Поділитись:

Через баг на "Новій пошті" лучанин надіслав аферистам понад 11 тисяч гривень

Четвер, 03 грудня 2020, 20:00

Лучанин Олег потрапив на гачок шахраїв, зробивши замовлення на суму понад 11 тисяч гривень. При цьому при замовленні він скористався послугою «Надійна покупка» «Нової пошти».

У коментарі ІА «Конкурент» хлопець розповів, що на пошті його запевнили у тому, що кошти зараховані й у випадку, якщо замовлення так і не буде відправлено, кошти повернуться йому на карту.

«Але, думаю, ви вже зрозуміли, що ні коштів, ні замовлення так і не отримано. Зрозуміло, що це шахрайство з боку інтернет-магазину, однак, чому «Нова пошта» надсилає посилання для оплати зі свого офіційного номера, знаючи, що через послугу "Надійна покупка" відбуваються шахрайські схеми? Чому сподіваючись на захист своїх коштів через систему Novapay, виходить так, що компанії байдуже на ситуацію? Чому працівники «Нової пошти" не володіють повною інформацією й дають невиправдану надію?», – обурюється Олег.

З його слів, сумнівів при оплаті не виникло тому, що, як варіант, можна було скористатися саме оплатою через «Нову пошти», яка, здавалося б, не може викликати недовіру.

Коли Олег звернувся з цією проблемою, то оператор пошти запевнив, що його кошти повернуться на картку. У хлопця є запис розмови. Але через кілька днів, виявилося, що повернення грошей неможливе.

«Вся фішка в тому, що через сайт «Нової пошти» будь-хто може створити номер накладної на надійну покупку, а «Нова пошта» відправить смс зі свого офіційного номеру з посиланням для оплати на свій офіційний сайт. Там людина оплачує через їхній сервіс новапей і все – грошей немає. По ідеї, гроші мали б «зависнути» на пошті до тих пір, поки я не отримаю посилку, а далі або перейти відправнику, або повернутися мені, якщо посилка не прийде чи мене вона не влаштує. Так працює з їхніми партнерами типу ОЛХ. Але  сайт, де я робив покупку, – не їхній партнер, проте вони все одно дозволили йому зареєструвати ТТН «Надійна покупка» і зняли з нас кошти», – пояснює Олег.

Сайт, де робилося замовлення, наразі заблокований, а номер телефону не обслуговується. Коли Олег перевірив домен сайту, то, виявилося, його зареєстрували нещодавно – 22 листопада 2020 року.

Зі слів Олег, оператори колцентру сказали, що це дійсно популярна схема шахрайства і нічим не можуть допомогти.

«Виходить, що «Нова пошта» знає про баг в системі, але все одно лишила "лазєйку" для шахраїв. На кошти зараз байдуже. Не байдуже, що «Нова пошта» нічого не робить для безпеки клієнта», – каже Олег

Оператор «Нової пошти» у коментарі ІА «Конкурент» пояснила, що у даному випадку – це помилка замовника.

«Швидше за все, це шахрайські дії. Дані отримувача і відправника підтягуються у нашій базі даних, але рух за накладною не прослідковується. Якщо замовлення здійснюється через ОЛХ, то це безпечно: протягом трьох днів відправник відправляє замовлення, отримувач на пошті оглядає посилку. Якщо підходить замовлення, то кошти відправляються до відправника, якщо не підходить –кошти автоматично повертаються отримувачеві на картку. Якщо номер накладної був у мобільному додатку створений у звичайних умовах – на якомусь сайті чи, приміром, в інстаграмі, то відправник зможе створити номер накладної і кинути отримувачеві. Але не відправити посилку. Але кошти у цьому випадку потрапляють одразу до відправника. Тобто у цьому випадку це помилка отримувача. У нього був вибір: сплачувати за товар чи ні», – пояснили на «Новій пошті».

Згодом прийшла і офіційна відповідь:

"Отримали результати перевірки. Компанія "Нова Пошта" не відправляла смс-повідомлення для оплати вказаної накладної, це були шахрайські дії. Будь ласка, перед тим як здійснити оплату уважно перевірте сайт, який вказаний у повідомленні. Оплату здійснюйте лише в офіційних каналах "Нової пошти" – це єдиний офіційний сайт https://novaposhta.ua; та мобільний додаток https://novaposhta.ua/mobile_app. Якщо маєте будь-які сумніви – можете додатково перевірити сайт на безпечність за допомогою спеціального сервісу Кіберполіції (https://cyberpolice.gov.ua/stopfraud/) або сервісу Асоціації «ЄМА» (https://www.ema.com.ua/citizens/blacklist/). Оплачуйте лише тоді, коли впевнилися, що посилання з повідомлення веде саме на них. Щодо повідомлення, яке надійшло від компанії "Нова Пошта" – це також частина шахрайських схем. Оскільки Ви звернулись до Кіберполіції, то цим питанням займатимуться саме вони, а ми зможемо надати всю необхідну інформацію за їх офіційним запитом".
Олег звернувся із заявою у поліцію.

Як повідомила речниця ГУНП у Волинській області  Ольга Бузулук, подібні заяви надходять мало не щодня.

«У кіберполіції є реєстрація в журналі єдиного обліку. Чекаємо від них ці матеріали, і потім слідство буде вирішувати з приводу внесення в ЄРДР», – прокоментувала Ольга Бузулук.

ЧИТАЙТЕ ТАКОЖ: 

 
 

 

 

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
20 січня 2021
19 січня 2021
18 січня 2021
14 січня 2021
13 січня 2021
12 січня 2021
11 січня 2021
06 січня 2021
31 грудня 2020
29 грудня 2020
28 грудня 2020
27 грудня 2020
26 грудня 2020