Поділитись:

Мовний омбудсмен отримав понад 600 скарг через обслуговування недержавною мовою

Субота, 13 лютого 2021, 00:37
Мовний омбудсмен отримав понад 600 скарг через обслуговування недержавною мовою

Від 16 січня до уповноваженого із захисту державної мови надійшли 605 скарг про порушення закону, який зобовʼязує сферу обслуговування надавати послуги українською мовою

Про це повідомляє пресслужба мовного омбудсмена.

Найбільше звернень і скарг надійшло з Києва та Київської області — 276. У східних, південних і західних областях України зафіксували незначну кількість можливих порушень (наприклад, Луганська область — 7, Миколаївська — 6, Донецька — 4, Тернопільська — 4; Херсонська, Рівненська, Івано-Франківська, Закарпатська, Хмельницька — по 2 звернення).

Переважна більшість (281) звернень стосується відсутності української версії сайтів про надання послуг і сайтів інтернет-магазинів, 126 громадян поскаржилися на порушення своїх прав, перешкоди й обмеження в користуванні державною мовою у сфері обслуговування. Найбільше таких порушень (53) виявили кияни.

Також у мовного омбудсмена звернули увагу на те, що продовжує надходити інформація, що депутати місцевих рад Миколаєва, Одеси, Дніпра та Запоріжжя використовують недержавну мову, і про можливі порушення мовного законодавства у сфері освіти.

Нагадаємо, що з  16 січня 2021 року набула чинності стаття закону “Про забезпечення функціонування української мови як державної”, яка передбачає перехід усієї сфери обслуговування на українську мову. Порушення таких норм означатимуть для закладів адміністративні штрафи — від 200 до 700 неоподатковуваних мінімумів (від 3400 до 11 900 грн). Ці зміни набудуть чинності лише у липні 2022 року.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
10 квітня 2024
09:55
29 січня 2024
03 січня 2024
25 листопада 2023
01 листопада 2023
17 жовтня 2023
28 вересня 2023
27 липня 2023