Частка власних торгових марок в Україні становить лише 3 %
У 2015 році частка власних торгових марок в категоріях товарів, які українці купують щодня (їжа, напої, засоби для чищення та миття, товари для дому, персональна гігієна), в Україні залишається невисокою - лише 3%.
Це менше, ніж в будь-якій іншій країні Східної Європи. Про це свідчать дані Споживчої панелі домогосподарств GfK Ukraine.
Подібний результат пояснюється низкою причин. Передусім частка форматів сучасної торгівлі та концентрація торгівельних мереж в Україні залишається відносно низькою порівняно до сусідніх країн: топ-3 торгівельних мереж займає лише 10% ринку, а у форматах сучасної торгівлі купується лише 23% товарів повсякденного вжитку.
Окрім того, темп приросту ВТМ в 2016 році уповільнився. Так, в 2015 році витрати на ВТМ зросли на 50% в грошовому вимірі, а за 5 місяців 2016 року – на 20%.
До того ж значна кількість покупців надають перевагу іншим маркам, а вибір ВТМ для них скоріш випадковий: не рідше ніж раз на тиждень будь-яку ВТМ купує тільки кожен п'ятий український споживач, більшість – раз на місяць чи ще рідше.