Поділитись:

На Волинь в якості генпідрядної «прокладки» зайшов Львівський автодор

Понеділок, 15 березня 2021, 18:30

З наступного року дороги у Волинській області ремонтуватиме Львівський облавтодор.

Важлива подія сталась на тендері по експлуатаційному догляду за дорогами Волині, інформує сайт «Наші гроші»

Чи не вперше крупний підряд на утримання доріг в одній області виграв НЕ місцевий облавтодор, підкреслили у виданні.

Йдеться про догляд на півтора тисячами кілометрів доріг Волинської області до 2024 року. Волинський облавтодор навіть не подавався на торги, хоча у попередні роки справно брав сотні мільйонів від Волинської САД. Мало того, торішній підряд від САД і місцевим облавтодором був продовжений на весь 2021 рік, тобто, цього року дрібний ремонт доріг на Волині робитиме «Волинський облавтодор».

Але вже з 2022 року освоювати кошти почне «Львівський облавтодор». На тендері він розіграв 648 млн грн з ПрАТ «Ковельське ШБУ-63». Під час аукціону «конкуренти» показали якусь торгівлю, але насправді ціна була знижена лише на 1 %.

Зрозуміло, що «Львівський облавтодор» не тягтиме свої виробничі бази в іншу область. Гастролери відразу чесно зафіксували у договорі, що наймуть вісьмох волинських субпідрядників. Тобто, фактично львів’яни виконають функцію «прокладки» для розподілу коштів між реальними виконавцями робіт. Розмір їх генпідрядної маржі наразі невідомий, оскільки. як вже говорилось, до освоєння коштів вони приступлять лише через рік.

Тож навіщо це зґвалтування на рівному місці? Можливо справа у курсі на поступове знищення облавтодорів, і волиняни виявилися слабкою ланкою?

Наразі в Україні лишилось близько десяти активних облавтодорів, решта вже попиляна на запчастини. Головна цінність облавтодорів – це їхні виробничі бази, що з радянських часів розташовані у стратегічно найвигідніших місцях біля головних автомагістралей (щоб могли швидко ремонтувати магістралі, по яких ходила військова, сільськогосподарська та вантажна техніка).

Формально облавтодори належать до відання Відкритого акціонерного товариства «Державна акціонерна компанія «Автомобільні дороги України». Ця держконтора завжди була у, так би мовити, конструктивно напружених стосунках з Укравтодором, який і є її акціонером.

Але торік ця напівфронда завершилась. До наглядової ради «ДАКу» зайшли такі представники держави як заступник голови Укравтодору Андрій Почтарьов (це зараз, так би мовити, основний провідник інтересів та виконавець волі Олександра Кубракова) та біржовик Артемій Єршов. І ринком тоді відразу пішли чутки, що після домовленостей щодо долі кожного з облавтодорів їх майно у той чи інший спосіб отримає нових приватних хазяїв. Звісно, найлегший шлях – це банкрутство держпідприємств.

З цієї точки зору цікаво пів року тому розповідав голова «Волинського облавтодору» Руслан Мандзюк. Мовляв, раніше отримували підряди, аж ось у 2020 році місцева влада почала їх відхиляти. На що облавтодорівцю відповіли: хочеш жити – вмій крутитись. В сенсі, все ж «Прозорро», конкуруй або вмри.

І ось бачимо, що «Волинський облавтодор» навіть не пішов конкурувати і не оскаржував дискримінаційних вимог у тендерній документації. Тобто фактично держпідприємство йде шляхом поступового придушення. Старий контракт закінчиться, нових нема, перспектива лишається одна – ліквідація/приватизація. Подивимось хто буде бенефіціаром такого тренду.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів