Поділитись:

BlackBerry більше не випускатиме смартфони

Четвер, 29 вересня 2016, 14:45

Надвечір 28 вересня на сайті однієї з найзнаменитіших компаній Канади – BlackBerry (яка ще зовсім нещодавно називалася RIM) – з'явилося несподіване повідомлення: "Нова BlackBerry – це софт".

Цього ж дня компанія презентувала великий фінансовий звіт за квартал, де її керівництво пояснило появу нового слогану. BlackBerry повністю відмовилася від виробництва смартфонів, які ще кілька років тому були візитівкою будь-якого бізнесмена. Тепер усі сили скерують на розроблення софту, який став сьогодні основним джерелом доходу для компанії, – повідомляє Forbs.Україна.

iPhone переміг

До появи iPhone 2007 року компанія Research in Motion була одним із лідерів американського ринку і займала 5 % глобального ринку смартфонів. На піку популярності її ґаджети BlackBerry продавалася величезними тиражами – 15 млн одиниць – щоквартально. Але, як і ціла низка інших компаній (Nokia, Microsoft, Motorola, HTC), у RIM не звертали уваги на спробу "комп'ютерної" Apple вийти на ринок смартфонів. Утім, тоді й саме керівництво Apple не сильно вірило в успіх: у компанії не раз казали, що задовольнялися б і кількома відсотками ринку.

За наступні кілька років ситуація кардинально змінилася. Зі зростанням популярності iPhone справи в RIM погіршувалися, компанія втрачала попит на американському і європейському ринках. Як виявилося, кнопкові смартфони (головна родзинка BlackBerry) стали нецікавими з приходом якісних сенсорних дисплеїв. А всі фішки RIM на зразок захищеного месенджера дедалі менше цікавили потенційних покупців.

Якщо 2011-го компанія продала 50 млн пристроїв, то 2012-го результат знизився до 34 млн реалізованих одиниць. Власний планшет компанії успішним не став, і проект закрили. У першому кварталі 2013-го компанія продала близько 6 млн пристроїв, а 2014-го лише 1,5 млн. Продажі знижувалися катастрофічно. Компанії не допоміг перехід від кнопкових смартфонів до сенсорних і з власної платформи на Android, як і ребрендинг: замість RIM її перейменували у BlackBerry.

В останньому кварталі BlackBerry продала 400 000 одиниць смартфонів. Згідно з аналітичними даними Gartner, компанії належить близько 0,1% ринку, що дорівнює статистичній похибці. На смартфонах компанія втратила $8 млн, а загальна частка доходів мобільного підрозділу в BlackBerry знизилася з 70% до 34%. Для порівняння: за цей же час Apple продала 1 млрд iPhone і заробила на цьому чи не півтрильйона доларів.

Софт дохідніший

Насправді плани закрити мобільний підрозділ керівництво BlackBerry озвучувало і раніше. Ще 2015-го голова компанії Джон Чен на конференції Recode заявив, що наразі BlackBerry, незважаючи на випуск нових моделей і оновлення операційної системи, не вдається підвищити продажі смартфонів. "Якщо нічого не зміниться, немає сенсу працювати й далі", – зазначив Чен. Квартальні результати показали, що настав час змінювати стратегію розвитку компанії.

Тепер BlackBerry займеться виключно розробленням софту. Згідно зі свіжими даними, за останній квартал компанія заробила на цьому близько $138 млн, що удвічі вище, ніж показники за цей же період минулого року. Весь софт компанія продаватиме іншим виробникам смартфонів. Як і назву бренду.

Сьогодні стало відомо, що BlackBerry укладає партнерську угоду з індонезійською компанією PT BB Merah Putih. Згідно з підписаними документами, індонезійці купують ліцензію на випуск пристроїв під брендом BlackBerry з їхніми ж софтверними розробками. Щоправда, канадська компанія відповідатиме виключно за постачання програмного забезпечення. Розробляти і продавати смартфони буде вже Merah Putih. Добре, що в останньої є для цього потужності: вона володіє найбільшим у регіоні мобільним оператором PT Tiphone Mobile Indonesia Tbk. Суму угоди в компаніях поки що не розкривають.

Нічого нового

Рішення BlackBerry відмовитися від виробництва смартфонів – не єдине таке. Конкуренції з Apple не витримали й інші компанії, адже саме iPhone збирає понад 90 % доходу з ринку смартфонів. Решта – за Samsung. Усі інші працюють на межі рентабельності або собі у збиток.

Так, компанія Nokia раніше заявила про зміну кваліфікації в бік телеком-ринку, а також розроблення пристроїв для подальшого продажу під іншими брендами. А не так давно HTC заявила, що змістить основний фокус із виробництва смартфонів у бік віртуальної реальності і зосередиться на розробленні свого VR-проекту HTC Vive.

За кілька років виробництво смартфонів змістилося в бік Азії. У п'ятірці найбільших постачальників цих пристроїв, за даними Strategic Analytics, розташувалися відразу троє китайських гравців (Huawei, Lenovo і Xiaomi) та Samsung – із Південної Кореї. Ще одна сходинка зберігається за Apple, яка вже багато років міцно стоїть на другому місці. Решта гравців поступово відмовляється інвестувати величезні кошти в конкурентний ринок і змінює профіль. Як і сталося у випадку з BlackBerry.

Надрукувати
мітки:
коментарів
09 червня 2020
25 травня 2020
09 травня 2020
26 квітня 2020
11 квітня 2020
06 квітня 2020
10 березня 2020
14 лютого 2020
05 лютого 2020
23 січня 2020
26 грудня 2019
01 грудня 2019
15 листопада 2019
28 жовтня 2019
22 жовтня 2019