МОН рекомендує продовжити навчання у дистанційному режимі
фото ілюстративне
У регіонах України, в яких ситуація більш спокійна, МОН рекомендує продовжити освітню діяльність.
Про організацію освітнього процесу у закладах освіти розповів міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.
Садочкам рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес.
У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендується після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації:
- тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією);
- організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).
Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання також може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою).
Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування.
Крім того, рекомендується у будь-якому варіанті використовувати наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше інформувало Міністерство освіти і науки України.
«Особливу увагу прошу звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб», – підкреслив міністр.
З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам (вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам) можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації:
- розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу;
- створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
- використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо);
- проведення скайп-конференцій;
- спілкування в телефонному режимі; листування через електронну пошту тощо.
Також звертають увагу на необхідність психологічної підтримки дітей. Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства, чимало ресурсів пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Зокрема, психологи та педагоги, які створюють рекомендації, що допоможуть у найскладніший час та будуть необхідні у післявоєнний період.
У закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.
Для проведення практичної частини (виробничого навчання та виробничої практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для проходження практики, на підприємствах. У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.
Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на період після закінчення воєнного стану.
Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання на наступний навчальний рік.
Коледжам та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.
Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу з урахуванням поточних змін.
До слова, освітні платформи Coursera та EdX припиняють співпрацю з РФ.
Нагадаємо: Міносвіти рекомендувало освітнім закладам оголосити двотижневі канікули через вторгнення Росії. З наступного тижня Міністерство освіти рекомендуватиме відновити навчальний процес там, де це можливо.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:
- Арестович пояснив, чому не варто вірити лякалці про «масовані авіаатаки»
- Понад 134 тисячі людей перетнули західний кордон за минулу добу
- У Росії на протестах проти війни затримують навіть неповнолітніх
На луцькій автостанції будують новий торговий центр (фото)
Скільки потрібно грошей для комфортного життя у Луцьку (відео)
Восьмий рік у своє гніздо в «Цуманській пущі» прилітає рідкісний птах (фото)
Квартира у Ковелі, будинок на Житомирщині та 1,5 млн зарплата: що в декларації заступника прокурора Волині (відео)
Вийшла з гуртожитку і зникла: на Волині розшукують студентку