Електросамокати та моноколеса в Україні визнали транспортними засобами
Електросамокати, моноколеса та інші персональні засоби пересування в Україні законодавчо визнали транспортними засобами. Це перший крок до зміни Правил дорожнього руху (ПДР) заради врегулювання використання такого транспорту, зокрема заборони руху по тротуарах.
Про це пише OBOZREVATEL.
Законопроєкт № 8172 уже підписав президент Володимир Зеленський. Норми документа пояснив Богдан Лепявко, координатор ГО U-Cycle, що просуває створення велосипедної інфраструктури в українських містах.
Наприклад, з його слів, питання про те, де саме можна їздити на самокатах та моноколесах (тротуари, велодоріжки, проїжджа частина) поки що не нормоване, для цього потрібно змінювати ПДР.
«Але тепер є термін, який можна взяти та вказати у ПДР. Це наступний крок», – зазначив Левко.
Загалом легкі електричні транспортні засоби у законодавстві тепер поділені на дві категорії. Це:
- легкий персональний електричний транспортний засіб: електродвигун – до 1000 Вт; максимальна конструктивна швидкість – до 25 км/год;
- низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб: потужність двигуна – понад 1000 Вт, максимальна конструктивна швидкість – до 50 км/год, маса – не більше 600 кг (подібні засоби пересування з можливою швидкістю понад 50 км/год згідно із законом вважаються мотоциклами).
Зі слів Левка, зазвичай у Європі транспортні засоби з першої категорії прирівнюються до велосипедів, а з другої – до мопедів. Однак в Україні такі правила ще не ухвалені.
«Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух тротуарами з додатковим обмеженням швидкості). Але навіть це вже не так страшно, коли є такий поділ, бо очевидно, що пристроїв, швидше за 25 км/год, на тротуарах точно не буде», – припустив Левко.
Також експерт зазначив, що такі правила та винятки з них ефективніше застосовувати на рівні міст, а не одразу всієї країни.
«Це європейський підхід, і він розв'язує руки транспортним планувальникам: дозволяє пріоритезувати певні види транспорту, регулювати їхню швидкість на конкретних вулицях, за необхідності вносити зміни», – зазначив Левко.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Життя після «МастерШефа»: чим зараз займається волинський кухар Віталій Наливайко та чи знайшов дівчину
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти
Нововолинський ремонтно-механічний завод продали: хто новий власник?