Інший погляд: назвали переваги й недоліки Луцька (фото)

Середа, 30 серпня 2017, 20:35

На ресурсі petrimazepa.com розпочали цикл оглядів обласних центрів України, які допоможуть не тільки оцінити кожне місто, а й оглянути країну цілком.

Першою на огляд блогера Аліни Кузьменко потрапила столиця Волинської області – Луцьк. Авторка наголошує: усі тези – суб′єктивні.

"Якщо порівнювати Луцьк з жінкою (а чомусь саме це порівняння часто використовують останнім часом), то він схожий на дівчину в грамотно реконструйованому історичному костюмі і з пластмасовою короною на голові. Перше враження чудове, але придивлятися не варто", – пише вона.

Як і будь-яке місто, Луцьк має свої переваги і недоліки. Спершу – найкраще.

Подаємо текст без змін

Як треба

Про Луцьк можна сказати багато хорошого, наприклад, що він надзвичайно зелений. Парки не завжди продумані, але це той випадок, коли кількість сміливо перекриває якість.

На плані видно, що істотну частину Луцька займають зелені зони.

У місці, де концентрація зелені зашкалює, розташований прекрасне Старе місто.

Під час прогулянок історичною частиною міста очі урбаніста не припиняють радіти: тут і вимощені плиткою пішохідні вулички, і грамотна система зливів, і малоповерхова забудова.

Чим не Португалія?

Крім благоустрою, лучани активно розвивають стріт-арт. Виходить здорово!

Позитив видно не тільки в центрі. Наприклад, навігацію можна зустріти і на околицях.

Цікава особливість: всі собаки на вулиці – з бирками. Справа в тому, що з 2010 року за рішенням місцевої ради почали відловлювати і стерилізувати бездомних тварин. Зараз вуличні собаки в Луцьку перебувають на обліку і періодично прищеплюються від сказу.

Як не треба

Як і в багатьох населених пунктах, які постраждали від радянських містобудівників, Луцьк забудований нерівномірно.

Звернувши на пару кварталів від старого міста, потрапляєш в справжній хаос з панельок, пустельних дворів і "вертолітної архітектури".

Наприклад, місцеві дуже пишаються своєю "китайською стіною" – довжелезним житловим будинком світу протяжністю 1 750 метрів. Зверху будівля має вигляд воістину красивий. Рівні стільники, розташовані колом, утворюють багато зеленого простору, яке можна було б круто використовувати на благо громадян.

Шкода, що в реальності будинок створює тисячу проблем, пов'язаних з орієнтуванням і благоустроєм. Зараз в будинку 120 під'їздів, для зручності розділених на три адреси.

Про благоустрій і говорити нічого – в більшій частині двору немає навіть асфальту, а дитячі та інші майданчики ховаються в зелених джунглях, пророслих серед цегляних сот.

До речі, відсутність асфальту в пішохідній зоні – поширена проблема Луцька. При капремонті його знімають цілком, залишаючи величезні простори відкритого грунту зі щебенем.

Сподіваюся, коли-небудь тут буде лежати плиточка, але хіба можна терпіти таке?

Ще однією проблемою Луцька є калюжі, які, вкупі з відкритим грунтом, створюють пішоходам труднощі і бруд.

У парках подібна ситуація – доріжок дуже мало, люди торують їх самі.

Однак сказати, що в Луцьку не лагодять дороги, було б страшною помилкою. Подивіться, як в центрі міста старанно змінюють історичну бруківку XIX століття на плитку XXI. І не питайте навіщо.

Тут же видно настирливу рекламу, якої, на щастя, не так вже й багато в столиці Волині.

Що розвивати

Крім яскраво виражених перемог і недоліків, є в луцькому урбанізмі деякі галузі, які вже взялися покращувати, але до розуму ще не довели.

Наприклад, безбар'єрність.

У Луцьку її, очевидно, Шредінгер проектував. Тут з'їзд, наприклад, є.

Тут якось не склалося.

А на цій ділянці рюкзак аж спіткнувся.

Оскільки місто невелике, розвивати в Луцьку велоінфраструктуру сам бог велів. І розвивають! Але кострубато. Виділена плиткою смуга зліва, як мені пояснили, –велодоріжка.

Громадський простір

Не те, щоб у Луцьку їх не було, але до ідеалу ще ох як далеко. Ось більш-менш нормальний простір.

А ось яку "курилку" можна побачити в центрі міста.

Реклама

Що порадувало: гострої проблеми з рекламою в Луцьку немає. В цілому приватні підприємці діляться на два типи: ті, хто багато розуміє в рекламі, і ті, хто знайомий з поняттям дизайн-коду. Різниця очевидна:

Транспорт

Не можна сказати, що в Луцьку добре розвинений громадський транспорт. Але тут навіть в маршрутках пільговики мають особливий тариф і платять за проїзд. Ціна символічна: 1 грн для студентів, дітей та пенсіонерів.

Крім того, в Луцьку є тролейбуси, а це величезний плюс для екології міста. Хоча поки що його головні суперники – автобуси малої місткості.

Висновки

Луцьк залишив швидше позитивні враження, ніж негативні. Те, що у міста є туристичний потенціал, – незаперечно. Сумно те, що по-справжньому грамотно зроблений лише історичний центр, а спальними районами ніхто особливо не займається.

Але ж це можна виправити. Правда, лучани?