У МОН назвали головні критерії якісної освіти у школі
Ключовим критерієм якості освіти для директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та освітніх експертів є оволодіння ключовими компетентностями.Також, важливими вважають всебічний розвиток учня та безпека у школі.
Про це свідчать результати дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти”, що проводила Державна служба якості освіти України, - йдеться на сайті МОН.
З-поміж найважливіших критеріїв, які, на думку експертів, керівників шкіл, вчителів, учнів та їхніх батьків, свідчать про те, що школа надає якісну освіту, є:
- оволодіння ключовими компетентностями (91% експертів, 81% директорів шкіл та 70% учнів вважають важливим),
- оволодіння наскрізними уміннями (82% експертів та 69,5% директорів),
- всебічний розвиток учнів (67% експертів та 78% директорів шкіл).
Батьки у своїх відповідях насамперед називають:
- цікавість навчання (71%);
- всебічний розвиток (54%);
- компетентності (50%).
Водночас основними критеріями для учнів опитування виявило:
- компетентності (70%);
- цікавість навчання (66%);
- високі результати ЗНО (49%);
- всебічний розвиток (47%).
Усі категорії опитаних зазначили серед основних критеріїв якості освіти оволодіння ключовими компетентностями.
Головним пріоритетом у рейтингу для вчителів і учнів є забезпечення школою всебічного розвитку учнів. Не менш важливим для дітей і батьків, разом з компетентностями, є цікавість навчання (66% і 71% відповідно).
Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, першими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є:
- співпраця між учасниками освітнього процесу;
- безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо);
- кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.
Директори шкіл і вчителі найчастіше обирали як пріоритет №1 співпрацю між учасниками освітнього процесу та комфортне психологічне середовище, а батьки – комфортне психологічне середовище та кваліфікаційний рівень педагогів.
Найбільше учнів – 78% – до критеріїв того, що робить школу хорошою/якісною, зараховують доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування, а кожен третій учень узагалі вважає цей критерій найважливішим. Іншими найбільш важливими для учнів критеріями є цікаві уроки (54%) і професійні вчителі (47%).
Суттєві відмінності між учнями, які навчаються у сільських і міських школах, спостерігаються у питанні цікавих уроків – цей чинник виявився більш важливим для дітей, які навчаються у міських школах (57% проти 48% у селі).
Більш вагомим виявився чинник професійності вчителів для дітей з міських шкіл (52% проти 41% у селі). Водночас для учнів сільських шкіл більш вагомим є чинник відчуття учнями безпеки у школі (його обрали 42% учнів сільських шкіл і 33% міських).
Експерти, директори, вчителі та батьки до відповідальних за якість освіти учнів зараховують учителів, самих учнів і батьків. Водночас з-поміж учнів домінує думка, що основну відповідальність несуть самі учні та вчителі, причому 58% учнів вважають самих себе найбільш відповідальними.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
На луцькій автостанції будують новий торговий центр (фото)
Скільки потрібно грошей для комфортного життя у Луцьку (відео)
Квартира у Ковелі, будинок на Житомирщині та 1,5 млн зарплата: що в декларації заступника прокурора Волині (відео)
У нацпарку в Луцькому районі «чорні» лісоруби зрізали дуб-патріарх (фото)
Вийшла з гуртожитку і зникла: на Волині розшукують студентку