Поділитись:

У МОН назвали головні критерії якісної освіти у школі

П'ятниця, 05 березня 2021, 06:51

Ключовим критерієм якості освіти для директорів шкіл, вчителів, батьків, учнів та освітніх експертів є оволодіння ключовими компетентностями.Також, важливими вважають всебічний розвиток учня та безпека у школі.

Про це свідчать результати дослідження “Думки вчителів, керівників шкіл, освітніх експертів, учнів та їхніх батьків щодо якості освіти”, що проводила Державна служба якості освіти України, - йдеться на сайті МОН.

З-поміж найважливіших критеріїв, які, на думку експертів, керівників шкіл, вчителів, учнів та їхніх батьків, свідчать про те, що школа надає якісну освіту, є:

  • оволодіння ключовими компетентностями (91% експертів, 81% директорів шкіл та 70% учнів вважають важливим),
  • оволодіння наскрізними уміннями (82% експертів та 69,5% директорів),
  • всебічний розвиток учнів (67% експертів та 78% директорів шкіл).

Батьки у своїх відповідях насамперед називають: 

  • цікавість навчання (71%);
  • всебічний розвиток (54%);
  • компетентності (50%).

Водночас основними критеріями для учнів опитування виявило:

  • компетентності (70%); 
  • цікавість навчання (66%);
  • високі результати ЗНО (49%);
  • всебічний розвиток (47%).

Усі категорії опитаних зазначили серед основних критеріїв якості освіти оволодіння ключовими компетентностями.

Головним пріоритетом у рейтингу для вчителів і учнів є забезпечення школою всебічного розвитку учнів. Не менш важливим для дітей і батьків, разом з компетентностями, є цікавість навчання (66% і 71% відповідно).

Серед чинників, які найбільше впливають на якість освіти, першими в рейтингу для експертів, директорів, учителів і батьків є: 

  • співпраця між учасниками освітнього процесу; 
  • безпечне для дітей середовище (відсутність булінгу/цькування або дискримінації за ознакою статі, релігії, доходів родини, місця проживання тощо); 
  • кваліфікація педагогічних працівників та комфортне психологічне середовище.

Директори шкіл і вчителі найчастіше обирали як пріоритет №1 співпрацю між учасниками освітнього процесу та комфортне психологічне середовище, а батьки – комфортне психологічне середовище та кваліфікаційний рівень педагогів.

Найбільше учнів – 78% – до критеріїв того, що робить школу хорошою/якісною, зараховують доброзичливі стосунки між учнями та вчителями, взаємоповагу, відсутність булінгу/цькування, а кожен третій учень узагалі вважає цей критерій найважливішим. Іншими найбільш важливими для учнів критеріями є цікаві уроки (54%) і професійні вчителі (47%).

Суттєві відмінності між учнями, які навчаються у сільських і міських школах, спостерігаються у питанні цікавих уроків – цей чинник виявився більш важливим для дітей, які навчаються у міських школах (57% проти 48% у селі).

Більш вагомим виявився чинник професійності вчителів для дітей з міських шкіл (52% проти 41% у селі). Водночас для учнів сільських шкіл більш вагомим є чинник відчуття учнями безпеки у школі (його обрали 42% учнів сільських шкіл і 33% міських).

Експерти, директори, вчителі та батьки до відповідальних за якість освіти учнів зараховують учителів, самих учнів і батьків. Водночас з-поміж учнів домінує думка, що основну відповідальність несуть самі учні та вчителі, причому 58% учнів вважають самих себе найбільш відповідальними.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів