Поділитись:

Ломбарди, кредитні спілки, страхувальники перейшли під крило Нацбанку: що це значить для споживача

Середа, 01 липня 2020, 20:00
Ломбарди, кредитні спілки, страхувальники перейшли під крило Нацбанку: що це значить для споживача

Від сьогодні, 1 липня, Нацбанк запустив систему «Спліт» - одну із найбільших реформ на фінансовому ринку, йдеться на сайті регулятора.

Що принесе реформа

‟Спліт” дає Національному банку змогу регулювати не лише банківський, а й небанківській сектор. Крім того, він має сприяти подальшій інтеграції України в ЄС у межах імплементації директив та інших документів ЄС та приведення національної нормативної бази у відповідність до міжнародних стандартів.

Нове регулювання та нагляд у небанківському фінансовому секторі реалізуватиметься за міжнародними стандартами так само, як це відбувається і в банківському секторі.

Що це значить для споживачів?

Особливу увагу НБУ приділятимете захисту прав споживачів, оскільки саме коректна інформація про фінансові послуги та відповідно довіра споживачів формує попит та сприяє сталому розвитку ринку. Цей напрямок діяльності передбачає роботу зі зверненнями громадян до НБУ та систематизацію виявлених порушень і ключових недоліків у роботі небанківських фінансових установ й оперативного реагування на них. Крім цього, регулюватиметься чесність реклами та повнота розкриття інформації про послуги.

На основі зібраної інформації та відповідно до аналізу проблемних ситуацій, що виникли унаслідок неповного або прихованого розкриття інформації про послуги, будуть прописані рекомендації небанківським фінансовим установам щодо ефективного опрацювання скарг клієнтів та разом із представниками ринку розроблятимуться нові вимоги до розкриття інформації про послуги в рекламі та на вебсайтах.

В інтерв’ю ресурсу Finclub перша заступниця голови НБУ Катерина Рожкова розповіла:

«Для нас головне – захист прав споживача і ринкова поведінка. Не секрет, що права клієнтів порушуються. Деякі фінкомпанії зловживають низькою фінансовою грамотністю населення, приховуючи в рекламі реальний обсяг ставок і комісій. Реальні процентні ставки можуть перевищувати 700% річних. Тому наш пріоритет – зберегти баланс прав і обов’язків фінкомпаній і споживачів послуг».

Видання «Ліга.Фінанси» пише, що головне завдання такого спліту (тобто розподілу функцій Нацкомфінпослуг між двома іншими фінансовими регуляторами) - це більш ефективне регулювання небанківського фінансового сектору. У тому числі підвищення якості фінансових послуг та більш жорсткий захист прав споживачів. 

Найбільше впродовж останнього року українці скаржились  на діяльність фінансових компаній. Тоді як на кредитні спілки, ломбарди та лізингові компанії не скаржились взагалі.

Минулого року фінансові компанії  видали українцям 11,7 млн кредитів на загальну суму більше 43 млрд грн. При цьому середня сума кредиту складала 3711 грн, а 90% кредитів видавались на строк до одного місяця. Фінансові компанії зазвичай вимагають мінімум документів та радо видають кредити через Інтернет. 

Але така удавана клієнтоорієнтованість в результаті дорого обходиться: карколомні умови, комісії та штрафи, про які клієнта не попереджали під час видачі кредиту. Все це нерідко заганяє і без того незаможних українців до фінансової кабали.

Тож до компетенції НБУ входить розгляд скарг, що стосуються:

  •  кредитних спілок,
  • ломбардів,
  • лізингових компаній
  • фінансових компаній
  • страхових компаній

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів