Поділитись:

Промокоди, акції та патріотичний маркетинг: як українським fashion-ритейлерам вдається заміняти на ринку Zara, H&M та Massimo Dutti*

Середа, 21 червня 2023, 13:07
Промокоди, акції та патріотичний маркетинг: як українським fashion-ритейлерам вдається заміняти на ринку Zara, H&M та Massimo Dutti*

До початку повномасштабної війни на українському ринку одягу та взуття близько 80% займали іноземні fashion-ритейлери. Однак з початком вторгнення такі гіганти, як Inditex і H&M, призупинили свою діяльність в Україні. Їх місце поступово почали займати українські бренди й на разі роблять це доволі успішно.

Хто замінив найбільших світових fashion-гравців

У 2021 році частка українських виробників на ринку одягу та взуття оцінювали не більше, ніж в 11% (60 млрд гривень). Близько 30% припадало на сірий ринок та секонд-хенд, решта - на іноземних ритейлерів. Повномасштабна війна суттєво змінила ситуацію на ринку та дала українським брендам можливість поборотися за частку ринку зі світовими гігантами індустрії моди. Так, аналітики сайту з промокодами codes.com.ua вже з середини 2022 року відмічають підвищення попиту на промокоди саме від українських брендів та магазинів.

Попри те, що лідери ринку, серед яких магазини іспанської групи Inditex (Zara, Bershka, Pull&Bear) та шведського H&M, тимчасово зупинили свою роботу на території України на період воєнних дій, українські виробники змогли скористатись ситуацією лише частково. Досі в лідерах іноземні бренди, а українці так само активно замовляють товари іноземних брендів онлайн. Останнє підтверджується, зокрема, статистикою запитів та активації промокодів Ансвер з https://codes.com.ua/shops/answear-ua.

В лідерах серед fashion-ритейлерів, які сьогодні працюють на українському ринку:

  • 10% – польська LPP S.A.(бренди Reserved, Cropp, House);

  • 7% – турецька LC Waikiki.

Разом з тим, українським брендам також вдалось суттєво підвищити обсяги продаж попри важку ситуацію в країні, здорожчення життя та падіння купівельної спроможності українців. Найбільшими українськими виробниками зараз є Goldi («Льонокомбінат»), VOVK та Estro.

За даними YouControl, за підсумками 2022 року дохід Goldi збільшилась на 22%, до 735,4 млн грн, а VOVK – на 6,5%, до 40,6 млн грн. Для порівняння, річна виручка польської LPP в Україні за минулий рік зменшилась на рекордні 20%. Аналітики виділяють також бренд Kachorovska, виторг якого за останній рік зріс на 10%, а середній чек – на 30%. Зріс на 20% і попит на товари української мережі Arber, і це в умовах тимчасового закриття їх магазинів в Харкові, Херсоні та Миколаєві.

Українським fashion-виробникам допомогла не тільки тимчасова відсутність брендів групи Inditex та H&M. Також на вибір покупців сьогодні суттєво впливає так званий патріотичний маркетинг, що закликає українців підтримувати вітчизняного виробника та відповідно економіку в цілому.

Надрукувати
мітки:
коментарів