Поділитись:

«У мене нема погляду на сучасне мистецтво», – Олександр Ройтбурд у Луцьку

П'ятниця, 31 липня 2020, 11:20

У Луцьку розмовляли із відомим українським художником Олександром Ройтбурдом.  

Зустріч із митцем відбулася у стінах Музею сучасного українського мистецтва Корсаків, де нещодавно завершили експонувати виставку його робіт "Хроніки чумного року". 

У вечір четверга, 30 липня Олександр Ройтбурд зустрівся зі своїми шанувальниками у Луцьку, аби поговорити про музеї, мистецтво і життя взагалі. Не зважаючи на технічні недоліки, розмова тривала більше години та була доволі насиченою. Митець розповідав багато історій про себе. Зокрема, як він одного дня випадково опинився поза спілкою художників. Та як став очільником Одеського художнього музею. 

Говорив також про сучасне мистецтво. Зокрема, зауважив, що нині важко дивитися на нього з одного конкретного погляду. 

"У мене нема погляду на сучасне мистецтво. Зараз такий час, що у сфері актуального знаходяться представники багатьох генерацій. Епохи ренесансу, бароко тягнулися століттями. А у нас сьогодні ті художники, які входили у сферу актуального мистецтва у 60-х роках, ще живі і працюють. 

Ось тут на другому поверсі вашого Музею я бачив роботи людей, які починали у 60-х роках, і вони все ще актуальні. Але ті, що починали в 90-х – вони вже геть інші. А ті, що починали в нульових – заперечують все, що ми робили в 90-х. А ті, що працювали в 10-х – поверталися до того, що ми робили в 60-х. І це не заважає нашому діалогу. А проте, в мистецтві зараз немає мейнстриму. 

Мистецтва різних художників різні, і дати визначення цієї епохи неможливо. Раніше це називалося постмодерном. Тепер це метамодерн. Різниця між ними все ж є: у постмодерні домінувала така собі іронія, а в метамодерні - пошук істини. Якщо дивитися на те, що було в 90-х, то не можна сказати, що це була така суцільна іронія. Іронія була просто однією з інтонацій так, як була і 100, і 200 років тому. Тому я не можу впевнено сказати, яке зараз сучасне мистецтво. Воно різне", – пояснює художник.

Багатьох присутніх цікавила робота Олександра Ройтбурда як очільника Одеського художнього музею. За короткий час йому вдалося перетворити установу, яка безперервно занепадала після розпаду СРСР, у сучасний мистецький осередок. 

Традиційно люди запитували про джерела натхнення. Художник пояснив, що є два типи мистецьких проектів: ті, які будуть цікаві людям, і ті, які цікаві самому митцю. Ройтбурд завжди береться за другий тип. 

Зараз виставку художника "Хроніки чумного року" можна подивитися у Львові. 

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів