Як діяти, якщо вас не хочуть обслуговувати українською мовою

Четвер, 14 січня 2021, 08:52

Якщо порушують ваше право на обслуговування державною мовою, потрібно спробувати владнати ситуацію на місці або ж подати скаргу.

Про це на своїй сторінці у фейсбуці повідомив уповноважений із захисту державної мови Тарас Кремінь

Як діяти, якщо ваше право на отримання інформації чи послуг державною мовою порушене:

  1. Спробувати владнати ситуацію на місці та попросити працівника обслуговувати вас державною мовою.
  2. У разі відмови працівника звернутися до керівництва закладу або на "гарячу лінію" установи: торговельної мережі, АЗС, аптеки тощо.
  3. У разі відмови або не забезпечення надання інформації (послуг) державною мовою необхідно зафіксувати факт відмови (за допомогою аудіо-, відео, письмового підтвердження очевидців тощо) та дані суб'єкта господарювання (назву, місцезнаходження, контакти суб'єкта).
  4. Подати скаргу до уповноваженого на поштову адресу 01001, м. Київ, провулок Музейний, 12, електронну скриньку skarha@mova-ombudsman.gov.ua або заповнити відповідну форму на сайті уповноваженого www.mova-ombudsman.gov.ua
  5. У скарзі обов’язково має бути зазначено: прізвище, ім’я, по батькові, місце проживання особи, викладено суть скарги, який саме суб'єкт/працівник суб'єкта, коли, за якою адресою, яким чином порушив право скаржника. Рекомендуємо також додати докази на підтвердження.

Письмова скарга повинна бути підписана заявником із зазначенням дати. В електронній скарзі також необхідно вказати електронну поштову адресу, на яку заявникові може бути надіслана відповідь, або відомості про інші засоби зв’язку з ним. Застосування підпису під час надсилання електронного звернення не вимагається.

Скарги подаються уповноваженому протягом шести місяців з дня виявлення заявником порушення.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: