Поділитись:

"Нова копійка": прогноз надходжень у бюджет Луцька 2016

Понеділок, 18 січня 2016, 14:30

Дохідна частина бюджету Луцька на 2016 рік по загальному фонду збільшується на 108 мільйонів гривень, або на 22,8%, порівняно із виконанням за 2015 рік.

Основне джерело наповнення - місцеві податки та збори.

"Конкурент" вирішив зосередитися на нових надходженнях та проаналізувати, що саме стане додатковим фінансовим ресурсом міста.

Прогнозований обсяг доходів бюджету в 2016 році обрахований в сумі 1,379 мільярда гривень, в тому числі загальний фонд – 583,2 мільйона гривень і спеціальний фонд 46,7 мільйона гривень, офіційні трансферти – 741,6 мільйона гривень.

Джерела, з яких наповнятимуть бюджет

Основним джерелом наповнення дохідної частини загального фонду бюджету Луцька залишається податок на доходи фізичних осіб. Слід зауважити, що питома вага цього податку в доходах загального фонду бюджету міста становить – 56,3%.

Динаміка надходжень податку на доходи фізичних осіб до бюджету Луцька

Роки

2012

2013

2014

2015

2016

(прогноз)

Бюджет

міста Луцька

257 608,0

264 874,2

273 110,5

273 134,0

328 500,0

% до попереднього року

112,6

102,8

103,1

100,0

120,3

Можемо спостерігати, що в 2016 році в міському бюджеті планується ріст надходжень податку на доходи фізичних осіб в розмірі 20,3% у порівнянні з 2015 роком.

При прогнозуванні основного податку, який буде наповнювати бюджет врахували:

Збільшенню надходжень податку на доходи фізичних осіб сприятиме подальше зростання середньомісячної заробітної плати: з 1 січня - 1378 гривень,1 травня - 1450 гривень, з 1 грудня - 1550 гривень.

Зокрема, можемо спостерігати прогнозоване збільшення заробітної плати для працівників бюджетної сфери у порівнянні з 2016 роком.

Що нового

Збільшився ріст надходжень акцизного податку, зумовлений зміною методики обрахунку акцизу по паливно-мастильних матеріалах.

В 2016 році ця стаття доходу принесе міській казні 0,042 євро (по курсу на 20 число місяця, що передує звітному кварталу) за кожний літр реалізованого товару АЗС незалежно від форми розрахунку.

Начальник управління фінансів та бюджету Луцької міської ради Лілія Єлова наголосила на тому, що під час обрахунку податку бралися до уваги загальні макропоказники, об'єми реалізації пального по статистиці. Не можна сказати, що вони є стовідсотково правильними. Це зумовлено тим, що статистика інформує про реалізацію пального виробником, до літри, звичайно це обрахувати неможливо, адже немає чіткої бази оподатквання.

"Навіть станом на сьогодні немає державної програми, яка дозволила б сказати, скільки акцизу з горілки надійшло в державний бюджет, скільки з паливно-мастильних матеріалів. Воно все обліковується однією сумою. Це загальнодержавна проблема. Ми зверталися в асоціацію і вона дала нам відповідь, що технічно це зробити неможливо", - зазначила Єлова.

З'явилися 2016 році і нові штрафи, за допомогою яких планують збільшити дохідну частину бюджету.

У зв'язку з подорожчанням алкогольної продукції з 1 січня 2016 року експерти прогнозують збільшення нелегального ринку алкоголю з 40% до 75%. Очевидно, з цієї причини у проекті бюджету Луцька розраховують орієнтовно на 150 тисяч гривень адміністративних штрафів та штрафних санкцій за порушення законодавства у сфері виробництва та обігу алкогольних напоїв та тютюнових виробів.

Починаючи з січня 2016 року з державного бюджету до міського передаються надходження по реєстраційному збору за проведення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців. Прогнозують отримати 50 тисяч додаткових надходжень.

Слід зазначити, що одним з основних джерел наповнень міського бюджету є плата за землю, що становить 14,6% обсягу доходів загального фонду та 51,5% від обсягу місцевих податків і зборів.

Саме цю статтю бюджету найбільше обговорювали, адже цього року встановили нові ставки оплати за земельні ділянки для осіб, як володіють Державними актами на право постійного користування.

В новому бюджеті ті хто викупив землю у власність будуть сплачувати податок до 3%, а ті, хто мають землю у постійному користуванні до 12%, залежно від виду діяльності.

Податок збільшили, щоб заохотити викуп земельних ділянок субєктами господарювання, які володіють Державними актами на право постійного користування.

"На сьогоднішній день, згідно Закону, право постійного користування земельними ділянками можуть мати тільки комунальні підприємства. Тому, на сесії міської ради в червні 2015 року було прийняте рішення встановити суму податку для тих, хто користується Державними актами на право постійного користування, як орендарям, в розмірі до 12%, - пояснює Єлова.

Окрім місцевих податків, у 2016 році прогнозується наповнити державну казну ще і 120 тисячами гривень з адміністративного збору за державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень.

Планує міська рада отримати і 3 мільйони гривень від продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній або комунальній власності.

У розділі неподаткових надходжень основними будуть доходи від власності та підприємницької діяльності.

За словами начальника управління розвитку підприємництва та реклами Луцької міської ради Олександра Козлюка, субєкти малого і середнього підприємництва на 90% наповнюють бюджет і в 2016 році зобов'язані наповнити міську казну не менше ніж на 1,7 мільйона гривень у порівнянні з 910 тисячами у 2015 році.

Отже, ящо дохідну частину бюджету все ж виконають, це створить усі можливості фінансування всіх зареєстрованих бюджетних запитів, що були подані розпорядниками коштів.

Інфографіка: Управління фінансів та бюджету Луцької міської ради

Надрукувати
мітки:
коментарів
27 жовтня 2023
24 грудня 2022
15 грудня 2022
07 липня 2022
06 травня 2022
28 жовтня 2021
12 серпня 2021
16 червня 2021
06 квітня 2021
16 лютого 2021