Поділитись:

Обманка лямбда зонда: ключові нюанси використання та встановлення

Понеділок, 17 січня 2022, 15:35

Кожна автомобільна деталь, у тому числі й каталітичний нейтралізатор, має обмежений термін служби. Оригінального каталізатора вистачає приблизно на 150 000 км пробігу, далі можуть початися збої в роботі рухової системи. Щоб цього не сталося, зношений нейтралізатор потрібно своєчасно прибрати та поставити заміну (новий оригінал, універсальний або полум'ягасник). 

Якщо деталь вдалося охайно вилучити, доречно знайти, де і як відбувається скуповування каталізаторів в Україні. На майданчику AutoCatalystMarket.com вдасться знайти всю необхідну інформацію про ціни на вживані каталізатори, контакти перевірених скупників у конкретному регіоні країни.

Обравши варіант видалення старого каталізатора і заміни його на полум'ягасник, доведеться потурбуватися про встановлення обманки лямбда зонда.

Навіщо потрібна обманка

Сучасні моделі автомобілів часто оснащені як мінімум 2-ма датчиками кисню. Другий датчик завжди перевіряє стабільність роботи каталізатора, порівнюючи з даними першого датчика. При вилученні оригінального каталізатора, коли ЕБК розрахований на взаємодію з двома лямбдами, отримати оптимальний склад паливно-повітряної суміші без інформації з двох датчиків не вийде. Саме встановлення обманки дозволяє розв'язати цю проблему, внаслідок чого датчик передає на ЕБК не фактичні дані, а ті, що потрібні для повноцінного функціонування.

Особливості встановлення механічної та електронної обманки

В автомобільній практиці застосовуються 2 види механічних обманок:

  1. Порожня або проставка. Металева втулка з невеликим перетином розміщується між лямбда зондом та вихлопною системою. Довжина коливається від 40 до 100 мм. Принцип роботи полягає в тому, що кисневий датчик відводиться в бік від вихлопної системи, і через невеликий перетин обманки до нього потрапляє лише мала частина вихлопів. Їхня незначна концентрація дозволяє передавати ЕБК достатні відомості, щоб не горіла чек-помилка, формувалася нормальна паливно-повітряна суміш. Це найпростіший та бюджетний варіант, але він спрацьовує не завжди. 

  2. Наповнена керамічною крихтою. Металева проставка, наповнена всередині керамічною крихтою. Це зменшений тип каталізатора для кисневого датчика. Цей тип обманки набагато ефективніший і надійніший. Адже частина вихлопів, яка проходить крізь втулку, додатково фільтрується, відбувається окислення надлишку кисню. Результат — датчик видає необхідні показники підтримки нормальної роботи ЕБК.

Щоб не створювати реальні умови для кисневого датчика, можна зробити імітацію сигналу без проведення вимірів концентрації вихлопів. З цією функцією успішно справляються електронні обманки.

Останні моделі заводських електронних обманок оснащені мікропроцесором. Вони враховують роботу першого лямбда зонда та максимально точно імітують вихідний сигнал. Процес встановлення нескладний, якщо знати, в які дроти від кисневого датчика до ЕБК потрібно врізатися. Для кожної моделі авто потрібно окремо вивчити розміщення проводки, оскільки єдиної інструкції немає. На одних авто дістатися до дротів не важко, а на інших доведеться поморочити голову, щоб їх знайти.

Крім того, електронна обманка — це практичний та недорогий варіант заміни кисневого датчика, що вийшов з ладу. Оскільки з нормальною електронною обманкою лямбда зонд не потрібен.

Надрукувати
мітки:
коментарів
17 травня 2022
14 травня 2022
05 травня 2022
29 квітня 2022
27 квітня 2022
26 квітня 2022
25 квітня 2022
21 квітня 2022
20 квітня 2022
11 квітня 2022
09 квітня 2022
03 квітня 2022
02 квітня 2022
27 березня 2022
20 березня 2022