Поділитись:

Під час війни шахраї наживаються на волинянах: як цього не допустити

П'ятниця, 25 березня 2022, 12:12
Під час війни шахраї наживаються на волинянах: як цього не допустити

Складна ситуація в Україні – не перешкода зловмисникам, аби промишляти і намагатися незаконно збагатитися, ошукуючи інших. 

Минулої доби, 24 березня, до поліції Волині звернулося троє громадян, які постраждали від аферистів, інформує сектор комунікації поліції Волинської області на сайті ГУНП.

Так, 30-річний запоріжець натрапив на зловмисницю, яка нібито організовувала перевезення за кордон. Він домовився про виїзд сім’ї до Польщі та оплатив послугу через інтернет-банкінг. Після оплати шахрайка на зв’язок не виходила, а чоловік втратив понад 15 тисяч гривень.

До жительки Володимирщини зателефонував нібито мобільний оператор та під приводом зміни тарифного плану запитав код, який надійшов на її телефон. Жінка повідомила цифри – з її карти зняли понад чотири тисячі гривень.

Мешканка Нововолинська наперед оплатила за оренду квартири у Червонограді, проте ні ключів від квартири, ні повернення коштів не отримала: зв'язок із фіктивним орендодавцем перервався.

Правоохоронці зауважують, що у більшості зафіксованих шахрайських злочинах волиняни добровільно надсилали кошти аферистам, повідомляли важливі коди, розповідали персональну інформацію. Тому перша і найважливіша зброя у боротьбі з шахраями – поінформованість громадян про найпоширеніші схеми та план дій під час «зустрічі» зі зловмисником.

«Вашу банківську карту заблокували і необхідно перекинути кошти на іншу», – від фіктивного співробітника банку; «На ваш номер надіслано код, продиктуйте його, будь ласка», – від нібито мобільного оператора; «Я надіслав вам посилання, аби ми могли належним чином оформити доставку», або «Оплатіть товар вже, а завтра я його надішлю», – від продавця чи покупця товару. Усі ці фрази – перші сигнали, що з вами спілкується шахрай.

Правоохоронці вкотре наголошують та закликають громадян:

  • не оплачуйте наперед надання якихось послуг або товарів;
  • не розголошуйте свої дані та коди, які надходять на мобільний, навіть якщо до вас зателефонував нібито працівник банку. Краще самостійно зателефонувати в установу або оператору;
  • ніколи й нікому не повідомляйте ПІН-код та CVV2 своєї банківської карти, а також логін та пароль для доступу в інтернет-банкінг;
  • покупки здійснюйте лише на надійних інтернет-ресурсах, до того ж, ретельно перевіряйте їхню адресу у стрічці браузера, аби не натрапити на фішингове посилання;
  • користуйтеся доставкою з післяоплатою.

Не втрачайте пильність, бережіть себе та власні кошти у цей непростий час. Якщо все ж ви стали жертвою шахраїв, повідомляйте про це на 102.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів