Поділитись:

Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото)

Середа, 14 вересня 2022, 12:04
Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото)

У Луцькому підприємстві «ЕВОДА ТРЕЙД» провели день депутата, під час якого обранцям громади пояснювали, як працює підприємство. 

Захід для депутатів Луцькради відбувся у вівторок, 13 вересня у офісі підприємства на вулиці Винниченка. 

Говорили про особливості роботи підприємства в умовах війни, а також з'ясовували, як для лучан формують єдину квитанцію за комунальні послуги від Муніципального сервісного центру, та чому там досі нема платежів за газ, постачання газу, електроенергію і утримання будинку. 

Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото) 

Довідково:
Дочірнє підприємство «ЕВОДА ТРЕЙД» комунального підприємства «Луцькводоканал» є динамічною компанією, яка створена з метою здійснення ліцензованої діяльності в сфері постачання електричної енергії та природного газу на території України. Філією підприємства є «Муніципальний сервісний центр», який формує для лучан Єдину квитанцію за комунальні послуги. 

Під час презентації роботи підприємства депутат від Громадянського руху «СВІДОМІ» Михайло Наход поцікавився, чому у 2021 році підприємство продало 127,6 млн кіловат-годин, а за перше півріччя цього року тільки 28 млн кіловат-годин. Очевидний спад пояснили тим, що більшість споживачів електроенергії, яку продавало підприємство, були водоканалами. Вони закладали у власні тарифи вартість електроенергії, а вона змінювалася на ринку. Відповідно, підприємства, вразливі до таких змін, не могли вносити корективи у власні тарифи, і тому розірвали договори на постачання електроенергії. 

Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото) 

Розповіли, чому луцька «єдина квитанція» насправді не єдина (фото) 

Депутатка від Громадянського Руху «СВІДОМІ» Алла Надточій зазначила, що квитанція насправді не «єдина», адже у ній не відображено нарахувань за утримання будинку, за газ і доставку газу, за електроенергію тощо. 

Алла НадточійАлла Надточій
 

Директор Муніципального сервісного центру Денис Бутолін наголосив, що наразі є два проблематичних питання – ЖКП, які не перейшли у систему МСЦ, і постачальники газу та електроенергії. 

«У луцьких ЖКП укладені договори без терміну дії з міським обчислювальним центром, і вони чомусь бояться їх розривати. Ми вели складні перемовини, намагалися переконати укласти з нами договір, адже ми їм послуги будемо надавати втричі дешевше. Я думаю, для них це важливо. Це питання треба вирішити, і я маю надію, що ми спільно його вирішимо. Газовики і енергетики без ЖКП до нас не переходили, адже ми є конкурентами, бо теж продаємо електроенергію і газ. Але коли ЖКП перейдуть до нас, то фактично 90% єдиної квитанції залишиться в нас», – пояснив він. 

Денис БутолінДенис Бутолін
 

Михайло НаходМихайло Наход
 

Директор «Луцькводоканалу» Віктор Гуменюк додав, що питання приєднання до Єдиної квитанції підприємств «Волиньгаз» та «Волиньелектрозбут» політичне, адже оскільки засновники МСЦ – «ЕВОДА ТРЕЙД» – також є постачальниками газу та електроенергії, ці підприємства принципово відмовляються від співпраці та роблять перепони. Однак, така позиція програшна, пояснює Віктор Гуменюк, адже доступ до Єдиної квитанції дозволяє підприємствам – надавачам комунальних послуг суттєво економити на формуванні рахунків. 

«Луцькводоканал» удвічі, а «Луцьктепло» у чотири рази зменшили свої платежі завдяки тому, що вони у МСЦ. Тиждень тому на Волинську ОДА прийшов лист від Міністерства регіонального розвитку про створення експериментальних проектів «Простір житлово-комунальних послуг», в якому хочуть вже на законодавчому рівні, враховуючи всю проблематику, об'єднати надавачів комунальних послуг. В порядку постанови про створення експериментальних просторів прописано, що участь у проекті є обов'язковою, і окремо виділяють тих, хто завжди цьому противиться – газовиків і обленерго. Якби це було, ми би за вересень могли об'єднати для сіл єдину квитанцію. У селах нема рахунків за вивіз сміття, за воду тощо. Є тільки газ, доставка газу і електроенергія», – пояснив він. 

Віктор ГуменюкВіктор Гуменюк
 

ЧОМУ У ЛУЦЬКУ ХОЧУТЬ ЄДИНУ КВИТАНЦІЮ

Причина, через яку рахунки за всі комунальні послуги для лучан хочуть зібрати у єдину квитанцію – проста. Ідеться про зручність для користувачів та економію для комунальних підприємств. Лучани зможуть отримувати єдиний документ, у якому будуть зазначені всі комунальні платежі за місяць. 

Підприємства – надавачі послуг у свою чергу зможуть не платити кожен окремо за друк квитанції, папір, доставку квитанції до споживача. Якщо квитанція буде справді єдиною, платіж за ці послуги також буде всього один. І його розділять між всіма надавачами послуг. Це може позитивно повпливати і на тарифи для населення, пояснюють у «ЕВОДА ТРЕЙД», адже вартість друку квитанції, її доставки тощо також закладена у тарифі. І її зниження зменшить платіжки мешканців Луцької територіальної громади. 

«Добре, коли є конкуренція на ринку. Адже тоді виграє споживач. І ситуація з єдиною квитанцією від Муніципального сервісного центру – черговий тому приклад. Адже завдяки цьому інструменту економиться чотири гривні з кожного споживача, які інакше мали би бути закладені в тариф», – сказав депутат Луцькради від Громадянського Руху «СВІДОМІ» Андрій Лучик

Андрій ЛучикАндрій Лучик
 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
17:45
25 квітня 2024
22:02
24 квітня 2024