Поділитись:

Перереєстрація квартир: у Луцьку ламають схему «чорним» реєстраторам

Четвер, 27 січня 2022, 13:49
Перереєстрація квартир: у Луцьку ламають схему «чорним» реєстраторам

У Луцьку наведуть лад із незаконною перереєстрацією житлових квартир у комерційні приміщення. Для цього реєстраторів відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради змусять перевіряти відомості про введення об'єкта в експлуатацію.

Відповідне рішення ухвалила Луцька міська рада під час чергової сесії 27 січня. 

Як пояснив начальник відділу державного архітектурно-будівельного контролю Владислав Троць, під час розгляду дозвільних документів та внесенні відомостей до Реєстру будівельної діяльності щодо реконструкції об’єктів будівництва, реєстраторі відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради обов’язково повинні встановлювати наявність документів, які підтверджують введення об’єкта в експлуатацію.

У разі відсутності інформації про документи, які підтверджують введення об’єкта будівництва в експлуатацію, подану інформацію про місце розташування об’єкта будівництва вважатимуть недостовірною. А відтак такі документи повертатимуть заявникам на доопрацювання.

Міський голова Ігор Поліщук підтримав пропозицію та зазначив, що після погодження такої реконструкції власники таких приміщень втручаються у несучі конструкції будівлі, внаслідок чого виникають тріщини у всьому будинку.

«Дуже багато негативних наслідків від такої перереєстрації. Однак, у нас є певні особи, які очолили цю схему. Вони скуповують квратири на перших поверхах. У них є адвокат на прізвище Величко, який приходить у відділ державного архбудконтролю і погрожує працівникам», – підкреслив Луцький міський голова.

Ігор Поліщук заявив, що звернеться до правоохоронних органів за цим фактом і вимагатиме позбавлення адвокатського свідоцтва цього адвоката. Якщо ж і це не вплине – міськрада вдасться до інших заходів, аби захистити своїх працівників від погроз.

Виступив голова фракції «Громадянського руху «СВІДОМІ» Тарас Шкітер заявив, що його фракція підтримує це рішення.

«Ми маємо навести лад з хаотичним переведенням квартир у комерційну нерухомість на перших поверхах будівель, що шкодить як мешканцям будинків та створює ряд проблем. До нас неодноразово зверталися мешканці та керівники ОСББ з різних будинків щодо того, що вони не мають жодного впливу на власників переобладнаних під бізнес квартир, які самовільно здійснюють реконструкцію цих квартир, порушують несучі стіни чим ставлять під небезпеку мешканців усього будинку, встановлюють витяжки та кондиціонери, які створюють зайвий шум у ранковий та вечірній час, створюють незручності для під’їзду та паркування автомобілів у дворах», – зазначив Тарас Шкітер.

Політик додав, що депутатський корпус має показати, що здатний протидіяти сумнівним діям «чорних» реєстраторів та відстоювати інтереси мешканців, тоді коли державні органи безсилі чи незацікавлені наводити лад у цьому питанні.

Тарас ШкітерТарас Шкітер
 

Як пояснив у коментарі для сайту новин Луцька та Волині юрист, депутат Луцької міської ради від фракції «Громадянський рух «СВІДОМІ» Валентин Хаймик, це рішення ради дозволить уникнути незаконної перереєстрації житлових квартир у комерційні об'єкти. Як зазначив правознавець, для зміни цільового призначення об'єкта необхідне право власності на земельну ділянку, на якій він розташований. Якщо квартира розміщується у будинку, де зареєстроване ОСББ чи управлінська компанія, а земельна ділянка перебуває у приватній власності або користуванні – власник квартири може перевести її у комерційний об'єкт. Для цього рішенням загальних зборів ОСББ чи управлінської організації йому мають надати в оренду частину земельної ділянки.

Якщо за багатоквартирним будинком не закріплена земельна ділянка на праві власності чи користування, то спершу такий будинок має набути права на земельну ділянку. А далі, рішенням загальних зборів співвласників чи управлінської компанії, надати частину цієї ділянки власникові приміщення, який має бажання провести перереєстрацію. 

Після отримання рішення про отримання у користування частини земельної ділянки власник повинен звернутися до департаменту містобудування для отримання містобудівних умов. Після цього він може звернутися до відділу державного архітектурно-будівельного контролю з повідомленням про початок реконструкції. Після цього власник приміщення може починати будівельні роботи. І лише після їх завершення – звернутися до відділу державного архітектурно-будівельного контролю для введення об'єкту в експлуатацію.  А вже після цього власник може звернутися до державного реєстратора чи нотаріуса і зареєструвати право власності в Державному реєстрі прав на нерухоме майно.

Валентин ХаймикВалентин Хаймик
 

«У багатьох будинках, де немає землі, власники звертаються до окремих державних реєстраторів і оформлюють купівлю продаж. Додаючи до цього технічний паспорт і довідку про те, що це може бути нежитлове приміщення. І виходить таким чином, що один продає кватиру, а інший – купує вже нежитлове приміщення. Тобто відбувається зміна цільового призначення. Але, звісно, це неправомірно», – пояснює юрист.  

Таким чином державний реєстратор вносить запис у Державний реєстр про те, що новий власник набуває у власність нежитлове приміщення. Маючи документи про право власності на нежитлове приміщення, громадяни звертаються до відділу державного архітектурно-будівельного контролю із повідомленням про реконструкцію нежитлового приміщення. Відмовити у такому разі відділ держархбудконтролю не має підстав. Але, оскільки у такому разі власник не має декларації про готовність, то об'єкт фактично є не введеним в експлуатацію. 

Коли ж власники об'єкту звертаються до відділу державного архітектурно-будівельного контролю з повідомленням про початок реставраційних робіт, то, окрім іншого, зазначають адресу реєстрації об'єкта. Рішенням міської ради уточнюють, що власник зобов'язаний вказати адресу реєстрації об'єкту, раніше введеного в експлуатацію у визначеному законом прядку.

Таким чином реєстратор відділу державного архітектурно-будівельного контролю перевірятиме, чи є у власника декларація про готовність об'єкта. Якщо такої декларації немає —  відділ держархбудконтролю відмовлятиме заявнику і повертатиме такі документи на доопрацювання.

Юрист додає, що рішення міської ради не передбачає нічого, що б суперечило чинному законодавству. Заявник повинен надати ці ж документи відповідно до постанови Кабіну, міськрада ж лише додатково зобов'язує реєстратора перевірити наявність декларації про готовність.

Нагадаємо, що начальник відділу державного архітектурно-будівельного контролю Луцької міської ради Владислав Троць заявив, що у Луцьку діє «злочинне угруповання», яке масово переводить квартири на перших поверхах багатоквартирних будинків у комерційні об'єкти.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
10 квітня 2024
10:10
24 березня 2024
16 березня 2024
14 березня 2024
22 лютого 2024
12:51
14 лютого 2024
31 січня 2024
27 січня 2024
22 січня 2024
18 січня 2024
16:59