Поділитись:

7 пласких питань про дистанційне навчання

П'ятниця, 22 січня 2021, 09:00

Дистанційне навчання у більшості вчителів та батьків викликає лише негатив. Задоволеними можуть бути хіба діти, бо незвична форма навчання є для них цікавою.

ІА "Конкурент" поспілкувалося із вчителькою, школяркою та її мамою про плюси та мінуси такого навчання.

Вчителька початкових класів НВК №9 Віта Левенець:

Віта Левенець><span class=Віта Левенець


1. Дистанційне навчання додало більше роботи для вчителя?


Однозначно. Робота проходить на двох платформах – Мій клас та Meet. Для того, аби працювати онлайн, потрібно придумувати різноманітні методи і прийоми. Але в класі більше можливостей. Онлайн багато що нерально зробити. Коли діти включають мікрофони, починається безлад – нікого й нічого не чути. І це ввімкнення і вимкнення займає багато часу. Ми пробували, напиклад, грати у гру, але всіх на екрані немає. Незручно.
Роботи вдосталь. Потрібно підготуватися. Матеріал треба викладати чітко, лаконічно й коротко. Є грань уроку. Ми ж не можемо використовувати 45 хвилин.


2. Скільки триває урок?


Все залежить від матеріалу. Якщо це читання, то прочитали і проаналізували – тут швидко. А якщо з ЯДС тема гриби-бактерії, тут дуже багато матеріалу потрібно викласти. Дивишся на годинник і не помічаєш, як швидко пролітає час. Інколи ставиш дитині питання, то даєш час їй подумати. Тому у нас немає чітких 15 хвилин.


Взагалі я прошу, аби діти залишалися на зв'язку, бо багато технічних питань виникає. Вони потім не можуть зайти на платформу, телефонують мені чи батькам. Але, звичайно, у них є перерви. До речі, аби вийти під час уроку, вмикають мікрофон, піднімають руку і відпрошуються.


3. Чи лекго проводити урок онлайн?


Не відчувається емоційного зв'язку, немає зорового контакту. Поведінка дитини удома зовсім інша. Вони відволікаються на домашніх улюбленців, на будь-який шум. У класі – то є в класі: дитина прийшла на навчальний процес. Онлайн – це незрчучності.  


4. Чи не падає рівень знань у дітей на дистанційному навчанні?


Діти все виконують, працюють, відповідають, піднімають руки, стараються. Діти у мене відповідальні. Працюють в класі, то працюють і тут. Буває, під час уроку батьки допомагають дітям. От це – мінус.


Але буває, що діти забувають про час, загралися чимось, приміром. А в класі є в класі: продзвенів дзвінок і діти сідають за парти.


Злата Салівончик, 4-класниця Луцької ЗОШ №13:

Злата Салівончик><span class=Злата Салівончик


Я не почала вчитися гірше. Вчителька пояснює і я так само отримую знання.


Валентина Салівончик, мама школярки:

Валентина Салівончик><span class=Валентина Салівончик


Не впливає, бо в нас чудова вчителька, яка викладає інформацію на всі сто. Діти все розуміють, завдань багато. Завдяки вчительці вони не сидять просто удома,  всі діти працюють.


5. Чи подобається дітям така форма навчання, на вашу думку?


Є такі діти, які вчать вірш, скидають відеоролик, дякують, інші просять бути в інших тихіше під час уроку, бо вони не чують. Для них це незвично, тому цікаво. Під час перерви можуть поділитися тим, що у них є вдома, наприклад. В класі про це можна лише розповісти.


Злата:


Не дуже подобається. Часто пропадає зв'язок на уроках.


 6. Чому більшості батьків більше подобається, аби діти ходили до школи?


Для батьків це, певно, клопоти. Підказування, технічні неполадки часто бувають. У батьків паніка і хвилювання. А коли відправили в школу, знають, що дитина у безпеці. Батькам або поруч потрібно бути, або з роботи контролювати навчання.


Злата:


Я думаю, мамі подобається. От зараз ми почали вчити нову тему. І вчителька нам все пояснює.


Валентина Саливончик:


Звичайно, не подобається. Раніше зібрала дитину і відправила до школи. Тепер може заважати молодша сестричка, буває щось не те із зв'язком. При дистанційному навчанні немає контакту з дітками і вчителькою.  Вдома дитина також може  недоотримувати інофрмацію, бо можуть заважати зовнішні чинники.


У когось на дистанційному може навчатися не одна дитина, гаджетів може не вистачати, навіть інтеренет не у всіх є.


7. Чи є плюси?


Плюсів все-таки тут менше, ніж мінусів. Коли потрібно щось додатково дати і перевірити знання за допомогою платформи, то можна. Але постійно так не може відбуватися.


Злата:


Добре те, що хоча б дистанційне, але є навчання, тобто мені не самій доводиться вчитися.


8. Якби був вибір, чи обрали б ви дистанційну форму навчання?


Ні. Це може бути лише як додаток. Доопрацювати матеріал на платформі можна або ж годину індивідуальну приділяти онлайн. До речі, діти і батьки скидають мені завдання і запитують, чи правильно впоралися. Я кожному мушу відписати.


Злата:


Ліпше ходити до школи.


Валентина:


Ні. У школі ліпший розвиток, звичайне спілкування. Я хотіла б, аби моя дитина навчалася так, як я. Незалежно від того, що зараз проводяться онлайн всі уроки, в тому числі, фізкультура і англійська, все-таки я за те, аби діти ходили до школи.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 


 

 

 

 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів