Який популярний напій піднімає холестерин
Нове дослідження натякає на те, що вживання кави, звареної у кавоварках, може сприяти підвищенню рівня «поганого» холестерину.
Співробітники Упсальського університету (Швеція) відбирали зразки з 14 кавоварок у чотирьох установах (11 стандартних, 3 — з використанням концентрату), вибравши стандартні налаштування для кави. З кожної машини відбирали по дві проби з інтервалом у 2-3 тижні.
Для порівняння готувалися зразки кави традиційними способами, в тому числі через френч-прес/кавник та заварювання. Їх фільтрували через двошаровий поліефірно-акриловий фільтр в якості паперового фільтра кавомашини. Також було зібрано чотири зразки еспресо в трьох кафе й один з лабораторної кавоварки.
В усіх зразках за допомогою рідинної хроматографії-тандемної мас-спектрометрії вимірювали рівні дитерпенів під назвою кафестол і кахвеол – речовин, які підвищують рівень «поганого» холестерину та знижують рівень «хорошого» холестерину.
Виявилося, що напої з кавомашин містили вищу концентрацію дитерпенів, ніж кава, профільтрована через папір, але все ж нижчу, ніж просто заварена кава. На думку авторів роботи, процес фільтрації має вирішальне значення для присутності у напоях дитерпенів, які підвищують рівень холестерину. Й очевидно, що не всі кавомашини здатні відфільтровувати ці сполуки.
Втім, інші науковці застерігають від надмірно довільної інтерпретації результатів дослідження, в якому не розглядався фактичний вплив кави на ризик розвитку серцевих захворювань.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Вітамін D допомагає покращити тиск та рівень холестерину, – дослідження
- Вчені з'ясували, з якого віку похмілля переноситься важче
- Чи шкідливо гріти їжу в мікрохвильовці