Поділитись:

За 13 років понад 1800 волинян загинуло у ДТП: що стало типовою причиною

Неділя, 01 листопада 2020, 08:31
За 13 років понад 1800 волинян загинуло у ДТП: що стало типовою причиною

З 2007 по 2019 роки у ДТП на Волині загинуло 1803 людини. Із них понад 800 людей — це пішоходи. Левова частка аварій, а це 19,8% зафіксовані у Луцьку. Серед померлих пішоходів 7% - це діти.

За 13 років понад 1800 волинян загинуло у ДТП: що стало типовою причиною

Про це йдеться у матеріалі журналістки Аліни Бекерук видання “Сила правди”.

Згідно зі статистичними даними, найбільше пішоходів на Волині загинуло у 2007 році – це 113 людей. У 2019 році – 52 пішоходи. 

За 13 років загинуло немало і водіїв. За офіційною статистикою – 506 смертей. Серед загиблих – водії різних транспортних засобів: мотоциклів, автобусів, легкових та вантажних автомобілів. 

Найбільше летальних випадків зафіксували у Луцьку – 90 (17,8%). Серед загиблих 88 – чоловіки, двоє – жінки. 

Загалом же по області із загиблих в ДТП водіїв лише 2,5% – жінки, усе решта – чоловіки. За віковою структурою понад 100 загиблих чоловіків (20%) були у віці 20-24 роки.

За статистикою, найбільше загиблих водіїв було у 2008 році – це 63 людини. Відтоді їх кількість з роками почала зменшуватись. Найменше водіїв загинуло у 2012 році – 25 людей. А у 2019 році кількість загиблих склала 30 осіб.

Згідно зі статистичними даними, у 2007-2019 роках унаслідок ДТП загинуло 369 пасажирів різних транспортних засобів. Найбільше з них померли через аварії у Луцьку – 75 людей. Серед них 52 – чоловіки, 23 – жінки та десятеро – діти.

Понад 40 загиблих чоловіків (11%), які стали учасниками аварій на Волині, були у віці від 20 до 29 років, понад 20 (5,5%) – у віці 40-44 роки, понад десять – у віці 55-59 років. Близько 15-ти жінок загинули у віці 15-34 роки, така ж кількість у віці – 40-44 роки.

Ще 124 людини померли від нещасного транспортного випадку, або знаходились біля транспортного засобу на момент ДТП. Так, найбільше загиблих було у Луцьку – 15 осіб. З них – 12 чоловіків та троє жінок. 

Понад 20 чоловіків (17%) на Волині загинуло у віці 20-24 роки, п’ятеро жінок у віці – 15-19 років.

Найбільше нещасних випадків, пов’язаних з транспортними засобами, трапилось у 2008 році. Тоді загинуло 16 людей. Найменше нещасних випадків трапилось у 2013. Тоді загинуло двоє людей. 

Завідувачка відділу медицини катастроф Волинського обласного центру екстреної медичної допомоги Оксана Цьось розповідає, що причиною смерті водіїв та пасажирів у ДТП переважно стають політравми, або травми несумісні з життям.

«Найчастіше до смерті призводять політравми. Якщо вони комбіновані, коли задіяна не одна система, а декілька. От вони найчастіше призводять до смерті. Також це кровотечі, або травми несумісні з життям. Наприклад, коли у людей можуть бути зламані всі кістки. Також може бути відкрита черепно-мозкова травма», – розповіла Оксана Цьось.

При цьому найчастіше водії та пасажири у ДТП, за її словами, отримують переломи та забої.

«Зазвичай дуже багато є забоїв – голови, грудної клітки, закрито-черепно мозкових травм, переломів стегон, переломів рук. Якщо у машині, наприклад, є затиснення, то там зазвичай – переломи ніг», – розповіла лікарка.

За спостереженням Оксани Цьось, найбільше страждає пасажир чи пасажирка, які сидять справа від водія. А особливо важкі травми отримують ті, хто не пристібається ременями безпеки.

За інформацією патрульної поліції у Волинській області, у 2019 році основними причинами ДТП були порушення правил маневрування – це 923 випадки (32% від усіх ДТП), перевищення швидкості – 807 випадків (28%). Окрім того, минулого року трапилось 319 аварій через недотримання безпечної дистанції (11%), 184 пригоди – через водіння у нетверезому стані (6%) та ще 182 аварії трапилися через порушення правил проїзду перехресть (6%).

Через п’яних водіїв у 2019 році загинуло п’ятеро людей, а 67 були травмовані. Також у січні-грудні 2019 року зареєстрували 190 ДТП за участю дітей, з них 155 ДТП з постраждалими. В них дев’ять дітей загинуло та 178 було травмовано.

За даними патрульної поліції, у 2019 році найчастіше люди гинули через наїзд на пішохода. Від цього померло 39%. На другому місці – смертність через травми, отримані під час зіткнення транспортних засобів – 31%. По 10% припало на смерті унаслідок наїзду на велосипедиста та перекидання машин. Ще 6% людей загинули через наїзд на перешкоду.

Як повідомляла прес-служба Міністерства інфраструктури в Україні, підрахунки Світового банку, показали, що соціально-економічні втрати України від дорожньо-транспортного травматизму оцінюються в майже 70 млрд грн на рік. Це приблизно 2% ВВП. 

Відтак, міністр інфраструктури України Владислав Криклій зазначив, що відомство планує зменшити кількість аварій в Україні на 30% до 2024 року. Робити це планують з допомогою цифровізації та запровадження інтелектуальної транспортної системи в систему управління безпекою дорожнього руху; розбудови сучасної інфраструктури безпеки; створення умов та правил на ринку перевезень, що дозволять уникнути порушень з боку перевізників; та з допомогою проведення довготривалої масштабної кампанії, яка має суттєво змінити рівень ставлення суспільства до безпеки руху.

На місцевому рівні зменшити кількість автопригод у Луцьку намагаються й патрульні поліцейські. Зокрема, правоохоронці нерідко влаштовують планові перевірки водіїв на перевищення швидкості з допомогою приладів TruCAM. 

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

 

Надрукувати
мітки:
коментарів
19 квітня 2024
18 квітня 2024
17 квітня 2024
16 квітня 2024
14:24
14 квітня 2024
13 квітня 2024