Поділитись:

На які продукти треба налягати, щоб знизити ризик діабету

Середа, 15 жовтня 2025, 01:39
На які продукти треба налягати, щоб знизити ризик діабету

Вчені з’ясували, які продукти треба їсти, щоб зменшити ризик діабету. Крім того, продукти допоможуть зменшити вагу та об’єм талії.

Про це пише Спека.

Дослідники з іспанського Університету Наварри виявили, що середземноморська дієта зі зниженим споживанням калорій та фізичні вправи знизили ризик діабету 2-го типу на 31%. Крім того, учасники втрачали зайву вагу, а також зменшилися в талії. 

Дослідження проводилося у понад 100 центрах медичної допомоги Іспанії. Воно стало одним із найбільших досліджень харчування. У ньому взяли участь 4746 людей віком від 55 до 75 років, які мали надмірну вагу, ожиріння чи метаболічний синдром. 

Тривало дослідження шість років. Учасників розділили на дві групи. Одні дотримувалися середземноморської дієти з обмеженою кількістю калорій, зокрема, вживали їжі на 600 кілокалорій на день, займалися помірними фізичними вправами, а саме ходьбою, силовими тренуваннями. Інші продовжували дотримуватися традиційної середземноморської дієти без обмеження калорій та без порад щодо фізичних вправ.

За результатами дослідження, учасники першої групи не лише знизили ризик діабету, але й втратили більше ваги. У середньому вони скинули 3,3 кг та 3,6 см обхвату талії порівняно з 0,6 кг та 0,3 см в іншій групі.

«Ми показали, що середземноморська дієта з обмеженою кількістю калорій та фізична активність дуже ефективні у профілактиці діабету», –Мігель Анхель Мартінес-Гонсалес, професор профілактичної медицини та громадського здоров’я в Університеті Наварри».

За даними Міжнародної федерації діабету, діабет 2-го типу зараз у понад 530 млн людей у світі. Усе через нездорове харчування та малорухливий спосіб життя. 

Що таке середземноморська дієта 

Середземноморська дієта заснована на стравах, які вважаються традиційними у країнах на узбережжі Середземного моря, як-от Франція, Іспанія, Греція та Італія. 

Середземноморська дієта складається з рослинних продуктів та ненасичених жирів. Вона включає вживання риби, цільнозернових продуктів, горіхів, бобових, свіжих фруктів та овочів.

Дозволені продукти на середземноморській дієті:

  • свіжі та печені овочі, фрукти;
  • бобові (квасоля, сочевиця);
  • горіхи (мигдаль, фундук, кеш'ю);
  • цільнозерновий хліб;
  • коричневий рис;
  • риба та морепродукти;
  • молочні продукти (сир і йогурт); 
  • м'ясо птиці.

Цей текст має винятково інформаційний характер і не призначений для встановлення діагнозів або самостійного лікування.

Сайт новин Луцька та Волині «Конкурент» не несе відповідальності за будь-які діагнози, поставлені на основі прочитаного. У разі виникнення питань щодо здоров’я рекомендуємо звернутися до кваліфікованого медичного фахівця та не займатися самолікуванням.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 

Надрукувати
мітки:
коментарів