Обманка лямбда зонда: ключові нюанси використання та встановлення
Кожна автомобільна деталь, у тому числі й каталітичний нейтралізатор, має обмежений термін служби. Оригінального каталізатора вистачає приблизно на 150 000 км пробігу, далі можуть початися збої в роботі рухової системи. Щоб цього не сталося, зношений нейтралізатор потрібно своєчасно прибрати та поставити заміну (новий оригінал, універсальний або полум'ягасник).
Якщо деталь вдалося охайно вилучити, доречно знайти, де і як відбувається скуповування каталізаторів в Україні. На майданчику AutoCatalystMarket.com вдасться знайти всю необхідну інформацію про ціни на вживані каталізатори, контакти перевірених скупників у конкретному регіоні країни.
Обравши варіант видалення старого каталізатора і заміни його на полум'ягасник, доведеться потурбуватися про встановлення обманки лямбда зонда.
Навіщо потрібна обманка
Сучасні моделі автомобілів часто оснащені як мінімум 2-ма датчиками кисню. Другий датчик завжди перевіряє стабільність роботи каталізатора, порівнюючи з даними першого датчика. При вилученні оригінального каталізатора, коли ЕБК розрахований на взаємодію з двома лямбдами, отримати оптимальний склад паливно-повітряної суміші без інформації з двох датчиків не вийде. Саме встановлення обманки дозволяє розв'язати цю проблему, внаслідок чого датчик передає на ЕБК не фактичні дані, а ті, що потрібні для повноцінного функціонування.
Особливості встановлення механічної та електронної обманки
В автомобільній практиці застосовуються 2 види механічних обманок:
-
Порожня або проставка. Металева втулка з невеликим перетином розміщується між лямбда зондом та вихлопною системою. Довжина коливається від 40 до 100 мм. Принцип роботи полягає в тому, що кисневий датчик відводиться в бік від вихлопної системи, і через невеликий перетин обманки до нього потрапляє лише мала частина вихлопів. Їхня незначна концентрація дозволяє передавати ЕБК достатні відомості, щоб не горіла чек-помилка, формувалася нормальна паливно-повітряна суміш. Це найпростіший та бюджетний варіант, але він спрацьовує не завжди.
-
Наповнена керамічною крихтою. Металева проставка, наповнена всередині керамічною крихтою. Це зменшений тип каталізатора для кисневого датчика. Цей тип обманки набагато ефективніший і надійніший. Адже частина вихлопів, яка проходить крізь втулку, додатково фільтрується, відбувається окислення надлишку кисню. Результат — датчик видає необхідні показники підтримки нормальної роботи ЕБК.
Щоб не створювати реальні умови для кисневого датчика, можна зробити імітацію сигналу без проведення вимірів концентрації вихлопів. З цією функцією успішно справляються електронні обманки.
Останні моделі заводських електронних обманок оснащені мікропроцесором. Вони враховують роботу першого лямбда зонда та максимально точно імітують вихідний сигнал. Процес встановлення нескладний, якщо знати, в які дроти від кисневого датчика до ЕБК потрібно врізатися. Для кожної моделі авто потрібно окремо вивчити розміщення проводки, оскільки єдиної інструкції немає. На одних авто дістатися до дротів не важко, а на інших доведеться поморочити голову, щоб їх знайти.
Крім того, електронна обманка — це практичний та недорогий варіант заміни кисневого датчика, що вийшов з ладу. Оскільки з нормальною електронною обманкою лямбда зонд не потрібен.
Луцький виш перевіряли через аномальну кількість студентів-призовників
Що в будинку та з чого п'є чай власниця вінтажного дому-кафе у Луцьку Яна Тарарай (фото)
Скільки коштує помити вікна у Луцьку перед Пасхою
У Луцьку хотіли вирощувати банани, але депутати – проти
Підвищення зарплат педагогам неможливе, – головний освітянин Луцька