Поділитись:

Навколо Луцька хочуть збудувати об'їзну дорогу за більше, ніж мільярд гривень

П'ятниця, 29 жовтня 2021, 11:40

фото ілюстративне

Розвантажити Луцьк транспортом можна завдяки будівництву кільцевої об’їзної дороги навколо обласного центру.

Проте це – дуже вартісний проєкт. Складнощів додає й те, що навколо міста уже надто щільна житлова забудова, а чимало земель перебуває у приватній власності.

Про це повідомляють Волинські новини, посилаючись на засіданні комісії облради з питань промисловості, транспорту, зв’язку, паливно-енергетичного комплексу, архітектури, будівництва та ЖКГ Луцької міськради.

Як зазначив заступник голови Луцької райради Сергій Сівак, депутати районної ради вирішили звернутися до голів обласної адміністрації, облради та народних депутатів з пропозицією включити проект будівництва кільцевої об’їзної дороги навколо Луцька в держпрограму «Велике будівництво».

«Наші сусіди, львів’яни, закінчили цього року «північний» відрізок об’їзного шляху, Рівне має повноцінну дорогу, що об’єднує луцький і сарненський напрямки, частину якої побудували до Євро-2012. Попри те, що Луцьк – в’їзні ворота з ЄС, об’їзної кільцевої дороги тут немає. Проблема назріла давно, у Луцьку велике навантаження транспорту на міську інфраструктуру. Перекрили на ремонт один проспект Волі – і місто захлинається від транспортного потоку: корки, люди стоять в чергах на зупинках. Крім того, це й екологічне навантаження: згідно з даними нашої екологічної лабораторії, найбільший чинник забрудненості повітря в місті – вихлопні гази», – наголошує посадовець.

Щоб зробити повноцінну кільцеву дорогу, пропонується закільцювати ковельський напрямок з володимир-волинським, володимир-волинський з львівським, львівський з дубнівським і дубнівський з рівненським.

Зі слів Сергія Сівака, це питання вже обговорювали разом із фахівцями облавтодору й проаналізували ймовірні ескізні варіанти проєкту. Попередня вартість, зауважує він, орієнтовно близько двох мільярдів гривень, адже, крім доріг, треба звести ще чотири мости.

Заступник начальника управління містобудування та архітектури Волинської ОДА Степан Білан повідомив, що розглядали два варіанти будівництва кільцевої дороги: лише на території Волинської області або ж частково на території й Рівненщини. Якщо це буде проєкт, який зачіпатиме два регіони, то погоджувати його доведеться у Кабміні, а це – затягування процесу. Є й питання до того, як оптимально побудувати таку дорогу, адже на території є чимало приватних будинків.

«Навколо Луцька – дуже щільна забудова. Провести дорогу, щоб вона не потрапила в межі населеного пункту – нереально. Ми продивилися, де найменш щільна житлова забудова, і там є непогані варіанти. Розглядали два варіанти: один суто на території Волинської області, а інший проект захоплював частину Рівненської області (поворот з Дерно). Під час розробки техумов і ПКД варто враховувати: якщо ця дорога плануватиметься тільки в межах області, то орган, який вилучатиме і викуповуватиме земельні ділянки з приватної власності, – Луцька РДА. Якщо ж ми зачепимо землі сусідньої області, то треба розпорядження Кабміну. Коли будемо займатися на місці, то це буде швидше, а коли через Кабмін - то через бюрократичні процедури процес може затягнутися», – пояснив він.

Тож цей проєкт можна реалізувати, звісно, за наявності відповідного фінансового ресурсу. Крім того, зі слів посадовця, кільцева об’їзна дорога навколо Луцька була свого часу запланована в схемі планування області 2012 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів