Чи зможуть тролейбуси замінити маршрутки: як у Луцьку возитимуть пасажирів
Проїзд у луцьких маршрутках подорожчав. Замість 8 гривень пасажири тепер платять 14. Це пов'язано зі зростанням цін на пальне, мастила, запчастини, а також із рівнем інфляції на Волині.
Рішення про збільшення вартості проїзду у маршрутках Луцька було виправданим і логічним. Однак, щоб мінімізувати наслідки здорожчання для користувачів громадського транспорту, містом їздитиме більше тролейбусів.
У понеділок, 13 червня міський голова Ігор Поліщук дав розпорядження керівництву Луцького підприємства електротранспорту збільшити кількість тролейбусів на міських маршрутах та зробити повний випуск в кількості 42 – 52 одиниці транспорту, в залежності від пасажиропотоку. Також для зручності лучан і гостей міста буде збільшено кількість рейсів в години пік та вечірній час.
Як і коли їздитимуть луцькі тролейбуси, і чи зможуть вони стати повноцінною альтернативою маршруткам, дізнавалися журналісти сайту новин Луцька та Волині «Конкурент».
СКІЛЬКИ ТРОЛЕЙБУСІВ ЗАРАЗ ВОЗИТЬ ПАСАЖИРІВ
У розмові із нашими журналістами виконувач обов'язків директора ЛПЕ Анатолій Миронюк повідомив, що у місті зараз працює не 42, як анонсував міський голова, а 38 тролейбусів, і це повністю задовільняє потреби лучан.
Ситуація із кількістю тролейбусів за маршрутами виглядає так:
- №1 – 7 тролейбусів,
- №2 – 6,
- №3 та №4 – по два тролейбуси,
- №4а – 1,
- №5 – 2 тролейбуси,
- №12 – 4,
- №15 і 15а – по 7 тролейбусів.
«Ми активно моніторили ситуацію, були на маршрутах. Я сам виїжджав на лінію, бо поки не побачиш своїми очима – вірити важко. Транспорт ішов, завантажений у міру. Його було досить для того, щоб забрати всіх пасажирів, які були на зупинці. Дуже багато днями випустили автобусів. Я розумію, що автоперевізники хотіли по 14 гривень трохи заробити грошей. Але вони їхали трошки більш прозорими, ніж тролейбуси. Тролейбуси були навантажені в міру, і я розумію, що це рішення в розмірі 38 тролейбусів на день доречне, враховуючи той факт, що на вулиці червень, враховуючи, що багато людей виїхали за кордон, нема ні студентів, ані учнів, – ми повністю задовільнили потребу лучан у електротранспорті», – зауважив Анатолій Миронюк.
Він додав, що поки жоден пасажир не залишається на зупинці. Але як тільки ситуація зміниться – на маршрути випустять додаткові одиниці транспорту.
ЧИ БУДУТЬ У ЛУЦЬКУ НОВІ ТРОЛЕЙБУСНІ МАРШРУТИ
Місто працює у напрямку розширення тролейбусного руху, і звісно, це стосується і розширення переліку маршрутів. Наразі Луцьке підприємство електротранспорту готує документи за проектом «Міський громадський транспорт України», за яким місто може отримати ще 30 додаткових тролейбусів. Якщо ця партія надійде за рік-два, у місті точно з'являться нові маршрути, запевняє очільник підприємства. ,
«Ми можемо розширювати географію маршрутів тільки в межах нашої контактної мережі. Наприклад, на Вишків ми не можемо виїхати апріорі, але натомість можемо збудувати транспортну логістику таким чином, щоб забезпечити повністю такі мікрорайони з мінімальною необхідністю залучення автобусних маршрутів. Можемо розширити мережу тролейбусів у напрямку мікрорайону «Вересневе». Там проживає понад 10 тисяч чоловік, і працює два потужні автобусні маршрути, які зараз дорогі для пасажира. Ми готові розвивати цей напрямок, і навіть у перспективі зв'язати його «золотим кільцем», по принципу руху тролейбуса №15 і №15а. Знову ж, все це у випадку надходження нам додаткових 30 тролейбусів. Сьогодні тролейбусний рух покриває місто так, як покриває метро у Києві - ми забираємо напруження з точки зору пасажиронаповнення», – каже Анатолій Миронюк.
ЧИ ЗМОЖУТЬ ТРОЛЕЙБУСИ ЗАМІНИТИ МАРШРУТКИ
Скільки б тролейбусів не випустили на маршрути міста, цей вид транспорту поки не зможе стати повноцінною заміною автобусам, оскільки тролейбусний рух повністю залежить від наявності контактної мережі. А будувати її дуже дорого, кажуть у місті.
Хоча рух у цьому напрямку відбувається. Так, із 30 тролейбусів, які місто очікує за новим проектом, шість будуть із автономним ходом, а отже зможуть дістатися до тих районів, де нема мережі, і куди раніше тролейбуси не заїжджали.
НЕ ВИСТАЧАЄ ВОДІЇВ
Наразі максимальна кількість тролейбусів, які місто одночасно може випустити на маршрути, складає 42 одиниці. Таку кількість легко витримає контактна мережа, і для такої кількості транспорту на підприємстві є водії.
За словами Анатолія Миронюка, ситуація з водіями погіршилася з початку повномасштабного вторгнення, адже багато хто пішов служити, і багато водійок виїхали з дітьми за кордон, написавши заяву про відпустку за власним рахунком.
Він говорить, що поки нема нагальної потреби виводити на маршрути стільки одиниць транспорту. Але якщо вона виникне – підприємство шукатиме додатково працівників.
«Якби були охочі – ми завжди раді. У нас є гарна перспектива запустити навчання для водіїв. Бо якщо з 1 вересня відновиться навчання, повернуться учні і студенти, і зросте потреба, ми будемо розширювати кількість водіїв», – каже він.
ЩО БУДЕ З ЦІНОЮ ЗА ПРОЇЗД
Очільник департаменту економічної політики Луцькради Борис Смаль у коментарі журналістам «Конкурент TV» розповів, що проїзд у Луцьку здорожчає не в усьому громадському транспорті: у тролейбусах ціна залишиться та ж сама – шість гривень за поїздку.
«Зараз ми не підіймаємо ціну на тролейбус, побачимо, як переформатується пасажиропотік. Є така підозра, що значна частина пасажирів пересяде на тролейбуси. Вже є розпорядження міського голови про те, щоб максимально випустити тролейбуси, які можуть їздити, по маршрутах», – розповів Смаль.
Разом з тим Борис Смаль нагадав, що ще до введення воєнного стану реальна собівартість проїзду у тролейбусі вартувала в межах 11-12 гривень. Решту оплачували з міської казни.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Луцький священник УПЦ «МП» зробив пропозицію «матушці» в піцерії після 23 років шлюбу
У Луцьку шукали гламурну власницю «золотої» соски (фото)
Скільки треба відкладати, щоби купити однокімнатну квартиру в Луцьку
Зарплата, гаражі та авто: що у декларації голови Волиньради Григорія Недопада
Як Поліщук покриває земельне шахрайство Палиці (фото)