії, яку продавало підприємство, були водоканалами. Вони закладали у власні тарифи вартість електроенергії, а вона змінювалася на ринку. Відповідно, підприємства, вразливі до таких змін, не могли вносити корективи у власні тарифи, і тому розірвали договори на постачання електроенергії. 

 

 

Депутатка від Громадянського Руху «СВІДОМІ» Алла Надточій зазначила, що квитанція насправді не «єдина», адже у ній не відображено нарахувань за утримання будинку, за газ і доставку газу, за електроенергію тощо. 

centerАлла Надточій
 

Директор Муніципального сервісного центру Денис Бутолін наголосив, що наразі є два проблематичних питання – ЖКП, які не перейшли у систему МСЦ, і постачальники газу та електроенергії. 

«У луцьких ЖКП укладені договори без терміну дії з міським обчислювальним центром, і вони чомусь бояться їх розривати. Ми вели складні перемовини, намагалися переконати укласти з нами договір, адже ми їм послуги будемо надавати втричі дешевше. Я думаю, для них це важливо. Це питання треба вирішити, і я маю надію, що ми спільно його вирішимо. Газовики і енергетики без ЖКП до нас не переходили, адже ми є конкурентами, бо теж продаємо електроенергію і газ. Але коли ЖКП перейдуть до нас, то фактично 90% єдиної квитанції залишиться в нас», – пояснив він. 

centerДенис Бутолін
 

centerМихайло Наход
 

Директор «Луцькводоканалу» Віктор Гуменюк додав, що питання приєднання до Єдиної квитанції підприємств «Волиньгаз» та «Волиньелектрозбут» політичне, адже оскільки засновники МСЦ – «ЕВОДА ТРЕЙД» – також є постачальниками газу та електроенергії, ці підприємства принципово відмовляються від співпраці та роблять перепони. Однак, така позиція програшна, пояснює Віктор Гуменюк, адже доступ до Єдиної квитанції дозволяє підприємствам – надавачам комунальних послуг суттєво економити на формуванні рахунків. 

«Луцькводоканал» удвічі, а «Луцьктепло» у чотири рази зменшили свої платежі завдяки тому, що вони у МСЦ. Тиждень тому на Волинську ОДА прийшов лист від Міністерства регіонального розвитку про створення експериментальних проектів «Простір житлово-комунальних послуг», в якому хочуть вже на законодавчому рівні, враховуючи всю проблематику, об'єднати надавачів комунальних послуг. В порядку постанови про створення експериментальних просторів прописано, що участь у проекті є обов'язковою, і окремо виділяють тих, хто завжди цьому противиться – газовиків і обленерго. Якби це було, ми би за вересень могли об'єднати для сіл єдину квитанцію. У селах нема рахунків за вивіз сміття, за воду тощо. Є тільки газ, доставка газу і електроенергія», – пояснив він. 

centerВіктор Гуменюк
 

ЧОМУ У ЛУЦЬКУ ХОЧУТЬ ЄДИНУ КВИТАНЦІЮ

Причина, через яку рахунки за всі комунальні послуги для лучан хочуть зібрати у єдину квитанцію – проста. Ідеться про зручність для користувачів та економію для комунальних підприємств. Лучани зможуть отримувати єдиний документ, у якому будуть зазначені всі комунальні платежі за місяць. 

Підприємства – надавачі послуг у свою чергу зможуть не платити кожен окремо за друк квитанції, папір, доставку квитанції до споживача. Якщо квитанція буде справді єдиною, платіж за ці послуги також буде всього один. І його розділять між всіма надавачами послуг. Це може позитивно повпливати і на тарифи для населення, пояснюють у «ЕВОДА ТРЕЙД», адже вартість друку квитанції, її доставки тощо також закладена у тарифі. І її зниження зменшить платіжки мешканців Луцької територіальної громади. 

«Добре, коли є конкуренція на ринку. Адже тоді виграє споживач. І ситуація з єдиною квитанцією від Муніципального сервісного центру – черговий тому приклад. Адже завдяки цьому інструменту економиться чотири гривні з кожного споживача, які інакше мали би бути закладені в тариф», – сказав депутат Луцькради від Громадянського Руху «СВІДОМІ» Андрій Лучик

centerАндрій Лучик
 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: