Поділитись:

Парадокс: в Європі продажі падають, а в Україні – зростають, – гендиректор Modern-Expo Петро Пилипюк

П'ятниця, 28 липня 2023, 10:17
Парадокс: в Європі продажі падають, а в Україні – зростають, – гендиректор Modern-Expo Петро Пилипюк

Петро Пилипюк, співвласник і генеральний директор компанії Modern-Expo Group – виробника торгового обладнання і постачальника комплексних рішень для рітейлу – на Форумі підприємців 2023 поділився своїми думками про майбутнє галузі під час відповідної панелі під назвою «Діалог: погляд з вершини – керувати майбутнім».

З основними тезами спікера пропонує ознайомитися RAU.

Про планування майбутнього

Останню стратегію розвитку в нашій компанії ми розробили у 2020 році. При її підготовці пішли таким собі експериментальним шляхом, що відрізняється від порад консультантів та правил планування у відповідних книжках. Ця стратегія, можна сказати, була більш «лірична» – не досить чітка, з невеликою кількістю конкретних цифр. Її навіть екранізували у вигляді мультфільму, який передивилися всі співробітники компанії.

Такий підхід дозволив нам бути достатньо гнучкими, і завдяки тому, що стратегія була більше про цінності, ми досить легко адаптувалися до нової карантинної реальності під час пандемії Covid-19. Звісно, випробування повномасштабною війною було куди важчим. Зазвичай ми маємо стратегічний план на п’ять років, а чітке планування йде на один рік. Під час війни горизонт планування скоротився до трьох місяців з послідуючим коригуванням. Але це не заважає нам заглядати в майбутнє значно далі та так само мріяти, як і в 2020 році.

Про головну роль рітейлу після перемоги

Попит народжує пропозицію – це стара істина. Ми всі чекаємо перемоги. Звісно, після війни ми маємо стати сильнішими, й тому оборонний та технологічний сектори будуть інтенсивно розвиватися. Так само на підйомі буде будівельна галузь під час відбудови країни. Але я все ж таки переконаний, що саме рітейл стане рушійною силою нашого розвитку.

Поставляючи торгове обладнання, ми постійно вивчаємо ситуацію на ринку та бачимо, що й до війни саме торгівля була одним із головних драйверів економіки. Розвиток торгівлі дозволяє збільшувати оберти і переробним підприємствам, і виробникам меблів, і іншим.

Також варто відзначити, що український рітейл – це свого роду феномен. Якщо порівняти минулий рік та нинішній, буде видно втрати певних ринків, об’єктів торгівлі, постачальників тощо. На щастя, в нашої компанії були також й іноземні замовники, що дозволило витримати перший удар. Але після невеликої паузи відбулося досить швидке відновлення українського рітейлу, темпи якого просто вражають. Наразі спостерігаємо парадоксальну картину: в Європі наші продажі падають, а в Україні – зростають. Саме завдяки нашим замовникам в Україні вдалося зберегти робочі місця та згенерувати досить великий прибуток: лише податків сплачено на 600 млн грн та ще 2 млн грн перераховано на армію. Тому щиро дякуємо всім рітейлерам.

Про майбутнє рітейлу через 30 років

Оскільки розвиток людства йде по спіралі, щоб представити собі майбутнє, треба подивитися у минуле. Наприклад, щоб уявити доставку майбутнього, можна згадати поштовий зв’язок за допомогою голубів. Тільки зараз замість птахів будуть дрони. Але принцип той самий. Вже зараз американська продовольча мережа магазинів Walmart та гігант електронної торгівлі Amazon оголосили про масштабні програми доставки товарів дронами.

Так само на початку XX століття в Лондоні з’явилися поштові скриньки, куди можна було кинути листа і його поштовий оператор доставляв за адресою. Наразі відбувається те ж саме: скрізь розвиваються мережі поштоматів, які вважаються одним із найефективніших способів доставки. Сьогодні Україна вже знаходиться на другому місці в Європі за кількістю поштоматів. І наша компанія Modern-Expo є найбільшим виробником поштоматів у Європі.

Й це ще не все. Колись у австрійській столиці – місті Відень – листи й посилки розвозили возами, до яких виходили власники осель. Тепер у сільській місцевості скандинавських країн замість листоноші працюють безпілотні авто, які їздять за певною програмою. Вони подають сигнал господарю і той виходить забрати відправлення, як з поштомата.

Нарешті, у Парижі до середини минулого сторіччя існувала пневмопошта – мережа підземних труб довжиною кілька десятків кілометрів, якими доставляли листи й дрібні пакунки. Користуючись аналогією, можна передбачити появу Hyperloop для миттєвої доставки. Відповідні проєкти, до речі, вже були показані на виставці 2020 року. Тому, можливо, недалеко той час, коли замовлені продукти в холодильнику будуть з’являтися самі – по трубах.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів