Поділитись:

«Зрада чи вже диверсія?» – експерт про тендер на реактивне пальне для Міноборони

Середа, 10 січня 2024, 17:37
Директор консалтингової групи «А-95» Серній Куюн
Директор консалтингової групи «А-95» Серній Куюн

Тендер на постачання Міністерству оборони реактивного палива на загальну суму майже 600 мільйонів гривень виграла фірма з сумнівною репутацією.

Про це у середу, 10 січня, написав у фейсбуці директор консалтингової групи «А-95» Серній Куюн.

«Реактивне пальне для Міноборони: зрада чи вже диверсія?» – назвав він свій допис. 

За словами Куюна, днями новостворена агенція з оборонних закупівель МО України провела тендер на постачання авіаційного пального для реактивних літаків на найближчі два місяці. Обсяг – 15 тисяч тонн, що є, на думку спеціаліста, є величезною цифрою для ринку, враховуючи специфічність цього товару та його постачання у поточних умовах.

Переможцем було визнане ТОВ «МГК Рейл», яке запропонувало ціну 39 900 грн/т, тобто сумарна вартість – майже 600 млн грн.

«Проблема в тому, що я не знаю, хто це. І не я один! Витратив три години – на ринку теж ніхто не знає. Одного таки знайшов, каже: був разовий досвід, більше не хочемо, решту шукайте в інтернеті.

Поліз в гугл. Кидалово, борги, судові позови – ось що я знайшов. Компанії «Конкорд Петролеум» переможець «керосинового» тендеру вже рік винен 66 млн грн за дизпальне.

Як такі персонажі виграли тендер Міноборони по стратегічній позиції?» – написав Сергій Куюн.

Він повідомив, що «невідомим чином» були змінені умови доступу до торгів та підписання договору. Якщо раніше для участі у торгах Міноборони претендент мав внести тендерне забезпечення (до 3%, або близько 18 млн грн у цьому випадку) та за виконання договору (до 5%, 30 млн), то на «керосиновому» тендері таких вимог не висувалося.

«Свого часу цей бар’єр був побудований саме для запобігання тендерним тролям та несумлінним учасникам. Це була справжня проблема як у Міноборони, так й УЗ: на конкурс заходив невідомо хто, вигравав з неіснуючою ціною на неіснуючий ресурс, а потім намагався або переглянути ціну або продати наступному претенденту право на переуступку підряду. Коли не виходило, просто зникав. А покупець втрачав дорогоцінний час й часто залишався без пального (залізниця навіть брала пальне у борг)», – нагадав Сергій Куюн.

Така ситуація, на його думку, склалася знов. За розрахунками директора КГ «А-95», за сьогоднішніх цін собівартість імпорту реактивного палива з постачанням у лютому становитимн не менше 43 500 грн/т. Це якщо не згадувати про прибуток постачальника та нехтувати ризиками, які можуть з'явитися в процесі виконання цієї термінової поставки.

«На що розраховують джентльмени удачі з "МГК Рейл"? Схоже, на своїх партнерів у нетрях Міноборони. Вдалося з’ясувати, що це вже не перший досвід компанії: минулого року вона також виграла тендер й теж на авіагас. За моїми даними, постачання на квітень закінчилось у вересні. Кажуть, змінювалась й ціна, але прослідкувати це наразі неможливо.

Питання: чому підрядники із негативним досвідом знов мають доступ на торги? Чому тендери МО знов стали прохідним двором для будь-кого? Де належні кваліфікаційні вимоги, де запобіжники, де робота служб безпеки в решті решт?

І головне: якщо армія залишиться без реактивного палива, а ця вірогідність з такими результатами тендеру зараз майже 100%, до яких наслідків це може призвести та хто за це відповідатиме? Це вже буде не зрада, це вже називається диверсія.

У держагенції ще є час до підписання договору. Думайте дуже уважно», – закликав Серній Куюн.

У кінці допису він додав, що в Україні «реально пороблено з тими держзакупівлями».

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів