Луцьких "дорожників" перевірив очільник з Києва

Субота, 15 жовтня 2016, 15:15

На носі – зима. Перевірити, чи готові автошляхи Волині до холодів, 15 жовтня прибув голова ДАК "Автомобільні дороги України" Артем Гриненко.

Про це повідомляє "Волинський інформаційний портал".

Спершу очільник відомства оглянув потужності Луцького райавтодору та поспілкувався з керівниками дорожніх служб області. Усі облавтодори повинні були до 1 жовтня мали заготовити 60 % від річної норми піщано–соляної суміші та інших матеріалів. П'ять областей не впоралися з завданням і отримали догани, натомість сусідня Рівненщина підготувалася на 100 %.

Не пасе задніх і Волинь. Тут посипкових матеріалів підготували із запасом. "Суміші, фрикційні матеріали заготовлені на 100 % від плану. З цим проблем не буде. Солі ми привезли 1500 тонн, піску ми заготовили 18 тисяч тонн. Залишки піщано–соляної суміші з попереднього періоду складають 20,1 тисячі тонн. І коли ми підготуємо піщано–соляну суміш, то матимемо приблизно 40 тисяч тонн на зиму. У попередньому році ми використали 22 тисячі тонн, позаторік – 19 тисяч тонн, а в 2013 році, коли зима була лютіша, ми використали 32 тисячі тонн. Тобто у нас є запас посипкових матеріалів", – розповів директор Волинського облавтодору Олександр Зіньков.

Технікою Волинь теж забезпечена – усього 230 одиниць на область. Щоправда, останнє поповнення рухомого складу, наприклад, Луцького райавтодору було ще у 2008 році. Загалом же середній вік техніки – 20–25 років.

Артем Гриненко зауважив, що наступного року на рівні держави планують виділити 250 мільйонів на техніку для дорожніх служб. "Також ми зараз працюємо над можливим лізингом. Окрім того, вже є починання у співпраці з міжнародними фінансовими організаціями з метою залучити кошти. Є підтримка, вже почалися переговори. Можливо, наступної весни ми закупимо за рахунок кредитних коштів і оновимо частково техніку. Поки що ми не можемо спланувати точні цифри, але, думаю, якщо хоча б по 10 одиниць на область купимо, вже буде добре", –зазначив посадовець.

Та найкритичніша ситуація – не з технікою, а з кадрами: через низьку зарплату працівники йдуть із підприємств. "Раніше в нас філія була потужна. У 2008 році у філії було 206 людей, а зараз 75. Коли було 26 людей, то ми й іншим районам допомагали, були підмінні водії. А зараз проблема. Треба щось робити в галузі", – розповів керівник Луцького райавтодору Віталій Єрко.

"Проблема номер один – це заробітні плати. Я вважаю, що дорожники в нас – патріоти і герої, тому що за 2 тисячі гривень виходять взимку, чергують, по дві години працюють техніками в машинах. Ми вже подали документи на підвищення зарплати до 5 тисяч гривень. Сподіваємося, підтримка буде в Укравтодорі і в Міністерстві. Це може бути вже з наступного місяця,якщо буде політична підтримка. Наскільки я розумію, до кінця року грошей вистачає на дорожню галузь. У деяких областях навіть не встигають освоювати кошти", – розповів Гриненко.

"Якщо буде Дорожній фонд, про який говорить міністр інфраструктури і який вже пройшов перше читання у Верховній Раді, то наступного року у нас вже буде до 20 мільярдів гарантованих коштів на дорожню галузь. Це не набагато більше, ніж цього року, але це дозволить планувати роботи і облавтодори будуть знати, що вони гарантовано отримають певну суму за місяць", – запевнив київський посадовець.