Поділитись:

МОН рекомендує продовжити навчання у дистанційному режимі

Понеділок, 07 березня 2022, 19:15

фото ілюстративне

У регіонах України, в яких ситуація більш спокійна, МОН рекомендує продовжити освітню діяльність.

Про організацію освітнього процесу у закладах освіти розповів міністр освіти і науки Сергій Шкарлет.

Садочкам рекомендовано тимчасово призупинити освітній процес. 

У зв’язку з тим, що в частині регіонів України зберігається реальна загроза для життя та здоров’я мирних мешканців, а в більшості регіонів по кілька разів на день оголошується повітряна тривога, рекомендується після завершення канікул організовувати роботу закладів освіти в залежності від конкретної ситуації: 

  • тимчасове призупинення освітнього процесу (виконання працівниками закладів освіти заходів та завдань, що визначені військово-цивільною адміністрацією); 
  • організація освітнього процесу за дистанційною формою навчання (за погодженням з військово-цивільною адміністрацією).

Для учнів закладів загальної середньої освіти з числа тимчасово внутрішньо переміщених осіб (особи, які внаслідок агресії РФ евакуйовані з місця постійного проживання) навчання також може бути організовано за заявою одного з батьків за індивідуальною формою: екстернатною, сімейною (домашньою)

Учні з числа внутрішньо переміщених осіб можуть тимчасово відвідувати (за заявою одного з батьків) заклади загальної середньої освіти за місцем тимчасового перебування.

Крім того, рекомендується у будь-якому варіанті використовувати наявні електронні ресурси, насамперед Всеукраїнську школу онлайн, регіональні платформи, ресурси закладів освіти, у тому числі приватних, про які раніше інформувало Міністерство освіти і науки України. 

«Особливу увагу прошу звернути на дітей з особливими освітніми потребами. Рекомендуємо розглянути можливість надання таких послуг дистанційно, у тому числі для внутрішньо переміщених осіб», – підкреслив міністр.

З досвіду роботи спеціальних закладів освіти для дітей з особливими освітніми потребами для реалізації індивідуального навчального плану, надання рекомендацій батькам та перевірки виконаних завдань педагогам (вчителям, спеціальним педагогам (вчителям-дефектологам, вчителям-логопедам) можна рекомендувати використовувати такі засоби комунікації: 

  • розміщення завдань та рекомендацій на сайті закладу;
  • створення груп із батьками, учнями у соціальних мережах (Viber, Telegram, WhatsApp тощо);
  • використання електронних платформ (ZOOM, Google Clasroom тощо);
  • проведення скайп-конференцій;
  • спілкування в телефонному режимі; листування через електронну пошту тощо.

Також звертають увагу на необхідність психологічної підтримки дітей. Низку відповідних матеріалів, що постійно поповнюється, розміщено на сайті Міністерства, чимало ресурсів пропонується громадськими організаціями в мережі Інтернет. Зокрема, психологи та педагоги, які створюють рекомендації, що допоможуть у найскладніший час та будуть необхідні у післявоєнний період.

У закладах профтехосвіти: теоретичну частину освітньої програми після завершення канікул рекомендовано організувати з використанням технологій дистанційного навчання, що не передбачає відвідування закладів освіти її здобувачами та педагогічними працівниками.

Для проведення практичної частини (виробничого навчання та виробничої практики) задіяти навчальні майстерні, лабораторії, полігони, а також місця, відведені для проходження практики, на підприємствах. У разі, якщо виробничу практику здобувачів професійної (професійно-технічної) освіти неможливо організувати у звичайному режимі, створити можливість її проходження з використанням технологій дистанційного навчання.

Практичну частину підготовки, яку неможливо виконати, перенести на період після закінчення воєнного стану.

Для учнів першого-другого курсу можливе перенесення годин теоретичного та практичного навчання  на наступний навчальний рік.

Коледжам та університетам після завершення канікул також рекомендовано розпочати освітній процес у залежності від безпекової ситуації в регіонах, де ситуація дозволяє розпочати освітній процес у дистанційному чи змішаному форматі.

Водночас рекомендовано забезпечити особливі умови навчання (встановлення індивідуального графіка навчання, надання академічної відпустки тощо) для тих здобувачів освіти, які перебувають в лавах ЗСУ або в підрозділах територіальної оборони, займаються волонтерською діяльністю, і внести зміни до затвердженого графіка освітнього процесу  з урахуванням поточних змін.

До слова, освітні платформи Coursera та EdX припиняють співпрацю з РФ.

Нагадаємо: Міносвіти рекомендувало освітнім закладам оголосити двотижневі канікули через вторгнення Росії. З наступного тижня Міністерство освіти рекомендуватиме відновити навчальний процес там, де це можливо.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів