Поділитись:

Велосипедист на дорогах Луцька: чому трапляються аварії та як цьому зарадити

Вівторок, 23 червня 2020, 20:00

У період карантину чимало людей пересіли на двоколісний транспорт саме як на регулярний спосіб для доїзду на роботу чи по справах. Переваги очевидні: автономність, вам ніхто не дихає в спину та й рух – це здоров’я. Втім, Луцьку є ще куди рости у сфері велоінфраструктури та безпеки. Попри зростання кількості велосипедистів на дорогах, не всі водії ведуть себе ввічливо й не всі велосипедисти вникають у правила руху.

Протягом п’яти місяців 2020 року на дорогах Волині трапилося понад 30 дорожньо-транспортних пригод за участю велосипедистів. 25 таких ДТП – з травмованими, у яких дві людин загинуло та 23 було травмовано.

Такі дані наводить патрульна поліція області.

Лише за останній тиждень в області трапилося кілька нашумілих випадків.

  • У п’ятницю, 12 червня, близько 23 години водійка Mercedes-Benz у Луцьку наїхала на 9-річну та 8-річну школярок, які пересувалися велосипедами по регульованому пішохідному переходу.
  • У Ківерцях 15 червня мотоцикліст збив 8-річного велосипедиста. Хлопчик рухався по дорозі на ровері.
  • І ось 17 червня на вулиці Мамсурова в Луцьку трапилася чергова ДТП. Mercedes-Benz E220 наїхав на 18-річну велосипедистку. Її госпіталізували до лікарні.

Далеко не завжди винуватцями аварій стають водій авто. Нерідко трагедії трапляються через безпечність велосипедистів, які ігнорують засоби безпеки.

 

Голова спортивного клубу «Лучеськ» Олександр Оришко вважає, що водіям авто та велосипедистам варто більше поважати одне одного.

«Коли людина сідає на велосипед, то в першу чергу вона має подумати про власну безпеку: чи видно її іншим учасникам руху? Не нехтувати і вдягати світловідбиваючі жилети, обов’язково кріпити на велосипед маячки та катафоти, користуватися ліхтариком, шоломом і вивчити правила руху. А водіям треба зважати, що на дорозі окрім них ще є велосипедисти, частіше дивитися в дзеркала, бути ввічливими. Звісно, велику роль грає, на скільки місто пристосоване до велосипедного руху – чи є розмітка, дорожіки, знаки на тих доріжках», - вважає Олександр Оришко.

На жаль, часто велосипедисти не обізнані в правилах дорожнього руху. А якщо й обізнані – то нехтують ними, проїжджаючи, скажімо, на червоний знак світлофора. Хоча вони є повноцінними його учасниками і повинні орієнтуватися, яку інформацію несуть знаки, розмітка, як подавати сигнал автомобілістам про поворот, зміну руху.

Особливої уваги заслуговують діти на дорогах, зокрема підлітки. У школі дітей навчають правил дорожнього руху на уроках «Основ здоров’я». Сюди із лекціями приходять патрульні поліцейські міста. Втім, вважають, ключовим у цьому процесі все ж є сім’я дитини та її батьки, які повинні показувати приклад.

«Діти у першу чергу довідуються про правила дорожнього руху від батьків. Якщо вони змалечку пояснюють дитині, як поводитися на дорозі, а головне – самі не порушують правила, то і дитина бере цей приклад. Разом з тим правилам безпечного поводження дітей навчаються у садочку, а потім і у школі. Патрульна поліція також долучається до цього. Ми відвідуємо школи, проводимо лекції, зараз вебінари. Намагаємося робити заходи, цікаві саме молодій аудиторії, наприклад, квести, ігри, аби було цікаво та запам’ятовувалося. Записували тематичні відео для дітей. Звісно, тут потрібен комплексний підхід. Однак, на мою думку, головну роль все ж грають батьки. Бо навіть якщо поліцейський скаже дитині не перебігати дорогу, або не переїжджати дорогу на велосипеді, а мама чи тато натомість дозволять, мовляв, їдь, нічого тобі не буде, то дитина послухається батьків. Адже батьки мають більший авторитет в очах дитини, їм діти довіряють і вони не повинні були б бажати зла дитині. Від виховання в сім’ї у першу чергу залежить культура поведінки на дорозі дитини», - коментує Ольга Шмігель, начальник відділку зв’язків з громадськістю Управління патрульної поліції у Волинській області Департаменту патрульної поліції.

 

Ідеальним варіантом для велосипедистів була би розвинена інфраструктура в місті з окремими доріжками саме для велосипеду. Втім, поки що навіть на тих ділянках, де вони є, існують проблеми. Не рідко вони пов'язані знову ж таки з відсутністю поваги одне до одного. Пішоходи вважають тротуар власним місцем, тож не рідко просто не зважають, що йдуть велодорогою та ігнорують права керувальників двоколісних. Або ж водії авто паркуються, перекриваючи доріжку.

Микола Осіюк, директор департамент житлово-комунального господарства Луцька, каже, що проводячи в Луцьку капітальні ремонт вулиць, будуть бруківкою та знаками позначати велосипедні доріжки. Так мали зробити цього року на проспекті Волі, однак через спалах коронавірусу фінансування урізали. В цьому ж році запланований ремонт на проспекті Молоді, де обіцяють покращити велоінфраструктуру. 

Бруківкою виокремлена велодоріжка на проспекті Волі><span class=Бруківкою виокремлена велодоріжка на проспекті Волі

ЯК ДОБРЕ ВИ ЗНАЄТЕ ПРАВИЛА ДОРОЖНЬОГО РУХУ ДЛЯ ВЕЛОСИПЕДИСТІВ? (тест)

ЧИТАТИ ТАКОЖ:

Надрукувати
мітки:
коментарів
18 червня 2020
20 травня 2020
19 травня 2020
21 березня 2020
19 лютого 2020
26 жовтня 2019
07 жовтня 2019
20 вересня 2019
09 вересня 2019
24 серпня 2019
23 липня 2019
26 травня 2019
05 квітня 2019
27 листопада 2018
13 серпня 2017