Волинські шкільні психологи навчились краще працювати з дітьми-переселенцями (фото)

Четвер, 28 липня 2022, 23:42

Понад 2000 учнів волинських загальноосвітніх навчальних закладів Волині – це вимушено переселені діти. Їх інтеграція в нове середовище сьогодні залежить від дій багатьох фахівців. І мова йде не лише про директорів, завучів та вчителів. Важливу роль у цьому відіграють шкільні психологи, але є одне але. Вони самі наголошують, що для якісної роботи з ВПО, їм необхідно більше спеціалізованих знань та навиків.

Щоб допомогти фахівцям здобути ці знання і навички, громадська організація «Волинський Інститут Права» організував дводенний тренінг «Особливості роботи шкільного психолога з внутрішньо переміщеним дітьми». У заході взяли участь шкільні психологи з Рожищенської, Ківерцівської, Зимнівської, Володимирської, Любешівської, Горохівської, Локачинської, Зимнівської, Вишнівської та Шацької громад.

Присутні мали змогу більше дізнатися про особливості надання допомоги дітям та сім'ям зі  статусом ВПО в залежності від періоду та фази сприйняття кризи; зрозуміли можливості і обмеження шкільних психологів, які надають кризове консультування; розібралися, що має містити особиста психологічна «тривожна» валізка; вчилися працювати за протоколом GTEP в індивідуальній та груповій роботі з дітьми; ознайомилися з різними терапевтичними техніками.

Тренінг був наповнений не лише теоретичною інформацією, а й практичними завданнями. Учасники навчання багато працювали в групах, обмінювалися досвідом, пропрацьовували різні ситуації у форматі рольових ігор.

«Я ставила за мету створити простір в якому б проходила взаємоДІЯ та взаємоОБМІН. Це і про ресурс, про техніки, про вдячність, про силу, про цінності. І можу впевнено констатувати, за відгуками учасниць, моїх колег: нам вдалося. Незважаючи на те, що група була велика, понад 30 учасників, ми плідно попрацювали» – зазначає тренерка заходу Світлана Сасюк.

Вона додає, що отримані знання допоможуть учасникам заходу на практиці результативніше долати травматичні наслідки війни у переселених школярів в різні періоди стресу, а також сприятимуть підвищенню адаптації, життєстійкості та ресурності дітей.

Крім знань, ще одною цінністю заходу для його учасників стала можливість живого спілкування з колегами, що довгий час не вдавалося зробити через карантинні обмеження.

«Щаслива, що стала учасницею тренінгу. Відбулася глибока робота у професійному колі, насичена знаннями, емоціями, знайомствами, практичними навичками», – ділиться своїми враженнями одна з учасниць тренінгу Наталія Гмитрук.

 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: