Поділитись:

Без реклами та знижок: дитяче харчування в Україні продаватимуть за новими правилами

Неділя, 31 жовтня 2021, 18:11

Народні депутати змінили вимоги до виробництва та реалізації дитячого харчування. Передусім посилюються умови щодо продукції, призначеної для годування дітей у віці від 0 до 3 років. Їх прописали за аналогією до європейських правил у цій сфері. Тепер таке харчування не можна буде рекламувати і продавати за заниженими цінами під час різних акцій.

Про це пише "Обозреватель". Такі нововведення передбачені законом щодо приведення законодавства України у сфері дитячого харчування у відповідність вимогам законодавства ЄС. Документ було ухвалено на позачерговому засіданні Верховної Ради в четвер, 21 жовтня. Його підтримали 273 народних депутати.

Закон встановлює кардинально нові вимоги до виготовлення, маркування, реклами та обігу дитячого харчування. Зокрема, у його виробництві категорично забороняється використовувати продукти з такими добавками і речовинами:

  • ненатуральні барвники, підсолоджувачі, ароматизатори;

  • стабілізатори, консерванти, підсилювачі смаку;

  • маргарин, тверда пальмова олія, масло кунжуту або бавовняне масло;

  • молоко тваринного походження, яке не відповідає певним показникам;

  • суміші спецій і прянощів, які містять харчові добавки;

  • ГМО-продукти.

Крім цього, до продуктів харчування висунуто вимоги щодо вмісту м'яса та риби. Так, дозволяється використовувати серце, печінку і язик, але заборонено додавати м'ясо механічного випалу, свинячі шкірки та інші субпродукти. Також не допускається використовувати м'ясо тварин і птиці, якщо воно вже не один раз заморожувалося.

Повністю забороняється застосовувати у виробництві дитячих сумішей глютен. Причому, в маркуванні такої продукції не можна буде писати: "з дуже низьким вмістом глютену", "підходить для осіб з непереносимістю глютену", "підходить для осіб, хворих на целіакію" тощо. Автори закону пояснюють такі вимоги неприпустимістю введення покупців в оману, оскільки у виробництві харчування для дітей вживання інгредієнтів з глютеном заборонено повністю.

Нове маркування дитячого харчування передбачає такі його різновиди: "дитяча суміш початкова", "дитяча суміш для подальшого годування", "дитяче харчування" та інші. Крім того, виробники не зможуть більше використовувати фото дітей на банках із харчуванням.

Паралельно посилилися умови рекламування та просування на ринку дитячої продукції. Насамперед це стосується молочних сумішей.

Тепер категорично забороняється реклама "дитячої суміші початкової" і "дитячої суміші для подальшого годування", за винятком спеціалізованих видань із науковим обґрунтуванням. Мета такої заборони – обмежити вплив виробників на рішення матерів припиняти грудне вигодовування. У разі порушення таких вимог виробника покарають штрафом.

Певні обмеження стосуються і продажу вказаних дитячих сумішей. Зокрема, забороняється:

  • продавати такі товари за заниженими цінами у вигляді акції;

  • поширювати талони (купони) на знижку;

  • пропонувати подарунок у вигляді іншого товару за придбання дитячого харчування.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів