Поділитись:

Чому "сказились" ціни на українські кавуни

Неділя, 27 серпня 2017, 10:40
Чому «сказились» ціни на українські кавуни

В Україні цьогоріч рекордно зросли ціни на кавуни. За баржами з кавунами спостерігає уся держава, очікуючи на дешеві плоди. Але середня ціна в магазині вже становить 8 грн за кілограм. Чому ж в цьому році вони такі дорогі?

Про це у мережі Facebook розповів генеральний директор Української асоціації постачальників торговельних мереж Олексій Дорошенко.

Зі слів експерта, вирощування баштанних – це високорентабельний бізнес, але цей рік став важким як для виробників, так і для споживачів. Погода цього року стала несподіванкою, і навіть до кінця травня усі очікували заморозків. Кавуни ж можна висаджувати, коли середня температура становить 10 °C, а краще - ще більше. Тому саджали вже пізно. А потім була аномальна спека, що потребувало постійних поливів.

Окрім того, цьогоріч значно зросла ціна на мінеральні добрива. Це призвело до того, що їх вносилось менше, ніж потрібно. А чим менше вноситься добрив – тим більшим буде рівень нітратів.

Як зазначив Олексій Дорошенко, значну частку вартості кавунів складає перевезення. В цьому році Служба автомобільних доріг почала суворо ставитись до перевищення навантаження автомобілів, яке не може перевищувати 40 тонн. Для цього встановили кількасот вагових комплексів. Минулого року це призводило до перекриття доріг водіями фур, які могли брати на борт 60, і навіть 100 тонн. З цієї причини руйнувались дороги навіть за один сезон.

"Тому стало питання перевезення кавунів не тільки фурами. В той же час у Верховній Раді лежить законопроект про річковий транспорт. Тому був обраний такий незвичайний крок, як реклама Прем'єром цього виду транспорту. Він в Україні дає лише біля 3 % перевезень, в той час як сусідня Румунія біля 30 % перевезень здійснює річками, що значно дешевше та екологічніше за автомобілі, не погіршує стан доріг та робить румунську економіку більш конкурентною за українську", – розповів експерт.

Проте, на думку Дорошенка, не варто сподіватись на другу баржу з дешевими кавунами. Одна баржа перевозить до 1 тис тонн кавунів, тоді як в Україні вирощується більше 620 тис тонн.

"Тому, щоб забезпечити навіть киян дешевими кавунами необхідно кожен день отримувати баржу. Тому треба розділяти дешеві кавуни та PR річкового транспорту. Головне, щоб кавуни для Кабміну не стали гарбузами", – зазначив експерт.

Надрукувати
мітки:
коментарів