Поділитись:

Що діється: Renault і Nissan на межі виживання

Четвер, 28 травня 2020, 01:17

27 травня відбулася пресконференція, де глави Renault та Nissan оголосили про мільярдні єврозбитки, закриття заводів і звільнення десятків тисяч співробітників, евтаназію брендів Alpine і Datsun плюс більш ніж 50-відсоткове секвестрування модельної гами. І плани виходу з усього цього.

Про це пише the page.

І це не тимчасові труднощі зі збутом, викликані пандемією. Проблеми в альянсі Renault – Nissan – Mitsubishi почалися не вчора і навіть не з моменту арешту їхнього екскерівника Карлоса Гона.

Минулий рік Renault вперше за 10 років завершив зі збитком

Ще в грудні-січні три сторони погодили нові правила співпраці, покликані оптимізувати витрати й посилити конкурентоспроможність тріо. Головною зміною стало жорстке зонування брендів: Renault зосередиться на Європі, Nissan – на Китаї та США плюс поділить рідну Японію з Mitsubishi, якому залишили Південно-Східну Азію.

«Так, Renault бореться за виживання, – прокоментував ситуацію міністр економіки і фінансів Франції Брюно Ле Мер радіостанції Europe 1. – Поки я не схвалив кредит і є ризик, що концерн припинить існування».

Минулий рік Renault вперше за 10 років завершив зі збитком. Нинішній прогноз погіршується з кожною п'ятницею: за перший квартал виручка «ромба» скоротилася на 19,2% – до 10,1 млрд євро. Компанія звернулася за допомогою до держави, якій належить на 15%, з проханням виділити 5 млрд євро.

Причиною різкого погіршення здоров'я альянсу називають надмірно агресивну й амбітну стратегію Гона. Згідно з його планом, до 2022 року сумарні продажі Renault – Nissan – Mitsubishi повинні були переступити 14-мільйонну відмітку. Але вже наприкінці минулого року стало зрозуміло, що альянс не в змозі вийти і на 11-мільйонний рівень. Ну а пандемія остаточно поховала плани RNM на світове панування. 16 березня Renault зупинив роботу на всіх 12 французьких заводах, де працюють понад 18 тис. робітників. А менш ніж через місяць закрив СП з китайським гігантом Dongfeng – їхній ультрасучасний завод в Ухані, розрахований на щорічний випуск 110 тис. автомобілів, 2019 року зібрав менше ніж 19 тис.

У плані, представленому уряду Франції, Renault планує протягом трьох років скоротити щорічні витрати на 2 млрд євро.

По-перше, під ніж потраплять витрати на рекламу, маркетинг і R&D. По-друге, ґрунтовно прорідять модельний ряд, відмовившись від Espace, Megane, Scenic, Grand Scenic і Talisman. Не те щоб на них зовсім не було попиту, але всі ці сімейства базуються на одній платформі (CMF-CD) і збираються на одному заводі.

Під жорна оптимізації витрат може потрапити і маркетингова вітрина Renault — команда Формули-1, яка обходиться концерну в 5 млн.><span class=Під жорна оптимізації витрат може потрапити і маркетингова вітрина Renault — команда Формули-1, яка обходиться концерну в 5 млн.

Зрештою модельний ряд усохне до зв'язки Captur-Clio-Duster-Kadjar-Kangoo-Twingo. А ось лінійка електрокарів залишиться незмінною — на цьому наполягає головний кредитор. Утім, сам мсьє Лу не вірить, що 5 млрд євро вистачить для збереження робочих місць і виробничих потужностей. Поки відомо про тільки один завод, який буде перепрофільовано, – майданчик у Дуе, де випускалися ті самі співплатформенники, перебудують під складання електрокросоверів. За інформацією Le Canard Enchaint, в рамках скорочення витрат Renault закриє чотири заводи: у Дьєпі (спорткари Alpine), у Шуазі-ле-Руа (запчастини), у Кодані (двигуни і трансмісії) і в Івеліні (Nissan Micra).

Сам Nissan відчуває себе ще гірше. У липні минулого року компанія вже почала $3-мільярдне скорочення витрат і послідовне звільнення 15 тис. співробітників. Усіх собак знов-таки повісили на Карлоса Гона. Мовляв, його агресивна стратегія завоювання ринків Росії, Індії, ПАР та Південно-Східної Азії потребувала значних ресурсів, що ніяк не корелюється з рівнем продажів і завантаженістю виробничих потужностей. Тому японці розробили ще більш екстрені заходи зі скорочення витрат, що покликані до 2023 року секвеструвати бюджет на додаткові $ 4,4 млрд.

Раніше Reuters повідомляв про глобальне скорочення обсягів виробництва з 7 до 5,5 млн авто, закриття 14 заводів і звільнення щонайменше 4,3 тис. співробітників і залишення маркою Європи. Останній пункт Nissan спростував, але вже зараз є зрозумілим, що ринок Старого Світу стане для концерну настільки ж другорядним, яким він є для Infiniti. Японці «спробують зберегти свою присутність», але виробництво, персонал, модельні лінійки буде скорочено. Ця ж метода стосуватиметься всіх «непрофільних» ринків, а ресурси, що вивільняються, перенаправлять на цільові ринки і основні продукти.

Так, європейська модельна лінійка втратить не тільки нішеві спорткари 370Z і GT-R, але й бюджетну мікролітражку Micra, і навіть пікап Navara. Хоча останнім, на відміну від своїх клонів Renault Alaskan і Mercedes-Benz X, гріх скаржитися на попит. «Француза» уже зняли з виробництва, «німцю» жити залишилося до 31 травня. Смертним вироком для «навари» стало місце її народження – усі три пікапи збиралися на одному заводі в Барселоні. Парадокс ще й у тому, що Navara продавалася помітно краще за Mitsubishi L200. Але після глобальних пертурбацій всередині альянсу за великі пікапи і кросовери відповідатиме саме Mitsubishi. Йому ж доручено розвивати гібридні технології, тоді як Renault зосередиться на електромобілях. Подібний підхід, який в альянсі називають схемою «лідер – послідовник», покликаний мінімізувати витрати коштів і часу на R&D і уникнути практики паралельної роботи над однією і тією ж технологією.

Для решти моделей Nissan – Leaf, Juke, Qashqai, X-Trail і E-NV200 – переглянуть цінову політику і скоротять число комплектацій. Ставку буде зроблено на кросовери й легкі комерційні моделі.

За повідомленням Nikkei, під загрозою закриття обидва іспанські заводи Nissan, на яких працюють 3 тис робітників. На третьому, в британському Сандерленді, складання Qashqai і Juke може перейти з 3-змінного на 2-змінне з відповідним скороченням персоналу. В такому разі паркетники X-Trail і майбутня Ariya припливатимуть в Європу з Японії.

Сам же Гон минулого тижня передрік Nissan швидке банкрутство.

«За поточної бізнес-моделі в японського автовиробника немає шансів. Якщо нічого не змінювати, у концерну залишилося максимум два-три роки»,  – прокоментував стан справ у Nissan його екскерівник.

ЧИТАЙТЕТАКОЖ: 

Надрукувати
мітки:
коментарів