Поділитись:

Електросамокати та моноколеса в Україні визнали транспортними засобами

П'ятниця, 31 березня 2023, 22:05
Електросамокати та моноколеса в Україні визнали транспортними засобами

Електросамокати, моноколеса та інші персональні засоби пересування в Україні законодавчо визнали транспортними засобами. Це перший крок до зміни Правил дорожнього руху (ПДР) заради врегулювання використання такого транспорту, зокрема заборони руху по тротуарах.

Про це пише OBOZREVATEL.

Законопроєкт № 8172 уже підписав президент Володимир Зеленський. Норми документа пояснив Богдан Лепявко, координатор ГО U-Cycle, що просуває створення велосипедної інфраструктури в українських містах.

Наприклад, з його слів, питання про те, де саме можна їздити на самокатах та моноколесах (тротуари, велодоріжки, проїжджа частина) поки що не нормоване, для цього потрібно змінювати ПДР.

«Але тепер є термін, який можна взяти та вказати у ПДР. Це наступний крок», – зазначив Левко.

Загалом легкі електричні транспортні засоби у законодавстві тепер поділені на дві категорії. Це:

  • легкий персональний електричний транспортний засіб: електродвигун – до 1000 Вт; максимальна конструктивна швидкість – до 25 км/год;
  • низькошвидкісний легкий електричний транспортний засіб: потужність двигуна – понад 1000 Вт, максимальна конструктивна швидкість – до 50 км/год, маса – не більше 600 кг (подібні засоби пересування з можливою швидкістю понад 50 км/год згідно із законом вважаються мотоциклами).

Зі слів Левка, зазвичай у Європі транспортні засоби з першої категорії прирівнюються до велосипедів, а з другої – до мопедів. Однак в Україні такі правила ще не ухвалені.

«Іноді можуть робити якісь винятки (наприклад, рух тротуарами з додатковим обмеженням швидкості). Але навіть це вже не так страшно, коли є такий поділ, бо очевидно, що пристроїв, швидше за 25 км/год, на тротуарах точно не буде», – припустив Левко.

Також експерт зазначив, що такі правила та винятки з них ефективніше застосовувати на рівні міст, а не одразу всієї країни.

«Це європейський підхід, і він розв'язує руки транспортним планувальникам: дозволяє пріоритезувати певні види транспорту, регулювати їхню швидкість на конкретних вулицях, за необхідності вносити зміни», – зазначив Левко.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів