Поділитись:

Люди не розуміють, що тепер вони власники: у Луцьку прозвітували управителі міських будинків (фото)

П'ятниця, 09 квітня 2021, 17:29

Під час дня депутата у департаменті ЖКГ у Луцьку прозвітували про перший рік роботи керівники управлінських компаній у місті. Ідеться про колишні житлово-комунальні підприємства, які раніше надавали послуги з утримання будинків, а сьогодні будинками керують. 

Про особливості своєї роботи, доходи і витрати, проблеми та труднощі говорили під час зустрічі, ініційованої фракцією Громадянського Руху "СВІДОМІ" у Луцькій міській раді. 

Найперше керівники ЖКП прозвітували про свою діяльність. Згодом відбулася розмова у форматі "питання – відповідь". Депутати запитували про те, на що найчастіше скаржаться мешканці: неякісні послуги, невчасна робота, списання грошей на те, що комунальники так і не зробили. 

Серед проблем, які відзначили керівники управлінських компаній, були високі податки, які необхідно заплатити місту, великий обсяг роботи та "старіння" кадрів. Молодь, за словами директора ЖКП №3 Руслана Юлдашева, не хоче працювати у цій сфері. Говорили, зокрема, і про невідповідність тарифу реальним витратам, які робить підприємство. Зокрема, від 40% до майже 70% грошей іде на зарплатню найманим працівникам. 

Депутат міськради Роман Бондарук запропонував направити великі податки, які підприємства сплачують у бюджет міста, одразу ж на потреби будинків.

Ініціатор зустрічі, депутат Михайло Наход наголосив, що і мешканці повинні відчути свою відповідальність за тепер вже спільне майно. 

"Це дуже добре, що відреагували на наш депутатський запит і провели цей публічний звіт в рамках дня депутата. Ми послухали керівників усіх управлінських компаній, які керують багатоквартирними будинками, чітко побачили, хто як працює, як надає послуги, і які їх фінансові результати. В управлінських компаній безліч проблем. Основна, на мою думку, – це проблема комунікації з мешканцями. Це проблема не стільки самих компаній і ЖКП, як мешканців. Люди ще не усвідомили, що вони тепер співвласники свого житла, і вони за свій кошт наймають цю управлінську компанію. Ось це нерозуміння і є причиною проблем. 

Безумовно, до комунальників є безліч претензій. Часом вони надають неякісні послуги, часом просто не можуть надати якісні послуги в силу тих чи інших обставин. Але важливо людям говорити, що у них є вибір. Вони можуть змінити управлінську компанію, або створити ОСББ і управляти будинком самотужки", – зауважив народний обранець. 

Заступниця начальника департаменту ЖКГ Луцькради Надія Коленда відзначила, що головна мета тих змін, які продовжують відбуватися у сфері обслуговування житла – наростити якість надання послуг. 

"Саме головне тут – зберегти житловий фонд і надати послугу краще, ніж вона надавалася. Більше немає послуги "утримання будинку" – є послуга "управління будинком". Вона розширена, щоб управителі могли не тільки поточні роботи виконувати, але і капітальні, замовляти документацію. У перший  рік роботи наші управителі ще не сильно усвідомили ці можливості. А управитель сьогодні повинен організовувати весь процес", – наголосила чиновниця. 

За її словами, у Луцьку ще не створено достатньо управлінських компаній. Однак, у майбутньому, якщо у цій сфері буде добра конкуренція, є сенс говорити про можливі покращення. 

Депутатка Алла Надточій, у свою чергу, вказала на суттєві недоліки роботи управителів. На прикладі свого будинку вона розповіла про бездіяльність управлінців і небажання відповідати на звернення мешканців. Депутатка вважає, що така робота є неприпустимою, і закликає лучан скаржитися, коли послуги їм надають неякісно. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів