Повідомили, що робити у випадку, коли звільнився сімейний лікар
У НЗСУ розповіли, що робити, коли сімейний лікар звільняється, а декларація – анулюється.
Про це йдеться в матеріалі "Суспільного".
Через пандемію коронавірусу українці почали звертатися до сімейних лікарів набагато частіше, зокрема, з підозрами на коронавірусну інфекцію. З різних причин до початку розповсюдження хвороби у світі багато хто досі не підписав декларації. Проте Тетяна Бойко, заступниця очільника НЗСУ, запевняє – навіть якщо її немає, допомогу пацієнт все одно може отримати.
"Якщо людина немає декларації, вона може звернутися до сімейного лікаря і укласти цю декларацію, це насправді не займає багато часу. Якщо людина має підозру на COVID-19 і немає декларації, вона може звернутися до будь-якого центру первинної медико-санітарної допомоги і також отримати необхідну допомогу", - розповіла Тетяна Бойко.
Хто має повідомити пацієнта, що його сімейний лікар звільнився?
Зробити це має сам медичний заклад протягом місяця з моменту, як стало відомо, що лікар планує звільнитися. Це має відбуватися кількома способами:
- Перша інформація про звільнення лікаря має бути розміщена всередині закладу, там де пацієнт її може побачити в зручному місці;
- Якщо лікарня має веб-ресурси, сторінки в фейсбуці тощо – там також має бути розміщено про інформацію про звільнення лікаря;
- Пацієнт має бути особисто повідомлений про те що його лікар звільнився, у спосіб, який зазначений в декларації.
Уся відповідальність за цю інформації лежить на головному лікарю та його закладі. Лікарні не зацікавлені у "втраті" пацієнта, адже коли вони не перескладають декларацію, то залишаються без коштів.
Чи передають пацієнтів іншим лікарям?
Сімейного лікаря, або терапевта, або педіатра обирає сам пацієнт, тому передавати пацієнтів іншому лікарю – неможливо.
Сімейний може запропонувати пацієнту обрати лікаря, якого рекомендує, але просто так передати не можна, тому що в цій системі всі рішення приймає пацієнт. Можливо він (пацієнт - ред.) хотів саме з цим лікарем мати декларацію, можливо в цьому закладі, але залишається чинним принцип вільного вибору.
Неочікувана зміна лікаря може викликати стрес у пацієнтів, каже сімейна лікарка Дарина Дмитрієвська.
“Сімейний лікар, який налагодив комунікацію з пацієнтами, дійсно частково входить у довірене коло. І якщо стосунки з лікарем у людини приязні, довірливі, то звільнення спеціаліста може бути стресом. Але лікарі це такі самі люди зі своїми життєвими обставинами”, – розповіла лікарка.
Проте, на її думку, лікар сам не зобов’язаний особисто повідомляти своїх пацієнтів.
“Його робота лікувати, а обдзвонити чи відправити повідомлення майже 2000 людям - це завдання закладу (кол-центру, рецепції). З власної ініціативи лікар може повідомляти своїми силами - зробити оголошення на дверях кабінету, зробити допис в соцмережах чи месенджерах - залежно від того, які канали зв’язку актуальні для його аудиторії. Але це виключно воля лікаря залежно від його можливостей та бажання”, – додала Дмитрієвська.
ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: